Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@17:45:25 GMT

رژه ایران در افتتاحیه بازی‌های جهانی کارگران

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۱۴۳۸

رژه ایران در افتتاحیه بازی‌های جهانی کارگران

‍‍‍‍‍‍

مراسم افتتاحیه ششمین دوره بازیهای جهانی کارگران با حضور ۳ هزار ورزشکار از ۴۲ کشور جهان در شهر تورتوسای اسپانیا برگزار شد

مراسم افتتاحیه از ساعت ۲۱ به وقت اسپانیا در پارک گونزالس شهر قدیمی و تاریخی تورتوسا با حضور تیم های شرکت کننده و همچنین مردم شهر آغار شد و بعد از آن تیم های شرکت کننده و به ویژه کاروان جمهوری اسلامی ایران درحالی که پرچم های خود را به دست داشتند با راهپیمایی در خیابان های اصلی شهر مسیر ۲ کیلومتری تا ورزشگاه خوزه اوته رو را پیاده طی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ورزشگاه نیز طی مراسمی از تیم های شرکت کننده استقبال شد.
در این مراسم "صادقی فر" معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جواد رمضی رییس فدراسیون کارگری حضور داشتند.
ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری از روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه (دوم جولای) در شهر تورتوسای اسپانیا آغاز می‌شود و ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۲ کشور جهان به مدت ۶ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کاروان ورزشی ایران با ۱۴۰ ورزشکار در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم در این بازی ها حضور دارند.
در این کاروان ۱۱ تیم از مردان و پنج تیم از زنان حضور دارد که تیم جودوی زنان و شنای مردان برای نخستین مرتبه به این مسابقات اعزام شده اند. تیم زنان در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک و مردان نیز در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک در دو تیم، کاراته، والیبال ساحلی در دو تیم، کشتی ساحلی و کشتی فرنگی و شنا حضور دارند.
جمهوری اسلامی ایران پیش از این و در ۵ دوره گذشته تنها در سال‌های ۲۰۱۵ در لیلیانو ایتالیا و ۲۰۱۷ در ریگا لتونی در این مسابقات حضور پیدا کرد.

این سومین دوره حضور کاروان ایران در بازی‌های جهانی کارگری است. در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار کاروان ایران در مسابقات جهانی لیلیانوی ایتالیا حاضر شد که ۲۱ مدال طلا، پنج نقره و شش برنز به دست آورد تا بین ۳۲ کشور به مقام نهم برسد. مسابقات ۲۰۱۷ در ریگای لتونی دومین حضور ایران بود که ورزشکاران کارگر ایران به ۳۵ مدال طلا ،۱۵ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز رسیدند. همچنین قرعه کشی مسابقات والیبال ساحلی، کشتی فرنگی و جودو و پتانک در محل هتل قلعه تاریخی پارادو شهر تورتوسا اسپانیا انجام شد و نمایندگان ایران روز چهارشنبه به مصاف حریفان می روند.
سرپرست تیم های والیبال ساحلی ایران در بازی های جهانی کارگران گفت: براسای تصمیم مسئولان قرار شد مسابقات والیبال ساحلی همانند دوره قبل در ۴ گروه برگزار شود به نحوی که تیم ها در ۲ گروه ۴ تیمی و ۲ گروه سه تیمی مشخص شود.
محمد حسن خوشدل افزود: البته هنوز حضور ۱۳ تیم قطعی نشده و روز چهارشنبه به صورت دقیق مشخص خواهد شد و چنانچه تغییری در تعداد تیم ها به وجود آمد در مورد نحوه برگزاری تصمیم گیری می شود.
وی بیان داشت: تیم شهرداری مشهد در گروه نخست با تیم های ایتالیا و بلژیک و تیم کارگران نیز با اتریش و فرانسه یک همگروه شده اند که در گروه های سختی حضور دارند.
وی ادامه داد: برای کسب مدال هر ۲ تیم ایرانی باید در گروه خودشان اول شوند تا در مرحله نیمه نهایی با هم برخورد نکنند و امیدوارم هر ۲ تیم ایران در فینال رودروی یکدیگر قرار گیرند.
همچنین جلسه کمیته فنی تیم پتانک نیز با حضور خانم ژولیت برگزار شد. این رقابت ها با حضور ۱۳ در دور مقدماتی به صورت دوره ای و سپس به شکل حذفی برگزار خواهد شد.
فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، مراکش، تونس، ایرلند، ایران، تایلند، لتونی، الجزایر، مکزیک، فنلاندو بلغارستان تیمهای حاضر در مسابقات هستند.
در گروه یک مسابقات پتانک بلغارستان ۱، لتونی ۳، ایران ۴، ایران ۲، ایتالیا و لتونی یک و در گروه دوم نیز ایران ۱، بلغارستان ۲، ایتالیا یک، لتونی ۲، ایران ۳ و ایتالیا ۳ حضور دارند.
همچنین در جلسه فنی کشتی فرنگی برگزار شد که طبق‌اعلام حسن حمیدی سرپرست تیم کشتی، صبح چهارشنبه فرنگی کاران ایران وزن کشی می کنند و پس از انجام قرعه کشی، ملی پوشان ایران رقابت با حریفان را آغاز خواهند کرد.
همچنین قرار است مسابقه تیمی نیز روز پنجشنبه برگزار شود.
سرپرست تیم کشتی فرنگی ایران همچنین گفت: کشتی گیران ایران در تمامی اوزان مدعی قهرمانی هستند و هدف ما کسب مدال طلا در تمامی وزنها است.
در مسابقات کشتی نیز ۱۰ کشور در قالب ۱۳ تیم حضور دارند.
با اعلام سعید قمی سرمربی تیم جودو کارگران قرار است روز چهارشنبه مراسم وزن کشی برگزار شود و روز پنجشنبه مسابقات انفرادی، و روز جمعه جودوکاران استراحت می کنند و شنبه هم مسابقات تیمی برگزار می شود.
ایران، فنلاند، اسپانیا (۲ تیم)، بلژیک (۲ تیم)، ایتالیا (۲ تیم)، انگلیس، اتریش، تونس، فرانسه و الجزایر ۱۳ تیم حاضر در ششمین دوره بازی های جهانی کارگری هستند.
به این ترتیب تیم ها و نمایندگان کشورمان روز چهارشنبه در رشته های دوومیدانی در مواد ۱۱۰ - ۱۰۰ - ۴۰۰ مردان و زنان، والیبال ساحلی، تنیس روی میز، پتانک، شنا در مداد ۲۰۰ متر، ۵۰ متر قورباغه، ۱۰۰ متر آزاد، ۴ در ۵۰ متر امدادی و کشتی فرنگی به مصاف حریفان می روند.

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • خبر خوشحال‌کننده برای سردار آزمون از پایتخت ایتالیا
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت