Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله شاهچراغی،کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مرکز گسترش فرهنگی دینی در مساجد، عنوان کردوگفت: کانون های مساجد در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی داشته باشند و بر اساس آن‌ها به‌صورت انقلابی و جهادی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «آیت الله سید محمدشاهچراغی»در نشستی با معاون فرهنگی وهنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور،با تاکید بر اینکه باید با رونق بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی در مساجد برای تربیت نیروهای جوان و پرشور انقلابی تلاش کنیم ادامه داد: در مسائل فرهنگی ما باید کاری کنیم که نقشه‌های دشمنان را آشکار کرده و برای آنها راهکار بیاندیشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان، به دهه کرامت اشاره داشت وگفت: دهه کرامت فرصت مناسبی است تا به ابعاد شخصیتی ائمه اطهار علیهم السلام بپردازیم و باید حکیمانه از این ایام با برکت و پرفیض بهره‌مند شویم.

 

وی گفت: باید مبانی فکری و مناسبات اجتماعی خود را با سیره اهل بیت(علیه السلام) هماهنگ کنیم و قطعا آثار این هماهنگی در زندگی شخصی و اجتماعی ما متبلور می‌شود.

 

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه اسلام با شادی در جامعه مخالف نیست بلکه باید در چارچوب ارزش‌ها و شرع و عرف باشد افزود: در دهه کرامت باید نشان دهیم مردم می‌توانند نشاط مومنانه داشته باشند که به ارزش‌ها هم لطمه نخورد و نیاز است این نوع شادی ها در جامعه گسترش یابد.

 

معاون فرهنگی وهنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نیز دراین دیدار، از اجرای طرح سفیران اجتماعی درپنج استان کشورخبردادوگفت: این طرح در پنج شهر پنج استان کشور اجرا می شود.

 

«سعید سعادتی» با بیان اینکه طرح سفیران اجتماعی یکی از طرح های مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت مسجد است که به صورت آزمایشی در پنج استان کشور اجرا می‌شود افزود: میامی به عنوان پایلوت اجرای این طرح دراستان سمنان، در نظر گرفته شده است.

 

معاون فرهنگی وهنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، به ویژگی های طرح پرداخت و خاطرنشان کرد: محله محوربودن، خانواده محور، مسجد محور و استمرار از ویژگی‌های شاخص طرح سفیران اجتماعی شمرده می شود.

 

وی ادامه داد: در این طرح یکی از اعضای خانواده در رده سنی 12تا 18سال انتخاب شده و با فراگیری آموزش های ویژه به عنوان سفیر اجتماعی در خانواده انتخاب می‌شود.

 

سعادتی ادامه داد: کل اعضای خانواده به مدت  شش ماه تحت پوشش آموزش های این طرح قرار می‌گیرند و برای خانواده های تحت پوشش، پرونده تشکیل می‌شود.

 

معاون فرهنگی وهنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ستاد برای اوقاف فراغت کودکان و نوجوانان اظهارداشت: نگاه مسئولان ستاد به اوقات فراغت تنها محدود به ایام تابستان نیست و برنامه‌های ستاد در راستای جذب حداکثری کودکان و نوجوانان به مساجد در طول سال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار می‌شود البته باتوجه به آن‌که فرصت تابستان، زمان مناسبی برای فعالیت بیشتر است، نگاه ویژه‌ای به این ایام داریم.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت از اول تیرماه آغاز شده گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند ثبت‌نام داشته باشند و حتی اگر عضو کانون نیز نباشند می‌توانند برای اولین بار ثبت کنند، همچنین یک نرم‌افزار موبایلی با عنوان «نفحات بچه‌های مسجد» نیز طراحی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق نیز ثبت‌نام کنند.

 

سعادتی تصریح کرد: تابستان امسال مناسبت‌های دینی و مذهبی بسیاری وجود دارد که در این زمینه برنامه‌های نشاط ‌آفرینی بسیاری برای ایام دهه کرامت و دهه امامت و ولایت در دستور کار است.

 

معاون فرهنگی وهنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه با اشاره به برنامه های دهه کرامت گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور شبکه‌ای فعال دارد که با استفاده از آنها می‌توانیم کارهای ارزشمندی در راستای نشر معارف ناب اسلامی رقم بزنیم، ما می‌توانیم علاوه بر رسالت سازمانی خود، واسطه‌ای شویم تا مردم در سراسر کشور از دریای بیکران معارف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بهره‌مند شوند.

 

وی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(سلام الله علیها) و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اشاره کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه که ۲۳ خردادماه منعقد شد، تعهداتی بر عهده ما و تعهداتی هم بر عهده آستان مقدس گذاشته شد که امیدواریم بتوانیم به این تعهدات به‌خوبی عمل کنیم.

 

سعادتی بیان کرد: تشکیل دبیرخانه‌های جشنواره مردمی کرامت در استان‌های مختلف کشور، پذیرایی از کاروان کرامت در ۱۰ استان، همکاری در پویش مردمی «سهم من از بهشت»، استقبال از کاروان سفیران کریمه، پیگیری و مشخص کردن سهم هر کدام از ۳۴ نهاد عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت و نشر محتوای تولید شده از سوی آستان کریمه اهل‌بیت(سلام الله علیها) از تعهدات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این تفاهم نامه است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان خبرگزاری شبستان اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برنامه های دهه کرامت برنامه های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان