Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:05:48 GMT

آتامبایف: هرگز قرقیزستان را ترک نخواهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۸۰۴۳

آتامبایف: هرگز قرقیزستان را ترک نخواهم کرد

رئیس‌جمهور سابق قرقیزستان در میان طرفدارانش اظهار داشت که علی‌رغم فشارهای برخی مقامات دولت این کشور، قصد خروج از قرقیزستان را ندارد و زمان مذاکره با دولت را نیز تمام شده عنوان کرد. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از 24.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کی‌جی، آلماس‌بیک آتامبایف، رئیس‌جمهور سابق قرقیزستان دوباره تاکید کرد که قصد خروج از این کشور را ندارد و در قرقیزستان باقی خواهد ماند. به گفته او، در ماه‌های اخیر مقامات قرقیز آشکارا تلاش کردند تا با اعمال فشار، او را به خارج از کشور رهنمون سازند. اما به رغم این فشارها، وی تاکید می‌کند که تصمیمی برای خروج از کشور ندارد.

آتامبایف در جمع طرفدارانش در پاسخ به این سوال تصریح کرد: اینجا سرزمین من و زادگاه من است. من هیچوقت قرقیزستان را ترک نخواهم کرد. هیچ‌ وقت.

رئیس‌جمهور سابق قرقیزستان همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص این که آیا مقامات فعلی کشور مذاکراتی را با وی در خصوص مسائل اخیر صورت داده‌اند یا خیر، اظهار داشت که زمان مذاکره دیگر گذشته است.

آتامبایف در یک اظهار نظر جنجالی دیگر تاکید کرد که «قرقیزستان هیچگاه به یک استانِ شخصی خاص تبدیل نخواهد شد».

رهبر حزب سوسیال دموکرات قرقیزستان همچنین با اشاره به حوادث روی داده در این کشور در سال‌های گذشته اظهار داشت: اتفاقات بسیار بد و احمقانه‌ای در سال 2010 به گوش رسید، زمانی که آن‌ها می‌خواستند قرقیزستان جنوبی را مستقل اعلام کنند. جلوی این موضوع می‌بایست گرفته شود. من خوشحالم که مردم باتکن، اوش، تالاس، نارین و تمام دیگر مناطق جنوب، در میان هواداران من هستند.

یادآور می‌شود که پارلمان قرقیزستان مصونیت قضایی رئیس‌جمهور سابق این کشور، آلماس‌بیک آتامبایف را تعلیق کرده است. وی به پنج اتهام مختلف از جمله آزادی غیرقانونی عزیز باتوکایف و فساد متهم شده است.

پس از اعلام لغو مصونیت حقوقی وی، دادستانی کل قرقیزستان اعلام کرد که تحقیق و تفحص از آتامبایف آغاز خواهد شد. پس از آن بود که شماری از هواداران او با تجمع در اطراف منزلش اعلام حمایت از وی کردند. برخی چهره‌های سیاسی قرقیز و مخالف آتامبایف در همین راستا اظهار داشته‌اند که آتامبایف با این اقدامات سعی در ایجاد اختلاف مجدد میان مردم کشور، و به ویژه تشدید شکاف شمال و جنوب قرقیزستان است. شکافی که در سال 2010 منجر به درگیری‌های شدید گردید.

توافق تاجیکستان و قرقیزستان بر آغاز مجدد فرآیند تحدید مرزهای مشترککمک 6 میلیون دلاری چین به قرقیزستان برای برگزاری اجلاس شانگهایحمایت اتونبایوا از تعلیق مصونیت قضائی آتامبایف

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه قرقیزستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه قرقیزستان آسیای میانه قرقیزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!

به گزارش خبرگزاری مهر روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان اجرایی آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای ازجمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند.

استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان اضافه داد: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 6093881 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم