Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@15:54:54 GMT

دیدار دستیار ارشد ظریف با بشار اسد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۰۲۶۵

دیدار دستیار ارشد ظریف با بشار اسد

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به سوریه با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "اصغر حاجی" دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور سیاسی که به سوریه سفر کرده است با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی در این دیدار اسد را در جریان تازه ترین تحولات توافق هسته‌ای بعد از خروج واشنگتن از برجام و اقدامات تنش آمیز اخیر آمریکا با هدف بر هم زدن ثبات منطقه و بحرانی کردن آن قرار داد.

اسد در این دیدار بر حمایت سوریه از دولت ایران در دفاع از حقوق ملت خود در برابر تهدیدات و اقداماتی که در تضاد با همه قوانین بین المللی است تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره نبرد علیه تروریسم و واکنش به تجاوزهای گروه های تروریستی علیه غیرنظامیان در ادلب، تازه‌ترین تحولات سیاسی و دور بعدی مذاکرات آستانه و تحولات منطقه و بین الملل بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس‌جمهور سوریه و دستیار ارشد ظریف در این دیدار همچنین درباره روابط مشترک بحث و تبادل نظر کردند. 

حاجی با اشاره به عمیق بودن روابط استراتژیک بین دو کشور گفت که ایران تصمیم دارد این روابط را در زمینه‌های مختلف در راستای تامین منافع دوجانبه تقویت کند. 

تأکید پوتین بر اهمیت افزایش کمک‌های بین المللی به بازسازی سوریه

وی گفت که ملت و دولت ایران در کنار سوریه بوده و تا آزادسازی تمامی مناطق این کشور و بازسازی ویرانی های ناشی از جنگ در کنار این کشور خواهند بود.

در این دیدار بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه و شفیق دیوب مدیر اداره آسیای وزارت خارجه سوریه حضور داشتند.

دستیار ارشد ظریف پیش از این با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ظریف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظریف ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران

عکاس: علی احمدوند

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم