Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: طبق آماری که بنیاد مسکن از میزان واحد‌های تخریب شده بر اثر وقوع سیل در خوزستان اعلام کرده، واحد‌های مسکونی ۱۰ تا ۱۲ هزار خانوار خوزستانی دچار آسیب جدی شده است.

محمدحسین شادمان فر، مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده خوزستان گفت: بعد از وقوع سیل در استان خوزستان، نیرو‌های جهادی به سرعت در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و مشغول خدمت رسانی به مردم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شادمان فر افزود: خدمت رسانی به سیل زدگان این استان از سوی جهادگران در بخش‌های مختلفی صورت گرفت؛ به طوری که نیرو‌های جهادی در برخی مناطق مشغول ساخت سیل بند شدند و در مناطق دیگر به مردم امدادرسانی می‌کردند. حتی دانشجویان جهادگر خوزستانی در زمینه اسکان اضطراری سیل زدگان در یادمان شهدای هویزه و سایر محل‌های اسکان به مردم خدمت رسانی کردند.
مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان اظهار کرد: اکنون اکثر سیل زدگان به واحد‌های مسکونی خود بازگشته اند و محل‌های اسکان اضطراری تخلیه شدند و فقط تعداد محدودی از مردم سیل زده در شیرین شهر خوزستان در مکان‌های نامناسبی اسکان داشتند که با پیگیری دانشجویان انقلابی مشکل اسکان آنان برطرف شد و به منازل خود بازگشتند.   بیشتر بخوانید:

 

۲۱ خانوار در مدرسه‌ای در شیرین شهر خوزستان به سر می‌برند سنگ اندازی فرمانداری کارون در روند مطالبه گری دانشجویان
وی ادامه داد: اردو‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان از زمان وقوع سیل تا به الان به صورت مداوم برگزار شده و دانشجویان جهادگر همچنان در بخش‌های مختلف، در حال امدادرسانی به سیل زدگان هستند و تا زمانی که وضعیت مناطق سیل زده به شرایط عادی بازگردد، این امدادرسانی‌ها ادامه خواهد داشت.
شادمان فر ابراز کرد: طبق آماری که بنیاد مسکن از میزان واحد‌های تخریب شده بر اثر وقوع سیل در استان خوزستان اعلام کرده، واحد‌های مسکونی ۱۰ تا ۱۲ هزار خانوار در مناطق سیل زده دچار آسیب جدی شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.
وی اذعان کرد: بر همین اساس توافق نامه‌ای با بسیج سازندگی استان خوزستان منعقد کرده ایم تا در زمینه بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی تخریب شده مناطق سیل زده فعالیت داشته باشیم.
مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان خاطرنشان کرد: اکنون در حال برنامه ریزی برای شروع این بازسازی‌ها هستیم و مقدمات آن انجام شده و مشغول انجام تعمیرات جزیی واحد‌های مسکونی تخریب شده هستیم و منتظر شروع عملیات عمرانی برای بازسازی واحد‌های تخریب شده هستیم.  
وی بیان کرد: جدای از اینکه در زمینه بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی فعالیت خواهیم داشت، قصد داریم با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرک شهید علی چعب در بخش الهایی اهواز، ساخت و ساز ۵ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد را انجام دهیم. البته جانمایی‌های این پروژه انجام شده و مجوز‌های مربوط را اخذ کرده ایم و در حال حاضر منتظر تاییدیه معاونت فنی بنیاد مسکن هستیم و بعد از صدور این تاییدیه، عملیات عمرانی را شروع می‌کنیم؛ به دلیل اینکه در ساخت این ۵ واحد مسکونی از سازه‌های خاص استفاده می‌شود، نیاز است که بنیاد مسکن تاییدیه فنی آن را صادر کند.  

بیشتر بخوانید:

دانشجویان بسیجی در ساخت و ساز ۵ واحد مسکونی در الهایی خوزستان همکاری دارند شادمان فر با اشاره به وعده‌های دولت به سیل زدگان خوزستانی یادآور شد: البته هنوز دولت به وعده‌هایی که به سیل زدگان استان خوزستان داده، عمل نکرده و هیچ مبلغی از این بابت به مردم آسیب دیده پرداخت نشده و امیدواریم این وعده‌ها هر چه سریعتر عملی شوند و پرداخت آن‌ها صورت گیرد. با توجه به اینکه هزینه تامین مصالح ساختمانی بالا رفته، نیاز است که دولت تسهیلات ویژه‌ای برای مردم در نظر گیرد و این مصالح را با قیمت‌های ارزان تری در اختیار سیل زدگان قرار دهد.
وی افزود: ناگفته نماند که در راستای بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی تخریب شده استان خوزستان در جریان سیل اخیر، اقدام به ایجاد قرارگاه جهادی شهید علی هاشمی کرده ایم تا زیرنظر سازمان بسیج دانشجویی به فعالیت در زمینه نوسازی واحد‌های مسکونی بپردازد. ۴۲ گروه جهادی دانشجویی زیر نظر این قرارگاه جهادی در حال فعالیت هستند و در حوزه بازسازی واحد‌های مسکونی فعالیت دارند.
مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان تصریح کرد: دغدغه کنونی سیل زدگان خوزستان، بازسازی واحد‌های مسکونی و تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز است و این مهم با همدلی مردم و مسئولین و دولت محقق می‌شود و لازم است دولت در این راستا از مردم حمایت کند و سیل زدگان را تنها نگذارد تا هر چه سریعتر وضعیت مناطق سیل زده به شرایط عادی برگردد.  
وی با بیان اینکه ضروریست دستگاه قضایی با مقصرین کم کاری‌های دولت در حوزه امدادرسانی به سیل زدگان برخورد کند، ابراز کرد: در شرایط کنونی، پرداختن به قصه سیل زدگان و رسیدگی جدی به مشکلات مردم آسیب دیده مناطق سیل زده باید به اولویت مسئولین تبدیل شود و علاوه بر اینکه باید مصالح ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهند، بنیاد مسکن و بانک‌ها در امر واگذاری اعتبارات از پیش تعیین شده به سیل زدگان تسریع کنند و به داد مردم آسیب دیده برسند.
شادمان فر تصریح کرد: سیل علاوه بر خسارت‌هایی که به واحد‌های مسکونی وارد کرده، بسیاری از شاهراه‌های ارتباطی استان خوزستان را نیز تخریب کرده بود که خوشبختانه ارگان مربوطه به این مسئله ورود کرد و این مشکل در حال مرتفع شدن است، اما آنچه که مسلم است، کمک‌های مالی و روانی مردم، نقش اصلی را در جریان سیل اخیر بازی کرده و همدلی مردم باعث مهار بسیاری از مشکلات سیل زدگان استان خوزستان شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیل خوزستان آخرین وضعیت مناطق سیل زده گروه های جهادی دانشجویی مناطق سیل زده خوزستان بسیج دانشجویی خوزستان اردوی جهادی اردوی جهادی دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده سپاه شاهین شهر و میمه گفت این محموله به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون ریال به همت گروه جهادی ثامن الحجج و از محل کمک های مردمی اهالی گز برخوار تامین شد.


سرهنگ ابراهیمی افزود: در این کاروان کالاهایی شامل اقلام بهداشتی و مواد شوینده در نظر گرفته شده است.


وی افزود: تا کنون مردم شاهین شهر 52 میلیارد ریال به مردم سی زده سیستان و بلوچستان اهدا کرده اند و اکنون در حال جمه آوری کاروان سوم این هدایا هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی