Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراضات هواداران بریگزیت و استقلال طلبان کاتالونیا در کنار اعتراضات بر سر مسائل دیگر آغاز فعالیت دوره پنج ساله جدید پارلمان اروپا را با ناآرامی همراه کرد.

به گزارش ایسنا، برخی از قانونگذاران پارلمان اروپا هنگام پخش موسیقی مخصوص اتحادیه اروپا نایستادند و باقی آنان به ویژه اعضای حزب بریگزیت انگلیس به مراسم آغاز به کار دوره جدید پارلمان اروپا بی‌توجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین همزمان با این مراسم اعتراضاتی به عدم حضور کارلس پوجدمون، رهبر پیشین کاتالونیا در پارلمان اروپا و دفاع از کاپیتان یک کشتی آلمانی که در پی بن‌بست بر سر حقوق مهاجران در ایتالیا بازداشت شده، صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از مراسم افتتاحیه رسمی، روند معمول فعالیت این پارلمان که نمایندگی حدود نیم میلیارد نفر از جمعیت جهان را بر عهده دارد، از سر گرفته شد.

این هرج‌ومرج‌ها نشان‌دهنده شکاف موجود در میان قانونگذاران پارلمان اروپا همزمان با جدال آن‌ها برای در دست گرفتن عالی‌ترین مقام‌های اتحادیه اروپا در بروکسل است.

نخستین جلسه دوره جدید پارلمان اروپا با نزاع بر سر بریگزیت آغاز شد. در حالی که قانونگذاران حزب بریگزیت به اعتراضات بی‌توجهی نشان می‌دادند، قانونگذاران هوادار اتحادیه اروپا تیشرت‌های زرد رنگی به تن داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "بریگزیت را متوقف کنید". با این حال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تنها یکی از چالش‌های متعدد دوره تازه پارلمان اروپا خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات