Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@15:46:18 GMT

نابودی ویروس ایدز در یک آزمایش

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۱۷۳۸

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند که اولین بار موفق به پاک کردن ویروس HIV از DNA موش‌های آلوده شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این متخصصان بر اساس آزمایش های خود اعلام کردند: در بررسی‌های خود توانستیم برای اولین بار ویروس HIV را از DNA موش‌های آلوده به این ویروس حذف کنیم و یک گام به درمان انسان‌های آلوده به HIV نزدیک‌تر شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی متخصصان توانستند این ویروس را با کمک ترکیبی از تکنولوژی اصلاح ژنی و پخش تدریجی داروهای ضد ویروسی از DNA موش‌های آزمایشگاهی پاک کنند.

متخصصان آمریکایی بر اساس یافته‌های جدید خود اظهار داشتند که امکان درمان افراد آلوده به ویروس HIV وجود دارد.

طبق اعلام سازمان ملل نزدیک به ۳۷ میلیون نفر در جهان به این ویروس آلوده هستند و در صورتیکه این افراد تحت درمان قرار نگیرند به بیماری ایدز مبتلا می‌شوند. در حال حاضر درمان ضد رتروویروسی برای این بیماران توصیه می‌شود که توانایی ویروس را در تکثیر شدن هدف قرار می‌دهد اما نمی‌تواند ویروس را از بدن حذف کند.

درصورتیکه بیمار از مصرف داروهای خود خودداری کند ویروس HIV قادر خواهد بود به وضعیت قبل بازگردد زیرا ویروس از این ویژگی برخوردار است که رشته DNA خود را با ژنوم‌های سلول‌های سیستم ایمنی ادغام کند.

در این آزمایش متخصصان از شکل جدیدی از درمان ضد رتروویروسی موسوم به LASER ART روی ۲۳ موش استفاده کردند که تحت اصلاحات ژنتیکی قرار گرفته بودند تا واکنش مشابهی با سیستم ایمنی انسان داشته باشند. همچنین آنان پخش و متابولیسم دارو را که مانع از تکثیر ویروس برای مدت زمان طولانی می‌شود تحت کنترل داشتند.

این تیم تحقیقاتی سپس ژنوم ادغام شده ویروس HIV را با کمک اصلاح ژنی موسوم به CRISPR شکافتند که به محققان اجازه داد تا روی DNA کار کنند، ژن‌هایی را افزوده یا از بین ببرند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: این تکنولوژی اثرگذار است زیرا LASER ART ویروس را به طور چشمگیری کاهش داده و سپس با کمک CRISPR تاثیر بیشتری به همراه خواهد داشت.

متخصصان با بیان اینکه این شیوه درمانی روی ۹ موش عمل کرده‌ است، تاکید کردند: این فرایند تنها زمانی موفقیت آمیز است که تمامی ویروس‌ها از بدن پاک شده باشند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ایدز ویروس علوم پزشکی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علائمی در سیستم گوارش وجود دارند که نشان می‌دهند شما دچار بیماری کبد چرب هستید. بیماری کبد چرب که به عنوان استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که با تجمع چربی در سلول‌های کبد مشخص می‌شود و به طور فزاینده‌ای در حال گسترش در سراسر جهان است. این بیماری ممکن است از یک وضعیت خفیف تا شکل جدی‌تر متغیر باشد که می‌تواند منجر به آسیب و عوارض کبدی شود. اگرچه بیماری کبد چرب اغلب بدون علائم رخ می‌دهد، اما برخی از مشکلات گوارشی وجود دارد که می‌تواند نشان‌دهنده بیماری کبدی باشد. چهار علامت اصلی گوارشی که نیازمند توجه و ارزیابی برای افراد در معرض خطر یا تشخیص بیماری کبد چرب است:

بیشتر بخوانید: علائم ظاهری بیمار بودن کبد درد شکم

یکی از شایع‌ترین علائم مرتبط با بیماری شدید کبد چرب، درد یا ناراحتی شکم است. این درد اغلب به عنوان یک درد مبهم دائمی در سمت راست بالای شکم، جایی که کبد قرار دارد، توصیف می‌شود و ممکن است با احساس پری یا نفخ همراه باشد. درد می‌تواند خفیف تا شدید باشد و پس از خوردن یک وعده غذایی چرب یا سنگین بدتر می‌شود. اگر درد یا ناراحتی مداوم در ناحیه شکم را تجربه می‌کنید، حتما برای معاینه و تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید.

تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ نیز ممکن است نشان دهنده بیماری شدید کبد چرب باشد و زمانی که کبد مملو از چربی باشد، می‌تواند منجر به التهاب و اختلال در عملکرد طبیعی آن شود. این می‌تواند بر هضم و متابولیسم غذا تأثیر بگذارد و در نتیجه حالت تهوع و استفراغ گاه به گاه ایجاد شود. احتمال بروز این علائم بعد از مصرف غذاهای چرب بیشتر است. اگر تهوع و استفراغ مکرر همراه با سایر مشکلات گوارشی رخ می‌دهد، حتما برای ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن اشتها و کاهش وزن

در مراحل پیشرفته بیماری کبد چرب، شما از کاهش اشتها و کاهش وزن ناخواسته رنج می‌برید. این ممکن است به این دلیل باشد که کبد کمتر قادر به پردازش مواد مغذی و تولید صفرا برای کمک به هضم و جذب چربی‌ها است. در نتیجه، بدن ممکن است در جذب مواد مغذی مهم از غذا دچار مشکل شود که منجر به از دست دادن اشتها و کاهش وزن می‌شود. اگر متوجه کاهش قابل توجه و غیر قابل توضیح اشتها یا وزن شدید، توصیه می‌شود برای ارزیابی جامع با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

زردی

زردی روی پوست و چشم می‌تواند در موارد شدید بیماری کبد چرب رخ دهد. این ناشی از تجمع بیلی روبین است، رنگدانه زردی که هنگام تجزیه گلبول‌های قرمز تولید می‌شود. وقتی کبد نتواند به طور موثر بیلی روبین را پردازش کند، تجمعی در بدن ایجاد می‌شود که منجر به زردی می‌شود. در صورت مشاهده زردی، حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228746 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد