Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز سه شنبه در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان شازند افزود: قرار داد خرید این ماشین آلات با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌های استان تا ۲ هفته آینده با شرکت هپکو اراک منعقد می‌شود.
وی ادامه داد: خرید این ماشین آلات ضمن ایجاد آبادانی و توسعه در روستاهای استان مرکزی افزایش در آمدزایی و اشتغال را برای شرکت هپکو اراک به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی، انعقاد قرارداد خرید ماشین آلات شرکت هپکو اراک توسط سایر دهیاری‌های کشور را از برنامه‌های اولویت دار استانداری برشمرد و گفت: پیشنهاد خرید ماشین آلات شرکت هپکو توسط دهیاری در نشست معاونان عمرانی مطرح و مورد قبول معاون عمرانی وزیر کشور قرار گرفته است.
آقازاده افزود: خرید ماشین آلات شرکت هپکو اراک توسط استان‌های مجاور، سالانه تا یک هزار میلیارد ریال در آمد برای این شرکت به همراه دارد.

وی کاهش نرخ بیکاری در شهرستان شازند را از جمله برنامه‌های استانداری استان مرکزی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری این شهرستان می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت افزایش رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان استفاده کرد.

استاندار مرکزی گفت: ایجاد سایت بزرگ گردشگری در اراضی کوکبیه متشکل از شهر بازی، سالن‌های ورزشی و آبی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار از جمله طرح‌های گردشگری در شهرستان شازند است که افزایش اشتغال زایی و در آمد را برای این شهرستان به همراه دارد.

آقازاده با یاد آوری حضور سرمایه گذار برای تولید بنزین و گازوئیل یورو پنج از ضایعات نفتی در شهرستان شازند گفت: تسریع در جذب این سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری در این شهرستان، تا یک هزار نفر اشتغال به صورت مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر اشغال به صورت غیر مستقیم در شهرستان به همراه دارد.

وی افزود: ظرف مدت ۲ هفته آینده باید تشریفات واگذاری زمین مورد نیاز این سرمایه گذار انجام و زمین مورد نیاز این واحد صنعتی تا پایان تیر ماه در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

استاندار مرکزی یاد آور شد: عملیات اجرایی ۲ پتروشیمی در شهرستان شازند در حال انجام است که با رفع مشکلات محیط زیست و تأمین زمین، بهره برداری از مرحله نخست این واحدهای صنعتی تا پایان سال آینده آغاز می‌شود.

آقازاده گفت: بهره برداری از مرحله نخست این طرح تا پایان سال آینده، ۴۰۰ نفر اشتغال جدید در شهرستان شازند را به همراه دارد.

وی ادامه داد: اقدامات کارشناسی واگذاری کارخانه قند شازند در مراحل پایانی است و با بهره برداری مجدد از این طرح، زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر در این کارخانه انجام شود.

استاندار مرکزی، پیگیری طرح توسعه نیروگاه شازند را از برنامه‌های استانداری این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه فروش نیروگاه این شهرستان متوقف شده، آغاز به کار مرحله دوم این نیروگاه برای دولت توجیه اقتصادی داشته و اکنون زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد چهار تا پنج نیروگاه با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مگاوات برق در این منطقه فراهم است.

آقازاده یاد آور شد: سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح کشور و ۲۸ هزار تن در استان مرکزی از گندمکاران خریداری شده و این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برابر است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی و ۱۰ میلیون تن از گندمکاران کشور خریداری شود.

فرماندار شهرستان شازند نیز در این نشست گفت: ۱۱۸ هزار نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال ۹۵ در این شهرستان وجود داشت که بر اساس سرشماری‌های سالانه در سال‌های اخیر، جمعیت شهرستان روند افزایشی داشته است.
«مصطفی عرب» افزود: ۹۶۰ میلیمتر نزولات آسمانی در سال زراعی گذشته در شهرستان شازند باریده که با مدیریت‌های انجام شده کمترین خسارت‌ها را در شهرستان به همراه داشته است.
وی ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فرسوده در شهرستان شازند مورد ارزیابی قرار گرفته و پرداخت تسهیلات به ۹۰۰ واحد مسکن مصوب شده است.
فرماندار شازند، توسعه راه‌ها را از جمله اولویت‌های مهم این شهرستان عنوان کرد و گفت: ۲ بزرگراه شامل آغاز عملیات اجرایی و طرح توسعه‌ای در اطراف شهرستان در حال انجام است.
عرب افزود: عملیات اجرایی طرح توسعه جاده شازند - ازنا نیز برای کاهش حوادث رانندگی آغاز شده است.
وی اظهار داشت: تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت، کشاورزی و شرب شهرستان شازند از دیگر اولویت‌های فرمانداری این شهرستان بوده و برای تأمین آب شرب و ماندگاری مردم در روستاها عملیات آبرسانی به ۱۴۰ روستا از سد کمال صالح آغاز شده است
فرماندار شهرستان شازند افزود: هشت هزار نفر در صنایع بزرگ این شهرستان اشتغال دارند که صیانت از اشتغالات افراد و فعال سازی و توسعه اشتغال در واحدهای تعطیل از دیگر برنامه‌ها است.
عرب یاد آور شد: ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به شهرستان شازند اختصاص یافته است که با همکاری مسئولان استانی این اعتبارات به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان پرداخت شده که پرداخت این اعتبارات، ۵۵۰ اشتغال به همراه داشته است.
فرماندار شازند، نرخ بیکاری این شهرستان را ۱۱ و پنج دهم درصد عنوان کرد و گفت: این شهرستان پس از شهرستان اراک، بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.
عرب گفت: با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می‌شود، نرخ بیکاری شهرستان شازند به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد.
وی یاد آور شد: ۲۰۰ اشتغال توسط دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ایجاد و این افراد از پوشش این نهادها خارج شده‌اند.
فرماندار شهرستان شازند گفت: طرح اقتصادی ۱۰ دهیاری با همکاری دفتر امور شهری استانداری مرکزی تهیه شده و زمینه فعال سازی روستاهای فاقد دهیاری با تعریف ۵۲ طرح در این روستاها فراهم شده است.
عرب افزود: شهرستان شازند رتبه نخست در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، رتبه دوم در حوزه مشارکت بانوان و رتبه نخست در زمینه مقابله با مواد مخدر در استان مرکزی کسب کرده است
وی افزود آمار طلاق در شهرستان شازند امسال هشت درصد کاهش یافته است.
فرماندار شهرستان شازند گفت: عملیات فاضلاب به صورت کامل در هیچیک از شهرهای این منطقه انجام نشده و مدارس این شهرستان و منطقه سربند از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشور مشکلاتی را برای کشور به همراه داشته که در این وضعیت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، نفت و نیرو نقش مهمی در جنگ اقتصادی دشمنان برعهده دارند
«علی ابراهیمی»، رفع مشکلات کشاورزان برای افزایش خرید گندم را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: برخی تنگناها موجب شده که تنها ۶ میلیون از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید این محصول در کشور خریداری شود.
وی ادامه داد: پتروشیمی‌ها اکنون حاضر به ارائه کود شیمیایی با قیمت گذشته به کشاورزان نبوده و خواهان تحویل این محصول با قیمت سه برابری هستند که این مهم در آینده مشکلاتی را برای بخش کشاورزی به همراه دارد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو از آمادگی کامل برای مقابله با حوادث ابتدای سال برخوردار نبود و لازم است در این خصوص برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
وی ادامه داد: پالایشگاه نفت، پتروشیمی و خطوط انتقال نفت بیشترین زمین‌های شهرستان شازند را در اختیار داشته که لازم است با توجه به این برخورداری‌ها نسبت به توسعه این شهرستان نیز اقدامات بیشتری را در دستور کار داشته باشند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون مرحله دوم ایجاد نیروگاه این شهرستان تعریف و چندین سال معطل مانده است.
وی ادامه داد وزارت صنعت باید برنامه قابل دفاعی در خصوص تعطیلی واحدهای بزرگ در این شهرستان تدوین کند و کاهش جمعیت این شهرستان، از ۱۷۰ هزار نفر به ۱۱۷ هزار نفر نیازمند بررسی کارشناسی است.
ابراهیمی افزود: اقدامات واحدهای بزرگ و متوسط شهرستان شازند در زمینه فعالیت‌های اجتماعی نمود چشمگیری ندارد و با وجود آغاز عملیات اجرایی بیمارستان پتروشیمی این شهرستان توسط پتروشیمی، به دلیل برخی مشکلات هنوز محقق نشده است.
وی ادامه داد: وجود لکه صنعتی از جمله عوامل مهم در ماندگاری و حفظ مردم منطقه هندودر بوده و نیاز است این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شهرستان شازند یکی از توابع استان مرکزی در ۳۳ کیلومتری غرب اراک واقع شده است.

۱۹۵۵/‏۳۰۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر

اینتر برای خرید زیرکزی به فروش برخی بازیکنانش نیاز دارد

طرفداری | هرتیمی مارکوس تورام را می خواهد، باید بند فسخ 85 میلیون یورویی قرارداد مهاجم فرانسوی با اینتر را فعال کند. 

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، در قرارداد مارکوس تورام با اینتر بند فسخ 85 میلیون یورویی وجود دارد و نراتزوری پیشنهادهای کمتر از این رقم برای او را رد خواهد کرد زیرا قصد حفظ مهاجم 26 ساله خود را دارد. اگر تیمی بند فسخ قرارداد تورام را فعال کند، آنگاه تصمیم نهایی با او خواهد بود. در صورت پاسخ مثبت تورام، اینتر برای جذب یاشوا زیرکزی وارد عمل می شود اما حتی بدون فروش تورام هم نراتزوری این مهاجم 22 ساله را می خواهد. با این حال اینتر قبل از اقدام برای زیرکزی نیاز به فروش دارد.

والنتین کاربونی که به صورت قرضی در مونتزا حضور دارد، یکی از گزینه های اصلی فروش به حساب می آید و قیمت او 30 میلیون یورو تعیین شده است. فیورنتینا پس از رد شدن پیشنهاد 20 میلیون یورویی‌اش در ژانویه همچنان به وینگر 19 ساله آرژانتینی علاقه دارد درحالی که آتالانتا نیز وضعیت او را دنبال می کند. تیم های انگلیسی به ویژه استون ویلا نیز توجه ویژه‌ای به کاربونی دارند.

فیلیپ استانکوویچ، دروازه بان اینتر که در تابستان 2023 به صورت قرضی راهی سمپدوریا شد نیز دیگر گزینه اینتر برای فروش است. امپولی به جذب قرضی پسر دژان علاقه دارد اما مشتریان دست به نقد او در فرانسه هستند.

بولونیا 60 میلیون یورو برای فروش زیرکزی می خواهد و اینتر می تواند با حذف کردن بند بازخرید 12 میلیون یورویی قرارداد جووانی فابیان (قابل فعال سازی در سال 2025)، از بولونیا برای مهاجم هلندی تخفیف بگیرد. این کار باعث می شود روسوبلو بتواند این هافبک 20 ساله را با رقمی بیشتر از 12 میلیون یورو به تیمی مثل آاس رم بفروشد یا اینکه او را حفظ کند. باید دید نراتزوری می تواند با فروش به موقع بازیکنان جوانش پول مورد نیاز برای خرید زیرکزی را فراهم کند یا نه. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد
  • وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت