Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دادستان انتظامي مالياتي سازمان امور مالياتي کشور به مؤديان مالياتي در خصوص احتمال سوء استفاده برخي افراد سودجو و فرصت طلب به شيوه‌هاي مختلف هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، عباس بهزاد اظهار داشت: برخي افراد سودجو تحت عنوان مأمور مالياتي يا با عناويني همچون واسطه، دلال، کارچاق کن و… با استفاده از مدارک شناسايي جعلي و با به نمايش گذاشتن مبالغه‎آميز سربرگ‌هاي آرم‌دار سازمان امور مالياتي کشور و با آگاهي از نقاط ضعف افراد به واحدهاي کسبي شهروندان مراجعه مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: اين افراد با ذکر وعده و طرح مسائلي در زمينه تسهيل در امور مالياتي آنها و برخورداري از تخفيفات مالياتي، بخشودگي جرايم و غيره، به صورت مستقيم يا غيرمستقيم (ارائه شماره حساب شخصي خود به مؤديان) اقدام به اخاذي از مردم مي‌کنند.
دادستان انتظامي مالياتي سازمان امور مالياتي کشور با تاکيد بر اينکه کليه امور مربوط به ارائه اظهارنامه و پرداخت ماليات به صورت الکترونيکي است، گفت: بر اين اساس، مأموران مالياتي نمي‌توانند از مؤديان درخواست وجه نقد کنند و شهروندان در نظر داشته باشند که هرگونه واريز ماليات بايد با استفاده از دستگاه‌هاي کارتخوان بانکي مستقر در ادارات مالياتي، درگاه‌هاي الکترونيکي اينترنتي يا مراجعه به شعب بانک‌هاي اعلام شده، به حساب‌هاي خزانه‌اي ادارات کل امور مالياتي انجام گيرد.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است مؤديان قبل از ارائه هرگونه پاسخ يا توضيح، از مأموراني که به شکل مشکوک مراجعه مي‌کنند، کارت شناسايي مطالبه کنند و به دقت مندرجات کارت را ملاحظه و ضمن تطبيق عکس با صاحب کارت، به تاريخ اعتبار آن نيز توجه کنند.
بهزاد همچنين اعلام کرد: اين سازمان هيچ گونه پيامک، نامه، نمابر يا رايانامه، متضمن درخواست اطلاعات شخصي حساب‌هاي بانکي (از قبيل شماره حساب يا شماره کارت، تاريخ انقضا و رمز دوم کارت بانکي) به مؤديان ارسال نکرده و اصولاً تقاضاي چنين اطلاعات محرمانه مالي، حاکي از اقدام به کلاهبرداري است.
دادستاني انتظامي مالياتي از مؤديان مالياتي و فعالان اقتصادي درخواست کرد: مؤديان در مواجهه با افرادي که چنين خواسته‌هايي را مطرح مي‌کنند، هوشيار باشند و موارد مشکوک را به سرعت به دادستاني انتظامي مالياتي به شماره تلفن 39903544يا دفتر مرکزي حراست سازمان به شماره تلفن (35019) اطلاع دهند.
طبق اعلام سازمان امور مالياتي، وي از شهروندان خواست که از پرداخت هرگونه وجهي به سودجويان خودداري و سعي کنند ضمن به خاطر سپردن چهره اين افراد، مشخصات ديگر از قبيل شماره پلاک خودرو يا موتور سيکلت را يادداشت و در مواقع لزوم به مراجع قانوني اعلام کنند.
بهزاد گفت: با توجه به لزوم ارتقاي سلامت نظام اداري و تحقق همه جانبه مبارزه با فساد اداري و اقتصادي، از عموم هموطنان تقاضا مي‌شود چنانچه در زمينه‌هاي نقض قوانين، عدم انجام وظيفه، اطاله رسيدگي و عدم پاسخگويي کارکنان اين دستگاه، انتقاد يا گله‌اي دارند، موارد مورد نظر را از طريق سامانه رسيدگي به شکايات سازمان امور مالياتي کشور که در پورتال اطلاع رساني سازمان امور مالياتي کشور به نشاني www.intamedia.ir پيش بيني شده، به سازمان اعلام تا برابر مقررات به آنها رسيدگي شود.
وي اضافه کرد: ارائه اطلاعات و شکايات همچنين به صورت مراجعه حضوري به نمايندگان دادستاني انتظامي مالياتي يا دفاتر حراست مستقر در ادارات امور مالياتي، تماس با مرکز ارتباط مردمي سازمان به شماره (1526) مربوط به شهر و استان تهران و کليه استان‌ها و نيز تماس با ستاد خبري دفتر مرکزي حراست سازمان به شماره (35019) امکان پذير است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت