Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 پریناز ایزدیار که این روزها فیلم سینمایی «سرخپوست» را روی پرده دارد، اعضای شورای شهر تهران را به چالش دعوت کرد.

به گزارش خبرآنلاین این هنرمند حامی و همراه پویش «بدسرپرست تنهاتر است» از منتخبان مردم در شهر تهران خواست برای حل مساله زباله‌گردی کودکان هیچ امروزی را به فردا نسپارند.

در این نامه آمده است:

«اعضای محترم شورای شهر در ازدحام خبرهای سیاست‌زده و زرد این‌روزها برخی تیترها چه آسان فراموش می‌شوند؛ «کودکان زباله‌گرد بیش از ۱۰ ساعت در روز کار می‌کنند»، «سهم آن‌ها از تجارت طلای کثیف، کمتر از ۳درصد است»، «شب‌ها را در گودها، کوره‌های متروکه و بدون کمترین امکانات بهداشتی سر می‌کنند» «قاچاق هدایت‌شده کودکان به منظور زباله‌گردی از هرات شکل می‌گیرد»

کودکانی که قربانی فقر، اعتیاد و بدسرپرستی می‌شوند و بغض در گلو شکسته‌شان دیگر کمر هیچ‌کدام از ما را خم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چقدر عجیب شده‌ایم، چه راحت سقوط انسانیت و رنج کودکان را به تماشا نشسته‌ایم چه بی‌خیال به دیدن کودکان زباله‌گرد شهر عادت کرده‌ایم. از ما گفتن؛ این راه که ما در پیش گرفته‌ایم رو به ترکستان و عاقبت این همه نادیده گرفتن کودکان، جامعه‌ای رو به انحطاط است.

مدیران شهری منکر استفاده از کودکان توسط پیمانکاران رسمی می‌شوند و در نبود سیستم مکانیزه دفع پسماند و نظارت دقیق، پیمانکاران در روز روشن تخلف می‌کنند و در همین روزهای تلخ به ظاهر روشن، بیش ۴۷۰۰ کودک زباله‌گرد در تهران استثمار می‌شوند.

آنگونه که از شواهد و قرائن پیداست، مافیایی شکل گرفته و مدیریت شهری را توان مبارزه با این همه رانت و فساد نیست.

از شما اعضای محترم شورای شهر که لاجرم به رأی مردم تهران، بهشتی شدید یک درخواست داریم؛ در یکی از روزهای این تابستان داغ صندلی‌های تصمیم‌گیری شهر را رها کنید، ما نیز همراه شما خواهیم آمد، فقط برای چند لحظه، چند ثانیه، سر خود را داخل یکی از سطل‌های زباله شهری بگیریم بی‌آنکه دست داخل آن کنیم. اگر طاقت آوردیم، اگر نفس کشیدیم، اگر زنده ماندیم، برویم دنبال کار و زندگی‌مان.

منتخبان گرامی مردم، وقت آزمون و خطا نیست، وقت آن است که رنج این کودکان را دریابیم و دل‌های رنجور و شکسته‌شان را تیمارداری کنیم.

ما مردم این شهر قول می‌دهیم مسئولیت شهروندی خود را به جا آورده و در تفکیک زباله از مبدأ کوشا باشیم از شما نیز می‌خواهیم برای حل مساله زباله‌گردی کودکان هیچ امروزی را به فردا نسپارید و باور کنید فردا حتماً دیر است.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران پریناز ایزدیار کودکان کار صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)

حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: صبح امروز پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، طرح ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و مسیر‌های منتهی به بهشت زهرا (س) با مشارکت یگان اجراییات شهرداری تهران، کلانتری ۱۷۱، اداره کل بهزیستی شهر تهران، پلیس راهور، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و سازمان بهشت زهرا (س) انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محور شهید هاشمی از بزرگراه‌های پر تردد و از مسیر‌های منتهی به بهشت زهرا (س) محسوب می‌شود اغلب کودکان کار در حاشیه این محور و در غرفه‌ها مشغول فروش گل هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده از کودکان، احتمال خطر تصادف آنها و ایمنی ترافیکی در حاشیه بزرگراه در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه‌ها توسط مددکاران سازمان بهزیستی جذب و به منظور ساماندهی جمع آوری شدند.

به گفته این مسئول، شناسایی سر شبکه‌های به کارگیری کودکان در حاشیه این محور و بهشت زهرا (س) در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • روایت دو بازیگر زن از تحقیرشان توسط مردم
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد