Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@14:31:06 GMT

استقرار میز خدمت کمیته امداد در مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۴۵۴۲

استقرار میز خدمت کمیته امداد در مناطق محروم

رضا نوروزی مدیرکل کمیته امداد مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: تعامل سازمانی کمیته امداد با دیگر دستگاه‌ها برکات زیادی داشته و در سال جاری با تعاملی که در ماه مبارک رمضان با صدا و سیما داشتیم، سیل کمک‌های بسیاری را از ناحیه مردم شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه، ما نباید مشکلات را خیلی بزرگ جلوه دهیم، افزود: مشکل بزرگ امروز ما همین افکار منفی و استفاده کردن از افعال منفی «نمی توانیم» و «نمی‌شود» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوروزی با بیان اینکه، رونق اقتصادی در ورودی و خروجی کمیته امداد تاثیر مستقیم دارد، افزود: اشتغال و رونق کسب و کار سبب افزایش خروجی افراد تحت پوشش کمیته امداد می‌شود و از طرفی ورودی را نیز کاهش می‌دهد.
این مسئول با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، اظهار کرد: با آسیب‌هایی که درسال گذشته بر اثر تحریم و افزایش دلار بر کسب و کار وارد شد، ورودی سازمان کمیته امداد، افزایش داشته است.
وی افزود: در سال 96 موفق به ایجاد 6 هزار و 600 فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان شدیم و این رقم در سال 97 با وجود مشکلات و تحریم‌ها این رقم به 4 هزار و 700 فرصت شغلی تقلیل یافت.
مدیرکل کمیته امداد مازندران، گفت: در ابتدای سال 95 تعداد 63 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد مازندران قرار گرفته بودند و این رقم در سال97 به 52 هزار500 نفر رسید که تقریباً 11 هزار نفر به دلایلی همچون؛ توانمندی‌ اقتصادی، توانمندی‌های اجتماعی، ازدواج دختران مجرد، ازدواج مجدد زنان و توانمندی‌های تحصیلی از پوشش کمیته امداد خارج شدند.
وی با بیان اینکه، در راستای محرومیت‌زدایی اقدامی جدید با پیشنهاد بسیج شهرستان در قالب استقرار میز خدمت در مساجد و روستاها در حال انجام است، افزود: در دهه پایانی خردادماه یک ارتباط نزدیک با مردم غریب محله در منطقه هزار جریب بهشهر برقرار شد و مردم مستقیماً مشکلات و دغدغه‌های‌شان را با ما در میان گذاشتند که بخش اعظمی از مسائل آنان با مشاوره‌های شغلی و اجتماعی و بخشی با دستورات لازم به مدیر مربوطه شهرستان رفع شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان اینکه کمیته امداد فردمحور کمک می‌کند، گفت: دیدار مردمی در منطقه و روستاها، توفیق بسیار خوبی است در حالی که وظیفه ذاتی خودمان را انجام داده بودیم، سعی شد در همان مکان براساس داشته‌ها و واقعیت‌های محیط تصمیم بگیریم و مشکل نیازمندان را رفع کنیم.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر مقرر شد در خانه افراد تحت پوشش کمیه امداد در روستاها حداقل سه درخت مثمر و تعداد 5 ماکیان وجود داشته باشد.
نوع اقلام حمایتی کمیته امداد به تولید روستائیان آسیب نزند
نوروزی با انتقاد از قرار دادن بسته تخم مرغ در اقلام حمایتی روستائیان تحت پوشش، اظهارکرد: در توزیع سبد کالاهای حمایتی به خانواده‌های روستایی باید دقت کرد که اقلام حمایتی شامل مواردی باشد که به تولید روستا آسیب وارد نکند.
وی با اشاره به اشتغال و گسترش مشاغل خانگی و نیز سامان‌دهی تولید و فروش محصولات لبنی در روستاها، افزود: جوانان تحصیل کرده روستا می‌توانند با راه‌اندازی مکانی برای جمع‌آوری و فروش محصولات روستا و فراورده‌های لبنی بازار کار و خود اشتغالی را توسعه دهند.
وی افزود: توسعه مهارت‌هایی نظیر؛ نوغان‌داری، تولید ابریشم، تولیدات پوشاک و میوه خشک کنی را بخشی از اقدامات کمیته امداد در روستاها است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، عمل به انفاق را راهی برای رشد و تعالی جامعه از نظر مادی و معنوی عنوان کرد و افزود: در تفسیر المیزان در باره آیه 270 سوره مبارکه بقره چنین آمده است، کسی که انفاق نمی‌کند ظالم است و در روز قیامت یاوری ندارند و انفاق نکردن از مهلک‌ترین گناهان کبیره است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: رضا نوروزی استقرار میز خدمت مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این خیر ۳۵ ساله حدود ۷ سال پیش در شب‌های قدر با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا شد و با مراجعه به کمیته امداد حمایت یک فرزند یتیم را بر عهده گرفت و کم کم در این سال‌ها به همراه همسرش تعداد فرزندان را افزایش داد.


وی انگیزه خود را از انجام امور خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ویژه ایتام و رفع مشکلات آنها بیان کرد و گفت: افزایش حقوق، پذیرش در مقطع دکتری، بهبود شرایط کاری از ثمرات دعای یتیمان بوده است.


این معلم نیکوکار قصد دارد یتیمان بیشتری را تحت حمایت قرار دهد.

دیگر خبرها

  • هوادار سپاهان ۱۰ سال محروم شد
  • پیرمرد پرحاشیه سپاهانی ۱۰ سال محروم شد؛ واکنش قاطع کمیته انضباطی!
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • ۳ دهه خدمت در مناطق محروم / بازنشستگی که خوشایند نیست
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم