Web Analytics Made Easy - Statcounter

  برای مقابله با زخم در معده برخی راهکار‌های درمانی موثر برایتان در نظر داریم برخی غذا‌ها می‌توانند باعث تشدید این عارضه شوند سوزش معده با مصرف برخی خوراکی‌ها و موادغذایی افزایش پیدا خواهد کرد اگر مبتلا به این عارضه هستید بهتر است بیشتر به سلامتی تان اهمیت دهید.

در زخم‌های معده به دلیل ترشح بیش از حد اسید بهتر است ترکیبات غذایی اسیدی مثل مرکبات به دلیل میزان بالای اسید سیتریک، کیوی و برخی میوه‌های ترش در دوره حاد بیماری مصرف نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین برخی مواد غذایی مثل فرنی یا حتی خود شیر به دلیل خاصیت تامپونی که دارند باعث خنثی سازی میزان اسید معده می‌شوند و می‌توان توصیه به مصرف آن‌ها در زخم معده نمود.

همچنین مصرف غذا با فاصله زمانی کوتاه، چون مانع بر تاثیر اسید بر مخاط معده و سوزش بیشتر خواهدشد توصیه می‌گردد.

باید توجه کرد که بیشتر مشکلات گوارشی از استرس ناشی می‌شوند بنابراین توصیه به کاهش استرس با پیاده روی و سایر ورزش‌ها هم مفید است.

مصرف غذا در حجم زیاد و پرخوری ترشح اسید را بیشتر و کار گوارش را شدیدتر خواهد کرد ⇐ پس مصرف غذا در حجم کم و دفعات بیشتر توصیه می‌شود.

لبنیات پروبیوتیک هم مفید است، و اگر فرد به طور کلی شیر را تحمل نمی‌کند از سایر مواد لبنی قابل تحمل استفاده شود.

از مصرف چای تیره و پر رنگ، ترکیبات کافئین دار، قهوه و شکلات، مواد پر چرب و ثقیل الهضم مثل کتلت، سالاد الویه و کباب‌های کوبیده و … پرهیز گردد.   منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زخم معده سوزش معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید

فرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید