Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بازدید ازبندر شیو گفت: توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بندر شیوء و با توجه به نزدیکی آن به کشور‌های حاشیه‌نشین خلیج‌فارس از جمله قطر، این بندر می‌تواند به عنوان به کانون فعال صادراتی و پایانه‌های موادمعدنی در غرب هرمزگان تبدیل شود.

راستاد درباره بندر تبن شهرستان پارسیان نیز گفت: در این بندر باید عملیات هیدروگرافی برای ارزیابی وضعیت عمق حوضچه و دهانه اجرا شود تا در صورت امکان این بندر نیز برای فعالیت‌های تجاری سامان دهی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای فعال سازی بندرشیو طی یکسال اخیر اظهار داشت: بندر شیو با ساختاری تجاری پذیرای ۱۲۰ فروند شناور لنج باری است که اجرای ۴۰۰ متر شاخه اصلی موج شکن آن در سال ۷۸ آغاز شد

اله مراد عفیفی پور افزود: در سال ۹۰ طرح تکمیل ساخت این بندر به همت سازمان بنادر و دریانوردی در قالب بنادر کوچک چندمنظوره و موج شکن‌های مردمی در دستور کار قرار گرفت و عملیات ساخت آن در سال ۹۴ با رسیدن مساحت حوضچه این بندر به ۱۱.۵ هکتار به پایان رسید که هم اکنون در فهرست بنادر تحت مالکیت سازمان بنادر قرار دارد.

بندر شیو از بنادر قدیمی هرمزگان است که تا پیش از سال ۹۷ در زمینه تجارت کالا‌های ملوانی فعالیت داشته است و در سال گذشته با تامین زیرساخت‌های لازم در زمینه صادرات غیرنفتی و فعال شدن رویه گمرکی صادرات در آن، حیاتی دوباره در زمینه تجارت رسمی یافته است.

بندر شیو با فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر پارسیان و ۱۸۵ کیلومتری از بندر لنگه تا کشور قطر ۱۱۸ مایل دریایی (هر مایل معادل ۱.۸ کیلومتر) فاصله دارد.

از برترین ظرفیت‌های شهرستان پارسیان، نزدیکی به کشور قطر است که دارای کمترین مسیر دریایی در هرمزگان به بندر الرویس قطر به شمار می‌رود و می‌تواند مورد توجه تجار و بازرگانان در زمینه صادرات کالا قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

تقویت تعامل تجاری ساحل نشینان غرب هرمزگان با قطر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد

وزیر کشور گفت: تمامی زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل به ویژه فضاهای متعلق به دستگاه‌های دولتی باید طبق قانون مورد استفاده همه مردم قرار گیرد.

به گزارش میزان، احمد وحیدی، وزیر کشور درباره آزادسازی پلاژ‌های دولتی در سواحل مازندران به نفع مردم اظهار کرد: با توجه به این‌که آزادسازی سواحل مورد تاکید دولت است و گام‌های مهمی نیز در این زمینه برداشته شد باید این اقدام نیز انجام شود. البته تمام این کار‌ها را نمی‌توان در یک بازه کوتاه انجام داد و باید روند قانونی را در نظر گرفت و کار‌ها را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: نباید ساحل و زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل انحصاری شود که گروهی بتوانند از این فضا‌ها و امکانات بهره بگیرند و بخش بزرگی از مردم نتوانند. باید ساحل را برای استفاده همگانی آماده کرد.

وحیدی، اظهار کرد: به شهرداران ابلاغ کردیم محوطه‌های ساحلی که در حوزه شهرداری‌هاست برای عموم مردم بهسازی شود. برای فضا‌هایی که در حوزه شهرداری‌ها نیست هم باید طوری برنامه‌ریزی کرد که طبق مقررات زیرساخت‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان