Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:46:52 GMT

استقرار شناور‌های دریایی در جنوب کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۹۶۹۸

استقرار شناور‌های دریایی در جنوب کشور

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی مرزبانی استان گیلان در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت با اشاره به استقرار شناور‌های دریایی در جنوب کشور گفت: به‌زودی این شناور‌ها در آب‌های جنوب کشور به‌منظور کنترل دریایی و مبارزه با مهاجمان مستقر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش در کشور حاکم است، افزود: وسعت ایران به‌اندازه ۱۶ کشور اروپایی است و از نظر همسایگی با کشور‌ها سومین کشور جهان هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به وجود بزرگ‌ترین کشور در تولید مواد مخدر در همسایگی ایران بیان کرد: با توطئه استکبار، مرز‌های شرقی ایران درگیر مبارزه با مواد مخدر هستند و میزان تولید مواد مخدر در این کشور‌ها به بیش از ۲۰۰ برابر رسیده است.

سردار رضایی با اشاره به مبارزه مرزبانان با انواع تخلفات مرزی گفت: ورود کالای قاچاق، سلاح غیرمجاز و اقلام غیرفرهنگی موجب شده تا مرزبانان در دوردست‌ترین نقطه مرزی حضورداشته باشند و هزاران شهید را برای دفاع اسلام و انقلاب تقدیم کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مرز ناموس کشور است، افزود: به فرموده رهبری مسؤولین باید به سراغ مرز‌ها بروند وگرنه مرز‌ها سراغ مسؤولین این می‌آیند که این نشان از اهمیت مرز در قانون اساسی دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا، گیلان را استانی سلحشور و مقاوم برشمرد و اظهار داشت: دلاوری‌ها و مقاومت‌های عدیده در این استان، عمدتا برگرفته از اسلام رقم خورده که نمونه بارز آن قیام میرزا کوچک جنگلی است.

سردار رضایی با اشاره به ذخایر انسانی و وجود عارفان سالک در گیلان تصریح کرد: گیلان عالمی همچون بهجت فومنی، ۸ هزار و ۴۰۰ شهید و بیش از ۲۴ هزار جانباز را در خود دارد که نشان از غنی بودن گیلان می‌دهد.

در این مراسم از زحمات سرهنگ کیاست سپهری تقدیر و سرهنگ سهراب سجادی به فرماندهی مرزبانی استان گیلان منصوب و معرفی شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ع

مراسم تکریم و معارفه فرماندهی مرزبانی استان گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزبانی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف دو فروند شناور صیادی متخلف و کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج‌فارس توسط دریابانی آبادان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبرگزاری پلیس، سردار لطفعلی پاکباز اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، مأموران پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته موفق شدند ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌های سرزمینی کشور متوقف کنند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده ۱۰۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاسازی شناور بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم در این رابطه خاطرنشان کرد: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

سردار پاکباز با اشاره به امنیت مطلوب آب‌های ساحلی استان خوزستان تاکید کرد: دریابانان خوزستان با هوشیاری و کنترل دقیق بر آب‌های ساحلی و سرزمینی از خروج غیرقانونی هرگونه قاچاق به خصوص سرمایه ملی سوخت جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 748807

دیگر خبرها

  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • استقرار جوی پایدار و صاف تا اواسط هفته در گیلان