Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فاز اول جلوگیری از تبخیر آب در چاه نیمه ها در دست مطالعه است، گفت: تمامی پروژه های آب منطقه ای استا به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «اتابک جعفری» مدیر عامل منطقه ای سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: تنها ۱۱ درصد افزایش بارندگی در مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی فرضیه ترسالی در استان سیستان و بلوچستان را رد کرد و افزود: باید دقت کنیم که این بارش های اخیر در فروردین و آخر اسفند سال گذشته آنچنان نبوده است زیرا که ۱۰۳ میلیمتر متوسط بارندگی در استان خشک سیستان و بلوچستان است که این بارندگی امسال به ۱۰۴ میلی متر بوده لذا اتفاق خاصی در راستای ترسالی رخ نداده است.

 

مدیرعامل منطقه ای استان ادامه داد: بیش از دو دهه که استان با خشکسالی روبه رو بوده و به همین راحتی نیست که سفره های زمینی سیراب شوند و باید سالیان سال بارندگی داشته باشیم.

 

جعفری گفت: باید برای پساب چابهار و زاهدان تصمیم جدی گرفته شود و از حالت لاک پشتی خارج شویم.  

 

وی از راه اندازی مدرن ترین پایش کشور در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: برای اولین بار در کشور پایش خشکساللی ظرف دو و سه ماه آینده در استان به بهره برداری می رسد؛ حتی هواشناسی در قد و قامت این مجموعه ندارد.

 

مدیر عامل منطقه ای استان تصریح کرد: این مجموعه با ظریب دقت 80 درصد می تواند پیش بینی کند که در سال آینده در چه زمانی بارندگی رخ می دهد و چه زمانی سیل خواهیم داشت  و این سیل از کجا می آیند و قرار کجاها را تخریب کند.

 

جعفری با اشاره به اینکه بالای 50 درصد چارت سازمانی ما خالی است یادآور شد: به ازای یک لیتر آبی که در اختیار کشاورز قرار می گیرد حداکثر یک نفر شاغل می شود اما در بخش صنعت به ازای یک لیتر 70 تا 100 نقر شاغل می شوند.

 

وی افزود: هر صنعتی که وارد استان شود حتی صنعت پتروشیمی، آب آن را تامین می کنیم.

 

مدیرعامل منطقه ای استان یادآور شد: تامین آب از محل سفره های زیر زمینی نیست بلکه از جهاد کشاورزی خریداری می شود و در اختیار صنعت قرار می گیرد.

 

جعفری گفت: تمامی پروژه های آب منطقه ای سیستان و بلوچستان به بخش خصوصی واگذار می شود.

 

وی با بیان اینکه تبخیر آب در استان بالا است، افزود: برای جلوگیری از تبخیر آب در استان به صورت پایلوت در کشور فاز اول جلوگیری از تبخیر آب در چاه نیمه ها در دست مطالعه است.

  

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان اصفهان خراسان جنوبي شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل افزایش بارندگی بخش صنعت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

حسن محمدی ادیب گفت: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.

به گفته او، خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود