Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@12:16:21 GMT

با خرس‌ها چشم درچشم نشوید

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۵۴۱۴

یک کارشناس محیط زیست درباره واکنش صحیح هنگام برخورد با حیوانات گفت: اگر کوله پشتی همراه خود دارید بالای سر خود نگه دارید تا بزرگتر به نظر بیایید و به ویژه از تماس چشمی پرهیز کنید. ناطقان: علی اکبر پالبانیان کارشناس محیط زیست درباره واکنش صحیح هنگام برخورد با حیات وحش، توضیح داد: بهترین کار درباره حیات وحش این است که اصلاً سعی کنیم با آنها برخورد نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلاً درباره خرس لاشه نیم خورده، شاخه های شکسته و علائمی وجود دارد که می توانیم از وجود او مطلع شویم. اگر کسی واقعاً می خواهد طبیعت گردی کند باید با این علائم آشنا باشد.

وی افزود: وقتی با آن جانور خرس یا پلنگ روبرومی شوید دچار ترس می شوید و ترس شما به آن حیوان هشدار می دهد. بنابراین بهتر است خونسردی خود را حفظ و به ویژه از تماس چشمی پرهیز کنید.

پالبانیان ادامه داد: بهتر است عقب برویم یا اگر کوله پشتی همراه خود داریم بالای سر خود نگه کردیم تا بزرگتر به نظر بیاییم. هیچوقت درخلاف جهت خرس فرار نکنید چون تبدیل به طعمه می شوید. از درخت بالا نروید. خرس ها دونده های بهتری هستند. اگر سراشیبی بود به سمت پایین بروید چون خرس با دستهای کوچکش در این زمینه قدرت کمتری دارد. گرچه در مجموع همانطور که ما باید سعی کنیم با حیوانات برخوردی نداشته باشیم، حیوانات وحشی هم معمولاً از برخورد با انسان پرهیز می کنند.

این کارشناس محیط زیست در بخش دیگری از سخنانش درباره اتفاقی که اخیراً افتاد و به کشته شدن خرس به شکلی فجیع منجر شد، اظهار کرد: حیات وحش جنبه منفی هم دارد و این جنبه آسیب رساندن به منافع ما است. آن خرس کشته شد چون کسانی که او را کشتند احساس می کردند از جانب آن خرس و خرسهای دیگر آسیب می بینند.

وی تصریح کرد: من نمی خواهم کار آنها را توجیه کنیم ولی اگر ما بخواهیم به جوامع محلی آموزش بدهیم چطور با خرس روبرو شوند باید منافع آنها را هم تامین کنیم و بیمه خسارت حیوانات وحشی به آنها را بدهد.

پالبانیان که در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما صحبت می‌کرد در پایان گفت: هرگز فراموش نکنیم باید به حیات وحش احترام بگذاریم.

منبع: مشرق برچسب ها: خرس ها ، چشم در چشم ، حیوانات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خرس ها چشم در چشم حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، داود گودرزی ایرنا افزود: ۱۲ تیم خودرویی در تهران و به ویژه حاشیه شهر در بحث جمع آوری حیوانات موزی و سگ های بدون صاحب مسئولیت دارند و فعال هستند.

وی ادامه داد: این تیم ها از طریق تماس و شکایات مردمی با سامانه ۱۳۷ و البته گشت های خودشان اقدام به جمع آوری سگ های بدون صاحب می کنند.

به گفته گودرزی، روزانه ۴۰ تا ۵۰ سگ بدون صاحب در تهران جمع آوری و همه آنها به نقاهتگاه کهریزک(آرادکوه) منتقل می شوند.

 

گودرزی درمورد نحوه نگهداری و پذیرش این سگ‌ها نیز گفت: سگ ها در این نقاهتگاه ابتدا توسط دامپزشک معاینه می شوند و پس از شناسایی سگ های بیمار، نسبت به معالجه اقدام می شود.

وی یادآور شد: سگ های سالم هم به تفکیک نر و ماده در قفس های مخصوص خود در این مرکز نگهداری می شوند.

رهاسازی سگ های بدون صاحب تخلف است

گودرزی ادامه داد: در گذشته اقدام به پلاک کوبی و عقیم سازی سگ های بدون صاحب می شد و در نهایت رها سازی صورت می گرفت اما طبق قانون و دستورالعمل ابلاغی محیط زیست رهاسازی سگ های بدون صاحب تخلف است از این رو ما فقط به هنگام واگذاری این سگ ها به اشخاص واقعی اقدام به عقیم سازی و پلاک کوبی می کنیم.

مدیرکنترل حیوانات مضر شهری یادآور شد: همچنین به هنگام واگذاری از صلاحیت فرد داوطلب برای نگهداری مطمئن می شویم و پس از تزریق واکسن هاری و صدور شناسنامه بهداشتی این واگذاری به اشخاص حقیقی به طور مثال برای نگهبانی سگ در گاراژ، باغ یا کارخانه ها انجام می شود.

وی این را هم گفت که شهرداری فقط نقاهتگاه کهریزک را برای نگهداری سگ های بدون صاحب دارد و بقیه اماکن نگهداری دست حامیان حیوانات است.

 

به گفته گودرزی، بیشتر هزینه نگهداری سگ های بدون صاحب توسط خیران و حامیان حیوانات تامین می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون نقاهتگاه آرادکوه ۲ هزار ظرفیت دارد که توسعه آن را شروع کرده ایم و ۲ هکتار زمین برای این امر اختصاص یافته که سال بعد این ظرفیت تا هشت هزار قلاده می رسد.

گودرزی افزود: تعداد سگ های بدون صاحب ۱۰ هزار قلاده تخمین زده می شود درحالی که ما سال آینده فقط تا هشت هزار قلاده ظرفیت پذیرش و نگهداری خواهیم داشت.

او ساماندهی سگ های بدون صاحب را در گرو همکاری مردم دانست و توصیه کرد: شهروندان از غذارسانی بی رویه به این حیوانات خودداری کنند و باید آگاهی آنها را در این زمینه بالا برد.

گودرزی همچنین هشدار داد: شهروندان نباید به صفحه های مجازی متعدد که با ادعای حمایت از حیوانات فعالیت دارند، اعتماد کنند تا ما بتوانیم ساماندهی را به نتیجه برسانیم.

وی تاکید کرد: خیلی از غذارسانی های نابجا و از سردلسوزی به سگ های بدون صاحب و البته منفعت و درآمد صاحبان برخی از این صفحه های مجازی باعث شده نتوانیم در کوتاه مدت به هدف گذاری خود که ساماندهی یکساله سگ های تهران است، برسیم.

دیگر خبرها

  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)