Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی، گفت: اروپا می‌خواهد اینستکس را به ایران تحمیل کند اما مسئولان باید بدعهدی‌های برخی از طرف‌های برجام را در نظر بگیرند.

‌به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در نشست خبری اظهار کرد: اروپا می‌خواهد اینستکس را به ایران تحمیل کند، ولی مسئولانمان باید آن اقدامات بی‌شرمانه آمریکایی‌ها و بدعهدی‌های بسیاری را که در برجام انجام دادند را در نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم و در راستای رفع مشکل معیشتی مردم تلاش کنیم، افزود: اینستکس شاید ۱۰ درصد تعهدات برجامی است و تعهداتی که اروپاییان در برجام دارند بسیار بالاتر است.

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها از ترس آمریکایی‌ها تعهد خود را انجام نمی‌دهند، گفت: این موضوع خلاف شئون بین‌المللی است. این موضوعات وقت‌گیر است که فشار بیشتر را به ملت ایران تحمیل کند.

طباطبایی نژاد با اشاره به فرصت ۶۰ روزه به اروپایی‌ها، گفت: ایران بر اساس زمان‌بندی عمل می‌کند و در حال غنی‌سازی در اراک و دیگر شهرها طبق برنامه است. هرچه از موضع قدرت عمل کنیم به نفع کشور است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هرچقدر جلوی آمریکایی‌ها ضعف نشان دهیم آن‌ها فشارهای خود را بیشتر می‌کنند، گفت: باید توجه کنیم هم‌اکنون که در تحریم کامل هستیم فروش نفت را متوقف نکردیم. ما از برجام فشار اقتصادی سه برابری نصیبمان شد و هر چه عقب‌نشینی کنیم بدتر می‌شود.

اردستان از لیست شهرستان‌های استان جدید خارج شد

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده اعلام کردم موضوع تشکیل استان جدید که نام اردستان در آن باشد باید به کارشناسی گذشته شود و افکار عمومی در این خصوص نظر دهند، گفت: موضوع استانی شدن باید به نفع شهرستان باشد تا افکار عمومی به نتیجه مطلوب برسد. هنوز این موضوع بررسی نشده است و شهرستان اردستان به همراه نائین از لیست شهرستان‌های استان اصفهان شمالی خارج شدند.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: مجموع تصمیم‌گیری‌ها باید با تدبیر بیشتری باشد تا شهرستان در این خصوص زیان نکند.

وی در ادامه به صدور مجوز برای احداث کارخانه‌ای جدید اشاره کرد و گفت: ۱۱ سوله چینی گستر اردستان از بانک خریداری شده و مجوز صنعت جدید گرفته شده است. قرار است در مکان فعلی صنعت تولید تیغه‌های فولادی انجام شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با راه‌اندازی این واحد صنعتی حدود ۲۰۰ اشتغال جدید راه‌اندازی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های این کارخانه آماده است امیدواریم در سال جدید این مجموعه به نتیجه برسد.

طباطبایی نژاد گفت: در دیدار با مدیرعامل بانک صنعت و معدن حدود ۶۰۰ میلیارد ریال برای کارخانه‌هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اعتبار گرفتیم که کمک بزرگی به تکمیل سه کارخانه می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه اصفهان اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز چهارشنبه لایحه کمک مالی به «اسرائیل» به همراه کمک به اوکراین و تایوان را امضا خواهم کرد.

بایدن گفت: «من لایحه تصویب شده توسط سنا را به محض اینکه به میز من برسد امضاء می کنم.»

ساعاتی پیش سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان را تصویب کرد و آن را برای امضا به دفتر بایدن ارسال کرد تا به قانون تبدیل شود.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود همچنین افزوده است که ایالات متحده این هفته ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که تصویب کمک‌های آمریکا به اسراییل در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با مخالفت آمریکایی‌ها روبرو شده و برخی از مخالفان کمک به اسراییل روبروی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند.

براساس گزارش‌ها این تظاهرات مخالفان کمک آمریکا به اسراییل با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضان و مخالفان دستگیر شدند.

ساعاتی پیش، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنای آمریکا بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسراییل را تصویب کرده است.

۴ روز پیش، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسراییل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کردند و شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسراییل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تصویب طرح کمک به اسرائیل در سنا در دویستمین روز جنگ علیه غزه صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

۱۱ هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامدهای ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که ۸۰۰۰ نفر آنها به عفونت کبدی دچار هستند.

۶۰ هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و ۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.

کد خبر 6087137

دیگر خبرها

  • عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • (تصویر) تیپ ورزشی جدید بهنوش طباطبایی
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست