Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: حقیقت این است که باوجود خیل انبوه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، پیوند و ارتباط منطقی بین روند پیشرفت و توسعه‌یافتگی کشور و تعداد فراوان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشاهده نمی‌شود. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامرضا غفاری ظهر امروز در آیین فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم که در سالن جلسات این مرکز علمی برگزار شد، اظهار داشت: حقیقت این است که باوجود خیل انبوه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، پیوند و ارتباط منطقی بین روند پیشرفت و توسعه‌یافتگی کشور و تعداد فراوان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان لوازم اصلی پیشرفت و توسعه یک کشور تاکید کرد: برای توسعه‌یافتگی و پیشرفت یک کشور نباید صرفاً به مسئله افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان توجه شود بلکه آن چیزی که زمینه ترقی یک کشور را فراهم می‌کند، پیوند بین علم و ویژگی‌های یک جامعه پیشرفته در بین تمام مردم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای رسیدن به قله‌های پیشرفت وجود افراد تحصیل‌کرده و متخصص شرط لازم اما کافی نیست چراکه در جوامع پیشرفته عموم مردم نسبت به ویژگی‌های اصیل و موردنیاز یک کشور متمدن شناخت و پایبندی عملی دارند.

غفاری با انتقاد از عدم ارتباط کامل بین خروجی‌های دانشگاهی و نیازهای جامعه عنوان کرد: باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم به نحوی عمل شود که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با نیازها و تقاضاهای روز جامعه پیوند بخورند.

‌مرکز مشاوره مهر دانشگاه در یزد افتتاح می‌شودتسنیم پیگیری کرد؛ چرا دانشجویان دانشگاه پیام‌نور زنجان به منابع امتحانی دسترسی ندارند؟اصفهان| ادغام سهمیه شهرستان‌ها در دانشگاه فرهنگیان شیوه غلطی است‌

وی با مقایسه فراوانی جمعیت تحصیل‌کرده کشور در دو دهه اخیر بیان کرد: در مقایسه با سال‌های ابتدایی انقلاب، جمعیت تحصیل‌کرده کشور به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با وضعیت فعلی نیست، تعداد دختران وزنان تحصیل‌کرده هرسال وضعیت مطلوب‌تری داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در مسیر علم‌اندوزی و کسب دانش هرگز نباید به مرحله ایستایی سوق پیدا کرد، دانش‌آموختگی به معنای پایان دوران تحصیل نبوده و باید با ارتقای مدارج تحصیلی در مسیر اصلاح جامعه قدم برداشت.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است