Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@08:00:40 GMT

رکورد سرعت وزش باد در خراسان رضوی شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۴۳۵۴

رکورد سرعت وزش باد در خراسان رضوی شکسته شد

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سید جواد رسولی در این خصوص اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون بیشترین سرعت شدت وزش باد در شهرستانهای بردسکن، تایباد، درگز، سبزوار، فریمان، گناباد و مشهد استان خراسان رضوی ثبت شده است.
وی تغییرات اقلیمی را از عوامل شدت گرفتن سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی دانست و خاطر نشان کرد: با افزایش گازهای گلخانه‌ای و تغییر اقلیم رخ داده کاهش بارندگی‌ها، افزایش دما و افزایش پارامترهای جوی از جمله سرعت وزش باد را در استان و کشور شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: بیشترین سرعت وزش باد در خراسان رضوی طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۱۱۵ کیلومتر در ساعت در ۲۷ دی ماه سال ۹۷ رخ داده است که حداکثر سرعت وزش باد رخ داده در استان طی دوره بلند مدت متعلق به شهرستان نیشابور با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت در سال ۹۵ بوده است.

رئیس اداره تحقیقات کاربردی هواشناسی خراسان رضوی بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان مشهد را ۱۰۸ کیلومتر در ساعت عنوان کرد که در ۱۷ فروردین ماه امسال رخ داد که در دوره آماری بلند مدت حداکثر سرعت وزش باد در مشهد ۹۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

رسولی اضافه کرد: طی این مدت سرعت وزش باد در شهرستان های تایباد، فریمان و گناباد خراسان رضوی ۱۰۸ کیلومتر در ساعت و سرعت وزش باد در بردسکن و درگز به ترتیب ۹۴ و ۷۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
وی با بیان اینکه بادها بر اثر سرعت وزش آنها به شش دسته "خفیف، ملایم، متوسط، شدید، خیلی شدید و توفانی" تقسیم می‌شوند گفت: سرعت وزش بادهای خفیف کمتر از هفت کیلومتر در ساعت، بادهای ملایم بین ۷ تا ۱۸ کیلومتر در ساعت، بادهای متوسط بین ۱۸ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، بادهای شدید بین ۳۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت، بادهای خیلی شدید بین ۵۴ تا ۷۲ کیلومتر در ساعت و سرعت توفان بیش از ۷۲ کیلومتر در ساعت است.

استان خراسان رضوی حدود ۷.۸ درصد مساحت کل کشور را تشکیل داده است و گستردگی و عواملی مانند وجود رشته کوههای مرتفع و مناطق کویری، دوری از دریا و وزش بادهای مختلف موجب گوناگونی آب و هوا در این استان شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی خراسان رضوی مشهد وزش باد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد

تیم ریکرو بانوان کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران در بخش تیمی را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در پایان مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی‌حسینی امتیاز 1926 را کسب کرده بود و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو بانوان ایران در بخش تیمی با امتیاز 1898 بود که در مسابقات جهانی ترکیه برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد بانوان ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد