Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، جلسه هماهنگی بین دستگاهی جشنواره ملی شعر رضوی امروز، 11 تیرماه به میزبانی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این جلسه با تشریح روند برگزاری جشنواره گفت: در دو سال گذشته جشنواره شعر اقوام ایرانی برگزار شد که اشعار و سروده‌های در مدح امام رضا(ع) با گویش‌های مختلف برگزار شد و با توجه به سابقه برگزاری جشنواره‌های مختلف میزبانی هفدهمین دوره از جشنواره ملی شعر رضوی به شیراز سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون جلسات متعدد داخلی و بین دستگاهی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره برگزار شده است، افزود: مراسم اختتامیه ٢٠ تیرماه با حضور شاعران برجسته، اندیشمندان، پژوهشگران، شخصیت‌های ادبی و هنری ملی و استانی در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ادبی و هنری استان فارس و به ویژه نهادهای مذهبی برای حضور باشکوه چهره‌های شاخص ادبی و هنری در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی که در شیراز برگزار خواهد شد، گفت: نهادهایی از جمله حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، نهادهای مذهبی و اعضای شورای دهه کرامت استان تلاش و همت خود را برای فراهم آوردن زمینه حضور چهره‌های شاخص و برجسته ادبی و به ویژه شعر آئینی به کار گیرند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس همچنین بر ارتباط نهادها با دبیرخانه جشنواره ملی شعر مستقر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و افزود: عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت ثامن‌الحجج(ع) علاقه‌مندان بسیاری را برای حضور در مراسم اختتامیه به سالن خواهد آورد و در این میان شناخت و انتخاب مخاطبینی که بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند، بسیار ضروری است.

وی توجه به حضور جوانان در این مراسم را در تقویت باورهای دینی و انس و الفت با ائمه اطهار(ع) و به ویژه شناخت حضرت امام رضا (ع) موثر دانست و تاکید کرد: زبان هنر و شعر، زبان جذابی است که در قالب آن می‌توان به معرفی ابعاد شخصیتی و کرامات امام هشتم(ع) پرداخت و تاثیرپذیری آن در برخی اوقات از خطابه نیز بیشتر است.

همچنین غلامرضا کافی، دبیر علمی این جشنواره نیز گفت: این جشنواره در چهار قالب شعری رباعی، غزل، مثنوی و ٢ بیتی در بخش مسابقه ای برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه آثار شاخصی از سوی شاعران سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است، افزود: پیش جشنواره جنوب فارس در شهرستان گراش در روز ١٥ تیر، غرب فارس به میزبانی کازرون در روز ١٦ تیر، شمال استان به میزبانی آباده در روز ١٧ تیرماه و شرق فارس به میزبانی فسا در روز ١٨ تیرماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي جشنواره ملي شعر رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها شرکت کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، سید جواد موسوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمام صنایع کشور از جمله ساختمان پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و فعالان اقتصادی کشور از 8 لغایت 12 اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران درحال برگزاری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این اداره کل به معرفی قابلیت ها و طرفیت های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.

موسوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن 41 برگزار شده است.

میزبانی خراسان رضوی از ‌هیئت‌های تجاری کشورهای خارجی

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز گفت: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه خراسان رضوی یک روز پرکار را در اولینروزهای نمایشگاه رقم زد.

هادی توانا افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

توانا تاکید کرد: ترافیک حضور هیئت‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز بیان کرد: هیات‌هایی از کشور‌های چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو 2204 در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

حسن نوری‌زاده افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی خراسان رضوی برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد