Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت‌الاسلام علی ارکبان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: ۱۵۰ موقوفه متصرفی با یک‌هزار و ۴۰۰ رقبه در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، آموزشی، اداری، تجاری و بهداشتی در بروجرد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارکبان با اشاره به وجود ۱۶ موقوفه غیر متصرفی با ۱۴۰ رقبه در بروجرد عنوان کرد: در این شهرستان همچنین ۱۵ بقعه امام‌زاده و ۳۰۸ مسجد وجود دارد.

وی اجرای طرح توسعه امامزادگان ابوالحسن و جعفر علیهم‌السلام را از برنامه‌های این اداره برشمرد و بیان کرد: یک مجتمع فرهنگی مذهبی در بخش‌هایی از املاک آزادشده حریم امام‌زاده جعفر (ع) احداث می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف افزود: اجرای طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و یاس نبوی از جمله این برنامه‌ها است.

ارکبان ادامه داد: در حوزه قرآنی نیز هر ساله طرح تربیت حافظان قرآن برگزار شده و برگزیدگان در رشته‌های حفظ، روخوانی، تجوید، قرائت و اذان به مسابقات استانی و کشوری راه می‌یابند.

وی با اشاره به وجود برخی موقوفات مجهول در این شهرستان گفت: در راستای احیای این موقوفات ۶ موقوفه کشف شده و این روند ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد از سنددار کردن موقوفات به عنوان یکی از ادله‌های اثباتی در محاکم قضایی یاد و بیان کرد: بر این اساس طی سال‌های اخیر ۱۴۰ موقوفه سنددار شده و تعداد زیادی نیز در دست اقدام است.

ارکبان عنوان کرد: از سویی با هدف سرمایه‌گذاری در موقوفات فاقد درآمد، بخش‌هایی از این موقوفات به واحد‌های تجاری و مسکونی تبدیل شده‌اند.

وی بیان  کرد: در بلوار امام و امام‌زاده جعفر (ع) طرح سرمایه‌گذاری در حوزه تجاری و کارگاهی و تجاری-آموزشی اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد افزود: در مواردی که اجاره موقوفات با شرایط روز سازگاری نداشته، اجاره‌ها به نرخ عادله روز محاسبه و تبدیل شده است.

انتهای پیام/ر

وجود ۱۵۰ موقوفه متصرفی در بروجرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسن پور در جلسه شورای عشایری بروجرد و با حضور صمیمی عشایر این منطقه و فرماندار بروجرد برگزار شد؛ اظهار داشت: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می توان به درامدزایی در این حوزه و حوزه های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

وی افزود: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه این زمینه از گردشگری را دارند، مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ رو است با توجه به روحیه مهمان نوازی و زندگی اصیلی که این افراد دارند می تواند از جاذبه های زیادی برای گردشگران برخوردار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان اظهار داشت: توسعه گردشگری عشایری می تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان تحصیل کرده عشایری می توانند در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز کنند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم شود.

حسن پور در پایان گفت : در گردشگری عشایری، گردشگر به دنبال این است در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی افراد علاقمند ما مجوز راه اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارائه می دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902023

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است