Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمد رضا مظلومی در حاشیه دیدار با مدیر کل بهزیستی زنجان با اشاره به اینکه همه ساله مسابقات قهرمانی کشور در 8 رشته آقایان و 5 رشته بانوان برگزار می گردد ، افزود : در سال گذشته نزدیک به 2 هزار مرد و نزدیک به 1هزار و 500 زن ورزشکار کم بینا و نابینا در مسابقات کشوری حضور یافته و به نتایج ارزشمندی دست یافتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : در سال گذشته 3هزار و 700ورزشکار کم بینا و نابینا در مسابقات قهرمانی کشوری شرکت نمودند و این در حالی است که 1ونیم درصد  افراد جامعه را نابینایان تشکیل می دهند

وی با اشاره به اینکه ورزش به عنوان بهترین توانبخشی برای معلولین  ، عنوان نمود : فدراسیون ورزشی کم بینا و ناینایان کشور در 31 استان و همچنین در شهرستانهای تابعه تاسیس و 20 سال  است مستقل شده و به عنوان هیئت ورزشی مجزا فعالیت می نماید .

وی با بیان اینکه ورزشکاران نابینا علیرغم کسب افتخار برای خود و خانواده موجب سهولت پذیرش این افراد در جامعه شده اند ، افزود :  ورزشکاران نابینا برای حضور در تمرین و مسابقات ورزشی با مشکلات فراوانی روبه رو هستند و با تلاش، همت و موفقیت در مسابقه های مختلف درخشیده و امروزه شاهد هستیم فرد نابینا قادر به حل مشکلات خانواده خود است .

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها در حد توانی که دارند، کمک می‌کنند؛ گفت: ورزشکاران ما خاص هستند و مشکلات خاص خود را دارند، هر استان باید یک سالن چندمنظوره در اختیار هیات‌های ما قرار دهد تا ورزشکاران ما بتونند به‌صورت متمرکز ورزش کنند .

وی تصریح نمود : در حال حاضر در 9 استان کشور یک سالن ویژه در اختیار نابینایان قرار دادند و سعی بر این است که در 21 استان دیگر نیز این امکانات برای ورزشکاران نابینا فراهم گردد .
محمرضا مظلومی با بیان اینکه استان زنجان درسال های اخیر در رشته ورزشی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان به نتایج ارزشمندی دست یافته افزود : 622معلول ورزشکار زنجان در گروههای مختلف فعالیت دارند .

مظلومی با اشاره به  آماده ‌سازی ورزشکاران برای حضور در مسابقات المپیک 2020 توکیو تصریح کرد: اولین مرحله اردوی تمرینات ورزشی برای آمادگی ورزشکاران برای حضور در این مسابقات در شیراز انجام شده است .

این مقام مسئول اظهارداشت: دو و میدانی و جودو در پارالمپیک ژاپن حتماً سهمیه خواهیم گرفت و به نتایج این  ۲ رشته خوشبین هستم که مدال طلایی را که در کارنامه نداریم، بدست بیاوریم.
وی رشته گلبال را ورزش اختصاصی نابینایان اعلام نمود که بعد از جنگ جهانی دوم راه اندازی شده است و در حال حاضر آسیا تنها یک سهمیه دارد  و در فوتبال   ۲سهیمه که تلاش می شود در این زمینه به نتایج مثبتی برسیم .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلمان رئیس فدراسیون الهه قلی فلاح نابینایان و کم بینایان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامیار عبدلی سریعترین شناگر ایران که پنحشنبه در جریان ماده تیمی ۴ در ۱۰۰ متر آزاد مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود، بار دیگر خوش درخشید و توانست رکورد این ماده را بهبود بخشد.

عبدلی روز گذشته در ماده ۱۰۰ متر آزاد انفرادی مسابقات قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴ رکورد این ماده را در فاصله یک روز برای دومین بار پیاپی جابجا کند.

پیش از این عبدلی با زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی