Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)گفت: شادی در میلاد اهل بیت(ع) به معنای احیای امر این خاندان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «سید محمد سعیدی» در مراسم افتتاحیه دهه کرامت و آیین خطبه خوانی آستان مقدس که از صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر در حال برگزاری است، با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) گفت: دهه کرامت با هدف تکریم مقام امامت، ولایت، دختر نمونه آل الله، امامزادگان و حضرت احمد بن موسی(س) تشکیل و ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: ماه ذی القعده اولین ماه حرام و ماه امام هشتم و ماه فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) به شمار می آید.


وی با اشاره به ضرورت شادی در ایام میلاد اهل بیت(ع) تصریح کرد: همانطور که در ایام عزاداری به سوگواری می پردازیم، در ایام شادی اهل بیت(ع) نیز باید شادی و سرور کنیم. شادی اهل بیت(ع) به مثابه احیای امر و ترویج معارف و زندگی به سبک و سیره اهل بیت(ع) و پیروی از معارف این خاندان است.


آیت الله سعیدی اظهار داشت: ایجاد دهه های مثل دهه کرامت و مناسبت های دیگر با هدف تطبیق زندگی شیعیان با اهل بیت(ع) است. شیعیان همانگونه که از لفظ شیعه انتظار می رود باید پیرو و تابع اهل بیت(ع) باشند.


وی تکریم حضرت معصومه(س) توسط 4 امام را نشان دهنده عظمت این بانو توصیف کرد و ادامه داد: روز میلاد حضرت معصومه(س) را به این دلیل روز دختر نامگذاری کرده اند که ایشان توسط دختران جامعه ما از لحاظ رفتاری و فکری الگو قرار داده شوند.


تولیت آستان قدس حضرت معصومه(س) تأکید کرد که رسیدن حضرت معصومه(س) به این مقام و عظمت مسلما بی جهت نیست و باید سیری در زندگی ایشان در طول این دهه مبارک انجام گیرد.


وی در بخش پایانی سخنان خود از حضرت آیت الله علوی گرگانی، بیوت مراجع تقلید، علما، نمایندگان عتبات عالیات عراق، تولیت آستان قدس رضوی و همه کسانی که در این مراسم حضور یافتند، تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت حادثه ۱۲ تیر اردبیل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برنامه های دهه کرامت حرم حضرت معصومه س آیت الله سعیدی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام علی فتح‌الله‌زاده اظهار کرد: بازدید از موزه حرم مطهر حضرت معصومه (س) در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و همچنین سالروز ولادت امام رضا(ع) رایگان است.

وی افزود: همچنین علاقه مندان به بازدید از موزه حرم حضرت معصومه(س) می توانند در طول دهه کرامت از تخفیف ۵۰درصدی بهره‌مند شوند.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژه برنامه های موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دهه کرامت بیان کرد: در اواسط دهه کرامت از کاشی های قدیمی حرم امام رضا(ع) و برخی از آثار بسیار قدیمی از ضریح حضرت معصومه(س) در تالار عترت رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در اواسط دهه کرامت آثار قدیمی مفرغی چند هزار ساله دوران باستان برای اولین بار در تالار عبرت به نمایش عموم در خواهد آمد.

فتح‌الله‌زاده اظهار کرد: ساعت بازدید از موزه حرم حضرت معصومه (س) همه روزه به جز جمعه ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۵:۳۰ عصر است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه بلیط برای بازدید از موزه حرم حضرت معصومه(س) برای گروه های علاقه‌مند در روزهای عادی نیم‌بها و برای خانواده شهدا و ایثارگران کاملا رایگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن تکلیف ۵ هزار دختر در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
  • «جشن و محفل قرآنی ستاره ها» در قم برگزار می شود
  • ویژه برنامه‌های روز اول دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)
  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه (س) رایگان شد
  • نماهنگ «امام رضایی‌ام» برای میلاد حضرت معصومه(س) منتشر شد
  • بازدید موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • ولادت حضرت معصومه ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تبریک روز دختر
  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد