Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خنداب گفت: یکی از حمایت‌های دولت از کشاورزانی که باغات آنها تحت پوشش بیمه نبوده‌اند، امهال و استمهال وام‌ها و تسهیلاتی است که در سال‌های گذشته توسط این کشاورزان دریافت شده است. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

عبدالرضا حاجعلی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خنداب، با اشاره به پیگیری خسارت سرمازدگی بهاره به باغات شهرستان خنداب اظهار داشت: متاسفانه در سرمازدگی بهار امسال باغات هسته‌دار این شهرستان ( هلو، شلیل، زرد‌آلود و آلو ) 100 درصد دچار سرما‌زدگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حجم خسارت وارده به محصولات کشاورزی شهرستان، جبران خسارت ایجاد شده از سوی استاندار مرکزی، وزارت کشور، معاون وزیر، معاون ستاد مدیریت بحران کشور پیگیری شده است.

نبود عملکرد مثبت در حوزه بیمه محصولات کشاورزی عامل بی‌میلی کشاورزان برای بیمه محصولات

فرماندار خنداب تصریح کرد: باتوجه به این که عملکرد بیمه محصولات کشاورزی، عملکرد مثبتی نبوده، کشاورزان و باغداران کمتر به موضوع بیمه محصولات کشاورزی خود پرداختند و تمایلی به این کار ندارند.

حاجعلی‌بیگی بیان کرد: امیدواریم با پیگیری استاندار مرکزی و معاون عمرانی استاندار بتوانیم بخشی از خسارات را از طریق سازمان مدیریت بحران کشور به‌ صورت تسهیلات و پرداخت‌های بلاعوض جبران کنیم.

امهال و استمهال وام کشاورزان خسارت‌دیده خارج از پوشش بیمه

وی عنوان کرد: یکی از حمایت‌های دولت از کشاورزانی که باغات آنها تحت پوشش بیمه نبوده‌اند، امهال و استمهال وام‌ها و تسهیلاتی است که در سال‌های گذشته توسط این کشاورزان دریافت شده است.

فرماندار خنداب ادامه داد: طبق مصوبه دولت، کشاورزان خسارت‌دیده‌ای که در سال‌های گذشته تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون تومان را  دریافت کرده‌اند مشمول این امهال و استمهال شده و تا 3 سال وام‌های آنها تمدید و سود و جریمه آن نیز بخشیده می‌شود.

حاجعلی‌بیگی با اشاره به ساماندهی فروش محصولات کشاورزی در شهرستان خنداب گفت: محصولات کشاورزی در شهرستان خنداب در دو زمینه سردرختی و باغات انگور یا تاکستان است.

وی خاطرنشان کرد: محصولات سردرختی این شهرستان مصرف داخل استانی و خارج استانی دارد، برهمین اساس 2  شرکت تعاونی، کار بازاریابی، خرید و انتقال این محصولات به تهران و سایر استان‌های کشور را انجام می‌دهند.

یک نماینده مجلس: بیشتر محصولات کشاورزی وارداتی تراریخته هستندظرفیت صادرات محصولات کشاورزی مازندران تقویت شودواردات بذر بیشتر محصولات کشاورزی نیمایی شد

فرماندار خنداب افزود: روستای مس‌اولیا کانون تولید محصولات سردرختی در شهرستان خنداب بوده و شرکت تعاونی مستقر در این روستا، کار فروش این محصولات را انجام می‌دهد.

کاهش 50 درصدی تولید سردرختی در خنداب

حاجعلی‌بیگی تصریح کرد: سال گذشته 200 هزار تن از محصولات سردرختی در این شهرستان تولید شد که به صورت تازه‌خوری و ارسال به کارخانجات تولید آب‌میوه و کنسانتره میوه مصرف شد، اما امسال به سبب سرمازدگی بهاره درختان هسته‌دار شهرستان ( هلو، شلیل، زرد‌آلود و آلو ) محصولات سردرختی شهرستان تا 50 درصد کاهش تولید داشته است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد