Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ۶۰ هزار و ۸۱۰ تن کالا در بهار ۹۸ از گمرک استان صادر شده است، گفت: متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی استان ۹۱۴ دلار است.

 وی در نشست خبری  به منظور تشریح عملکرد سه ماهه گمرک استان سمنان در این اداره کل و با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۶۰ هزار و ۸۱۰ تن کالا از استان صادر شده است، افزود : این کالا‌ها ۵۵ میلیون و ۵۹۲ هزار دلار ارزش مالی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدالدین با بیان اینکه در سهه ماهه اول سال ۹۸ محصولاتی، چون شمش سرب، هیدرو کربن سبک، سود سوزآور، قاشق وچنگال یکبار مصرف، کولر آبی، کابل زمینی، پودر لباس شویی، کرک و پشم حلاجی شده، فروسیلسیوم، اجزا و قطعات از فولاد، نمک معمولی، کربنات دی سدیم و … صادر شده است، تاکید کرد: ارز هر تن کالای صادراتی استان ۹۱۴ دلار است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ۴۵ کشور جهان میزبان محصولات صادر شده از استان هستند، تاکید کرد: کالا‌های استان به کشورهایی، چون عراق، افغانستان، ترکیه، هند، امارات متحده عربی، ترکمنستان، اندونزیی، ازبکستان، پاکستان، آذربایجان، هنگ کنگ، کرواسی، ارمنستان، انگلستان و … صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات استان سمنان در سه ماهه اول سال جاری از نظر وزن نسبه به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است، تاکید کرد: کالا‌های صادراتی، اما در همین بازه زمانی نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۴۹ درصد افزایش داشته است.

 علی سعدالدین با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال سه هزار و ۴۷۱ تن کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به گمرک استان وارد شده است، گفت: ماشین آلات خط تولید، اجزاء و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانه‌های پنبه شانه نزده، ماژول نمایشگر، تنظیم کننده ولتاژ، روغن ترانسفور ماتور، نشیمن ها، ماشین آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، ماشین‌های بافندگی تار و پود باف، دسته الیاف از رشته‌های سنتتیک، اجزاء قطعات ترانسفورماتور‌ها و … محصولات وارداتی به استان بوده‌اند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه محصولات ۱۴ کشور جهان مثل ترکیه، چین، ایتالیا، آلمان، ازبکستان، بلژیک، امارات متحده عربی، هلند، جمهوری کره، لهستان و … به گمرک استان وارد شده‌اند، گفت: از نظر وزن واردات استان نسبت به سه ماهه سال قبل ۲۶ درصد کاهش و از نظر ارزش شش درصد افزایش داشته‌اند همچنین متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی به استان دو هزار و ۹۷۳ دلار است.

وی افزود : گمرک استان سمنان در سه ماهه نخست امسال با احتساب ضمانت نامه‌ها، بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان درآمد ایجاد کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، چهار درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ح

واردات ۳۵۰۰ تن کالا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلک پورشه خالی شد

پورشه کاهش سود ۳ ماهه اول را به دلیل افزایش هزینه‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی پورشه از کاهش ۳۰ درصدی سود عملیاتی در سه ماهه اول خبر داد و به سرمایه‌گذاری بیشتر در آنچه که این خودروساز لوکس آلمانی بزرگترین سال عرضه محصولات خود در تاریخ نامیده است، اشاره کرد.

سود عملیاتی در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱.۲۸ میلیارد یورو (۱.۳۷ میلیارد دلار) رسید، در حالی که فروش برای این دوره به ۹.۰۱ میلیارد رسید که از ۸.۷۷ میلیارد پیش بینی شده بود.

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در بیانیه‌ای گفت: «ما در وضعیت چالش‌برانگیز، در مسیر خود باقی می‌مانیم و با قاطعیت راهبرد خود را دنبال می‌کنیم.»

خودروسازان آلمانی در تلاش هستند تا تقاضای چین را احیا کنند، به طوری که تحویل به بزرگترین بازار آنها در مقابل رقبای بی ام و و مرسدس کاهش یافته است و پورشه ۲۴ درصد کاهش در تحویل سه ماهه ثبت کرده است. مدیر مالی پورشه، اظهار کرد در حالی که تقاضا در چین همچنان به چالش کشیده می شود، این شرکت با دوری از جنگ قیمتی که بازار محلی را در بر گرفته است، حاشیه سود را به خطر نمی اندازد.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود را برای حاشیه سود ۱۵ تا ۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۴ حفظ کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • قلک پورشه خالی شد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق