Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@22:57:50 GMT

۴۷ درصد از مردم آمریکا موافق استیضاح ترامپ هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۸۳۷۴

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، براساس یک نظرسنجی نیمی از مردمی آمریکا معتقدند که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور، باید استیضاح شود. 

نظرسنجی مؤسسه گالوپ نشان داد که ۴۷ درصد از مردم آمریکا موافق استیضاح ترامپ هستند و ۵۳ نیز مخالف آن. نتایج این نظرسنجی روز گذشته -چهارشنبه- منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در میان گرایش‌های گوناگون سیاسی، هفت درصد از جمهوری‌خواهان، ۴۶ درصد از افراد مستقل و ۸۱ درصد از دموکرات‌ها موافق استیضاح رئیس‌جمهوری کشورشان هستند. 

این در حالی است که به گزارش مؤسسه گالوپ، میزان حمایت مردم آمریکا از اخراج ترامپ از کاخ سفید بیشتر از زمان رسوایی جنسی «بیل کلینتون» و «ریچارد نیکسون»، روسای‌جمهوری پیشین ایالات متحده است. 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیل کلینتون دونالد ترامپ ریچارد نیکسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد درست است که جوانان آمریکایی از اسرائیل به دلیل حمله به غزه خشمگین هستند، اما تعداد کمی از آن‌ها در انتخابات برای رای دادن به جنگ اسرائیل-غزه توجه خواهند کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در واقع نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نگرانی‌های اقتصادی در اولویت جوانان آمریکایی است.

در نظرسنجی جوانان مؤسسه سیاست هاروارد که اندکی قبل از موج تظاهرات و سرکوب دانشگاه در ماه گذشته انجام شد، آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله عمدتاً بایدن را به خاطر مدیریت درگیری‌های غزه مورد سرزنش قرار دادند و ۷۶ درصد عملکرد وی را تایید نکردند.

در این میان ۱۸ درصد عملکرد او را تایید کردند. با این حال تنها ۲ درصد از آن‌ها آن را مهمترین نگرانی خود در انتخابات ارزیابی کردند، در حالی که ۲۷ درصد گفتند که بیشتر نگران مسائل اقتصادی هستند.

در نظرسنجی Economist/YouGov که اخیراً در اواخر آوریل انجام شد، ۲۲ درصد از رای دهندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله تورم را به عنوان مهم‌ترین موضوع خود ذکر کردند. دو درصد سیاست خارجی را به عنوان دغدغه اصلی خود معرفی کردند.

داده‌ها نشان می‌دهد در عین حال که جوانان آمریکایی از شیوه مدیریت بایدن در بحران غزه راضی نیستند، اما این موضوع، فاکتور مهمی در رای دادن آن‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت