Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:41:26 GMT

تنش آبی در ۱۰ روستای اسفراین

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۴۱۸۱

تنش آبی در ۱۰ روستای اسفراین

مسلم رحیم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۰ درصد از ۱۵۰ روستای این شهرستان هم اکنون درگیر مشکل کمبود آب هستند و آبرسانی به ۲۰ روستای این شهرستان با تانکر انجام می شود.
وی افزود: آب کافی در مجتمع های آبرسانی روستای وجود دارد اما استفاده روستاییان از آب شرب برای کاشت و آبیاری صیفی جات کشت شده در منازلشان سبب کمبود آب در روستا های بالادست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیم زاده گفت: روستاییان برای جلوگیری از این کار همکاری نمی کنند و عملاً شناسایی خاطیان تاکنون بی نتیجه بوده است.
وی استفاده از آب شرب مجتمع های آبرسانی روستایی برای دام ها از دیگر مشکلات و علل کمبود آب شرب در روستاها دانست و افزود: ۲۰ لیتر بر ثانیه آب به «مجتمع آبرسانی احد» وارد می شود اما به دلیل استفاده دامداران از آب شرب این مجتمع آبرسانی برای دام هایشان، آب به روستاها نمی رسد.
 ۱۵۰  روستا ی شهرستان  اسفراین زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی است .
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که ۴۹ در صد جمعیت آن را روستاییان تشکیل می دهند.

۷۱۸۹/‏‬ ۶۰۴۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت