Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل استقرار پزشک در مناطق محروم گفت: وزارت بهداشت باید برای جذب پزشکان در مناطق محروم سختگیرانه‌تر عمل کند و تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شود. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی زاهدی شامگاه سه‌شنبه در نشست وزیر بهداشت با مسئولان استانی و دانشگاهی کرمان با اشاره به اینکه در سال 95 در بحث شاخص‌های جمعیتی کرمان تسامحی صورت گرفته است اظهار داشت: در بحث آمار جمعیتی شهر کرمان بسیاری از کسانی که در این منطقه ساکن هستند از شهرهای دیگر بوده و یا از روستاهای دور و نزدیک در کرمان ساکن شدند و در زمان آمارگیری آمار خود را از منطقه خود اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمار شهر کرمان 540 هزار نفر ثبت شده است در حالی که به راحتی از طریق آمار دیگر مراکز چون خانه‌های بهداشت و یا دانش‌آموزان مدارس میتوان به آمار دیگری رسید گفت: جمعیت کرمان با آمار اعلام شده بسیار متفاوت است.

دریافت کمک‌های مردمی مدارس از اتباع همانند دانش‌آموزان ایرانیجغرافیای فقر به جنوب استان کرمان معطوف نمی‌شود؛ وضعیت فقرای شهر کرمان بسیار حادتر استاجرای فاضلاب شهر کرمان به‌کندی پیش می‌رود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز برخی تنگناها در رابطه با کرمان مطرح شد که همه مشکلات براساس آمار سال 95 بود که ما این آمار را قبول نداریم افزود: براساس آمار خانه‌های بهداشت جمعیتی حدود یک میلیون 100 هزار نفر در کرمان ساکن است.

وی با بیان اینکه براساس استخراج آمار آموزش و پرورش و با وجود اتباع بیگانه‌ای که در کرمان ساکن هستند جمعیت شهرستان کرمان یک میلیون و 400 هزار نفر عنوان شده است گفت: مطمئنا جمعیت ساکن در شهر کرمان از یک میلیون نفر کمتر نیست.

زاهدی با اشاره به اینکه کمبودهای مطرح شده برای شهر کرمان براساس شاخص‌های جمعیتی غیرواقعی از کرمان ارائه شده است که باید در آن تجدیدنظر شود افزود: مشکلات کرمان بسیار گسترده‌تر از بزرگتر از وضع موجود است.

وی با بیان اینکه متاسفانه استان کرمان در معرض ترانزیست مواد مخدر قرار دارد که مشکلات زیادی برای استان ایجاد کرده است و میزان کشفیات سالانه ما میزان در معرض خطر بودن کرمان را نشان می‌دهد گفت: کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در کرمان توسط بخش خصوصی مجوز گرفته که به مشکلاتی برخورد کرده که نیازمند حمایت است.

زاهدی با اشاره به اینکه در حاشیه شهر کرمان روستاهایی داریم که وصل به کرمان هستند که با نیازها و مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان روبه‌رو هستند افزود: سگ‌های ولگرد به یک معضل بزرگ برای کرمان تبدیل شده است و نیازمند تصمیم ملی در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان راور شمالی‌ترین شهرستان استان است که به نوعی با محرومیت‌های زیادی روبه‌روست گفت: این شهرستان در مسیر زیارتی به مشهد مقدس و از سوی دیگر در مسیر ترانزیتی هم قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شهرستان با استقرار پزشک با مشکل مواجه است افزود: وزارت بهداشت باید برای جذب پزشکان برای مناطق محروم سختگیرانه‌تر عمل کند و تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شود.

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد

ابوالفضل طهماسبی از اجرای ۲۰ هزار و ۲۶۲ پروژه با مشارکت ۱۰ هزار گروه جهادی در مناطق محروم کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین فرمانده سازمان بسیج سازندگی کشور در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی با مشارکت بسیج مستضعفین افزود: بیش از ۶۰ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد و در سامانه اطلس جهادی به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در سال گذشته با همراهی کمیته امداد امام خمینی بیش از ۱۲ هزار خانه احداث شد و همچنین به مرمت برخی دیگر از منازل کمک کردیم.

سردار طهماسبی به آبرسانی به یک هزار و ۶۳۸ روستای محروم کشور اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام و از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه بین مزارع ساخته شد و در حوزه آبخیزداری نیز ۸۳۴ پروژه از جمله احیای قنوات، ساخت استخر‌های ذخیره آب و ... در قالب طرح "آبخیز تا جالیز" به اجرا رسید.

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور