Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@23:56:36 GMT

هنر معلولان را باور کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۷۷۲۵

هنر معلولان را باور کنیم

مجری برگزاری طرح فراتر از هنر با بیان اینکه بسترهای خدمات شهری برای ورود بدون دغدغۀ معلولان دیده نمی شود، گفت: مجامع هنری علی‌رغم داشتن خلاقیت و استعدادهای بسیار جامعه معلولان در زمینه های مختلف از جمله موسیقی، همچنان به آنها باور ندارند.

زهرا زَهرانی کارشناس فرهنگی هنری آموزش استثنایی در حاشیه دومین برنامه ویژه عصرگاهی با نای و نوای هنرمندان معلول با عنوان "فراتر از هنر" که در عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲۵ سال در زمینه آموزش کودکان و نوجوانان استثنایی فعالیت داشتم و بعد از بازنشستگی نیز با جدیت بیشتر درخصوص مباحث فرهنگی و هنری جامعه استثنایی اصفهان به فعالیت خود ادامه دادم و با توجه به اینکه به تاثیر استعداد معلولان در زمینه موسیقی و تاثیر این هنر بر روی این قشر از جامعه ایمان دارم به دنبال فرصت و زمینه ای بودم تا استعدادهای آنها در زمینه هنر موسیقی ظهور و برای دیگران نمود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که به عنوان مجری برگزاری طرح فراتر از هنر شناخته می شود، افزود: متاسفانه شرایط در جامعه به گونه ای است که نه تنها امکانات خدمات شهری ویژه معلولان در سطح بسیار پایینی وجود دارد و بسترهای لازم خدمات شهری برای ورود بدون دغدغۀ آنها دیده نمی شود، بلکه هنوز جامعه به اصطلاح سالم به لحاظ جسمی نیز این افراد را باور ندارند و به صورت جزئی تر علی‌رغم داشتن خلاقیت و استعدادهای بسیار در زمینه های مختلف و ازجمله هنر، همچنان مجامع هنر به آنها باور ندارند.

زهرانی تصریح کرد: همواره در این فکر بودیم تا جشنواره ای را در زمینۀ موسیقی و ویژۀ معلولان در شهر اصفهان برگزار کنیم و درنهایت تصمیم گرفتیم در ابتدا محافلی را در این خصوص برگزار کنیم تا جامعه معلولان اصفهان بتوانند در ابتدا این چنین به ارائۀ هنر خود بپردازند و در ادامه به عرصه جشنواره موسیقی در سطح استان اصفهان وارد شوند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عمارت هنرمند معلولان موسیقی هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان

پیکر مرتضی شفیعی (رهبر و بنیانگذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان)با حضور مردم هنردوست اصفهان،  تشییع و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده شد.


مرتضی شفیعی در سن ۴۰ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری کبد در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز درگذشت.


این هنرمند اصفهانی سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو را داشت.


مرحوم شفیعی، ارکستر ملی اصفهان را در سال ۸۳ راه‌اندازی کرد و در سال ۹۱ رتبه نخست جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.


شفیعی نوازندگی را نزد استادانی، چون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی‌رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود