Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر یاسوج با عنوان پایتخت طبیعت ایران این روزها در محاصره متکدیان قرار گرفته و در واقع سیمای نگین جنوب ایران را زشت کرده‌اند. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، همزمان با آغاز فصل بهار و تابستان و حضور گردشگران در شهر زیبا و خوش آب و هوای یاسوج عده‌ای متکدیان داخلی و خارجی نیز به سمت این شهر حرکت می‌کنند تا تابستان خوبی را پشت سر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکدی گری در دین مبین اسلام جزو کسب‌های منفور بوده و در واقع این پدیده بیشتر از اینکه زاییده فقر مادی باشد ریشه در فقر فرهنگی دارد و البته این مسئله به عنوان یک بیماری اجتماعی با راهکارهای سلبی به طور دائم و اصولی درمان نمی‌شود.

این روزهای در پایتخت طبیعت ایران متکدیان به شیوه‌های جدید در قالب دعانویسی، خرید نسخه دارو، اسپند دود کردن، تمیز کردن شیشه خودرو، فروش اجباری کالا با مظلوم نمایی و در قالب دستفروشی گدایی می‌کنند.

تکدی‌گری به یک شغل تبدیل شده و این پدیده نامیمون بیشتر به وسیله متکدیان مهاجر در خیابان‌ها زمینه انواع جرم را بوجود اورده است و به ابزار نوین مجهز شده‌اند و یکی از شیوه‌های کاری آنان استفاده از فضای مجازی و ارسال پیامک است.

تکرار/طرح جدید مجلس برای حمایت از کودکان کارشیراز و مرودشت بیشترین تعداد کودکان کار را در استان فارس دارندتدوین طرحی درباره کودکان کار در مجلس/تشکیل یک کمیسیون جدید در مجلس

شهردار یاسوج متکدیان را از عوامل مخل نظم و انضباط عمومی دانست و گفت: اداره اجرائیات شهرداری در راستای حفظ حقوق شهروندی و رعایت حریم‌های اجتماعی متکدیان و دستفروشان به عنوان مصداق بارز سد معبر را جمع آوری می‌کند.

نستهن مقدم افزود: شیوه‌های متکدیان در گدایی تغییر یافته و حتی نوین شده که می‌باید قانون مربوط به دو دهه قبل ساماندهی متکدیان بر اساس واقعیت‌های امروز تغییر یابد.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی ریشه و علل مختلفی دارد و در واقع یک سازمان یا نهاد به تنهایی نمی‌تواند با این پدید و ناهنجاری مقابله کند.

مقدم با  تشریح ابعاد تکدی گری تصریح کرد: در شهر یاسوج تکدی گری به شیوه فردی انجام می‌گیرد ولی متکدیان مهاجر همچون کولی‌ها به شکل گروهی و خانوادگی گدایی می‌کنند که مشکلی را بوجود می‌آورند.

مدیر اجرائیات شهرداری یاسوج گفت: ماموران اجرائیات شهرداری طبق قانون و در چهارچوب وظایف خود در یک اقدام ضربتی معابر، میادین و چهار راه‌های شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کردند.

فرزاد غلامیان اظهار داشت: پلیس انضباط شهری به تنهایی نمی‌تواند با متکدیان کلاش مقابله کند و برای این کار نیاز به همراهی مردم و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر دارد.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی شامگاه سه‌شنبه در آئین تکریم از ۵۰۰ معلم نمونه استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطر ۳۴۵ معلم و ۵۷۰۰ دانش آموز شهید استان اصفهان در جنگ تحمیلی، اظهار داشت: شهدا تربیت یافتگان معلمانی هستند که خود تربیت یافته آموزگارانی چون علما و ائمه معصومین بودند و افتخار می‌کنیم که معلم و همکار انبیا هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین افتخارات ما این است که در مسیر انبیای الهی حرکت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برای تربیت امانت‌های خود یعنی دانش آموزان باید کوشا باشیم زیرا تربیت دانش آموز الویت اول معلم و رساندن دانش آموز به کمال انسانی، هدف غایی او می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شیوه تکریم از معلم در اصفهان طی ۲ سال گذشته تغییر کرده است، ادامه داد: در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد که تکریم از معلم، وظیفه همگان است همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز چنین فرمودند و اینکه جامعه باید تجلیل گر و سپاسگزار معلم باشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت مقام معلم به ریاست استاندار اصفهان و در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران تشکیل شد، افزود: برای پویش تکریم معلمان، مسؤولان استانی پای کار آمدند و هر مسؤولی سال گذشته برای تکریم معلمان به مدارس رفت؛ اقدامی که امسال برای سراسر کشور الگو شد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته پوششی تحت عنوان معلم فداکار با هدف الگوسازی معلمان اثرگذار در استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: معلمانی که شاید به لحاظ شاخصه‌های بخشنامه‌ای نمی گنجیدند اما کارهای مهمی در منطقه خود انجام داده بود مانند آموزگاری که ۱۵۴۰ نفر از دانش آموز بازمانده از تحصیل را به دامن مدرسه بازگردانده یا معلمی که کودکان کار را در مدرسه جمع کرده و نه تنها به تحصیل آنان بلکه برای معیشت خانواده آنان فکر می‌کند یا معلمی که با بیماری صعب العلاج ایثارگرانه وارد کلاس می‌شود و می‌گوید که در کلاس حالم خوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه به پویش معلم فداکار یک ۱۵۰۰ نفر توسط خانواده‌های دانش آموزان و فرهنگیان معرفی شدند، تصریح کرد: معلم نمونه باید در همه ابعاد از جمله مسائل تربیتی، دینی، اعتقادی و آموزشی و پژوهشی و آنچه برای یک مربی نیاز است، شاخص باشد.

ابراهیمی افزود: همواره در همه جلسات بر خود فرض می دانم که بر برگزاری نماز جماعت مدارس تاکید داشته باشیم و معلمان نمونه باید در صدر صفوف نماز جماعت باشند زیرا اگر خانواده متعالی، دانش آموز منظم و مرتب و برکت برای علم و اندیشیدن می‌خواهیم باید در نماز به دنبال آن بگردیم.

کد خبر 6099852

دیگر خبرها

  • تبلیغ وام‌های کم بهره و فوری، شیوه جدید کلاهبرداران
  • کشاورزی و سیستم‌های آبیاری ایران باستان
  • ویترین تسنیم شماره ۶۶۱/تهران؛ پایتخت امنیت
  • شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است
  • شیوه جدید وقت تلف کردن دروازه‌بان در فوتبال رومانی / فیلم
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا + مشخصات، عکس و قیمت Nissan Sunny
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)