Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین دولت کانادا را ساده‌لوح خواند و از اتاوا خواسته است روی آمریکا و حمایت‌های این کشور بیهوده حساب باز نکند.

پس از آن که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد اطمینان دارد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تعطیلات پایان هفته گذشته در دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین مسئله سرنوشت دو تبعه کانادایی زندانی شده در چین را مطرح کرده و درباره آن با همتای چینی خود گفت‌وگو کرده است، پکن از دولت کانادا خواست؛ ساده لوح نباشد و روی آمریکا حساب باز نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر کانادا اعلام کرد: من اطمینان دارم که دونالد ترامپ در نشست سران گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن در دیدار با شی جین پینگ، همتای چینی خود مسئله اتباع کانادایی بازداشت شده در چین را مطرح کرده است.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: دولت کانادا نباید ساده لوح باشد و تصور کند که کشور‌های به اصطلاح متحد اتاوا می‌توانند در مسائل و پرونده‌هایی که ربطی به آن‌ها ندارد، دخالت و اعمال نفوذ کنند.

از اول دسامبر گذشته که مقامات کانادا به درخواست دولت آمریکا منگ وانژو، مسئول بلندپایه شرکت بزرگ مخابراتی هوآوی چین را در کشورشان بازداشت کردند، روابط اتاوا و پکن وارد یک بحران عمیق شد. دولت آمریکا این مسئول بلندپایه هوآوی را به دور زدن تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران متهم کرده است.

پس از بازداشت وانژو در کانادا، چین «مایکل کاوریگ» دیپلمات سابق کانادا و هموطن وی «مایکل اسپاوور» را که یک مشاور است، به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های جاسوسی بازداشت کرد. دستگاه قضایی چین همچنین دو کانادایی دیگر را که به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر اعتراف کرده بودند، به اعدام محکوم کرد.

مقامات پکن ابراز اطمینان کرده اند که این پرونده‌ها هیچ ربطی به ماجرای هوآوی و بازداشت مسئول بلندپایه این شرکت در کانادا ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد: چین یک کشور قانونمدار است و نهاد‌های قضایی این کشور پرونده‌های مختلف را به طور مستقل و کاملا مطابق با قانون بررسی می‌کنند.

ماه مه گذشته دونالد ترامپ به جاستین ترودو در خصوص حمایت‌های واشنگتن از تلاش‌های اتاوا برای آزادسازی اتباع بازداشت شده کانادا در چین اطمینان داد.

سران دو کشور در دیدار پایان هفته گذشته خود در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن، توافق کردند مذاکرات خود را برای حل اختلافات تجاری و پایان دادن به جنگ تجاری دو کشور که منجر به اعمال مالیات‌های گمرکی متقابل شده است، از سر گیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی به تظاهرات‌های حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت معترضان از سوی پلیس این کشور واکنش نشان داد. 

کنعانی نوشت: با وجود میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آن‌ها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشگاه‌های آمریکا طی روز‌های گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به جنگ و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بوده‌اند.

تاکنون ده‌ها دانشجوی و استاد معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • ادامه سرکوب و اخراج استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند