Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 منابع خبری بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گزارش دادند حمله هوایی به یک مرکز نگهداری مهاجران آفریقایی در «تاجورا» واقع در حومه شهر «طرابلس»، پایتخت لیبی به کشته شدن دست‌کم ۴۰ نفر و زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر منجر شد.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از منابع پزشکی افزود مقام‌های لیبی تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مهاجران مجروح در بیمارستان‌ها تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مهاجران کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی در راه مهاجرت به ایتالیا با قایق وارد لیبی می‌شوند، اما آنها ممکن است توسط نیروهای گارد ساحلی لیبی که مورد حمایت اتحادیه اروپا است دستگیر شوند. هزاران نفر از این مهاجران در مراکز دولتی نگه داشته می‌شوند.

منطقه تاجورا میزبان چندین اردوگاه نظامی متعلق به نیروهای هم‌پیمان با دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» است. نیروهای وابسته به دولت السراج در سه ماه گذشته مشغول مبارزه با نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» بوده‌اند.

نیروهای «خلیفه حفتر» روز دوشنبه اعلام کرده بودند که برای آغاز حملات گسترده به اهدافی در طرابلس آماده می‌شوند.

دولت وفاق ملی لیبی اولین دولت بعد از سرنگوی «معمر قذافی»، دیکتاتور معدوم لیبی است، بر اساس توافق «الصخیرات» و با حمایت آمریکا و اروپا در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵ در منطقه الصخیرات مغرب تشکیل شد.با این حال غرب و برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات اخیرا از حملات حفتر علیه این دولت حمایت کرده‌اند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت که روسیه و لیبی در زمینه بازگشایی کنسولگری روسیه در بنغازی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پروسه توافق با طرف لیبیایی برای ایجاد یک نمایندگی جدید کنسولی روسیه در شرق این کشور هنوز تکمیل نشده است. او توضیح داد که در واقعیت‌های فعلی این امر بسیار دشوار است.

روسیه اخیراً سفارت خود را در طرابلس بازگشایی کرد، سفارتی که قبلاً با شروع جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۴ بسته شده بود. روسیه حضور نظامی در لیبی دارد و از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در طبرق به رهبری مارشال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه