Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@03:10:55 GMT

اعزام 114حافظ کل قرآن از خراسان رضوی به کربلای معلی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۸۵۳۵

اعزام 114حافظ کل قرآن از خراسان رضوی به کربلای معلی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مراسم اعزام ۱۱۴ حافظ کل قرآن کریم به سفر زیارتی عتبات عالیات روز گذشته 12 تیرماه با حضور آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در مهدیه مشهد مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این مراسم‌ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان اینکه خداوند متعال در خصوص جنگ احزاب دو تصویر یکی تصویر منافقین و دیگری تصویر مومنین را تبیین می‌کند، اظهار کرد: خداوند در این آیه این نکته را تصریح می‌کند که جنگ احزاب مربوط به آن روز نبوده است و خداوند در شرایط مختلف مومنین را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا میزان وابستگی خود به خدا برایشان مشخص شود.
علم‌الهدی عنوان کرد: انسان با حوادث مختلفی در زندگی خود از جمله حوادث طبیعی، حوادث اجتماعی و حوادثی که حول بندگی خدا است مواجه می‌شود. وقتی انسان‌ها در حوادثی مانند جنگ قرار می‌گیرند دو دسته می‌شوند، عده‌ای دچار تزلزل در دین و عده‌ای در راه دفاع از دین ثابت قدم می‌شوند.
وی بیان کرد: اکنون نیز در حالی که 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌های فراوانی گذشته است، عده‌ای دچار تزلزل شده‌اند و به جای مقابله با دشمن در مقابل نظام ایستاده‌اند.

تربیت بیش از 100 هزار حافظ قران کریم از سال 91 تاکنون
در ادامه حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سال 96 آزمون سراسری حفظ قران کریم در سراسر کشور برگزار شد و در خراسان رضوی بیش از 14 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.
وی افزود: در سال 97 تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری حفظ قرآن کریم به بیش از 20 هزار نفر رسید که 10 درصد شرکت‌کنندگان کل کشور را شامل می‌شد.
احمدزاده ادامه داد: این حرکت از سال 91 و بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شد و از سال 91 تاکنون بیش از 100 هزار نفر حافظ اجزای مختلف قران کریم در خراسان رضوی پرورش یافته‌اند.
وی عنوان کرد: از این 20 هزار نفر بیش از 500 نفر برای حفظ کل قرآن کریم شرکت کردند که در سال گذشته تعداد 122 حافظ حائز نمره قبولی شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص اعزام 114 نفر از حافظان کل قرآن کریم به عتبات عالیات تصریح کرد: از این تعداد 27 نفر برادر و 87 خواهر هستند که هر کدام از این افراد دارای ویژگی‌های خاصی هستند که این ویژگی‌ها ثمره انقلاب قرآنی و اسلامی ما است.
انتهای پیام
احمدزاده گفت: کوچکترین حافظ کل قرآن کریم در بخش خواهران متولد سال 89 و کوچکترین حافظ کل قرآن کریم در بخش برادران متولد سال 88 است.

در پایان مراسم تذکره کربلا به 114 حافظ کل قرآن کریم اهدا شد که این تعداد از 15 تیرماه تا 15 شهریور ماه به زیارت عتبات عالیات اعزم می شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی حافظ قرآن کربلای معلی نماینده ولی فقیه استانداری خراسان رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مقومی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی، گفت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) در ایران، در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های خود در بخش‌های آموزش، محافل، تفسیر، هنر و ارتقای مبلغین قرآنی، گام‌های بلندی در مسیر تعالی و نشر فرهنگ قرآنی برداشته است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار داشت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی با سابقه‌ای دیرینه در زمینه ترویج قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند و در سال اخیر با مصوبه آستان قدس رضوی، به عنوان اداره دارالقرآن کریم شناخته می‌شود.

سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی بیان داشت: بخش آموزش دارالقرآن الکریم با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های متنوع در سطوح مختلف، به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی آموزش‌های قرآنی ارائه می‌دهد. از جمله این دوره‌ها می‌توان به آموزش قرائت نماز، تصحیح تلاوت، روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترتیل، صوت و لحن و حفظ اشاره کرد.
محافل انس با قرآن

وی یادآور شد: ترتیل‌خوانی قرآن کریم در طول روز، هفته و سال در حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های ثابت دارالقرآن است. محافل انس با قرآن نیز با عنوان کرسی تلاوت رضوی هر روز برای خانم‌ها و آقایان در رواق امام و رواق حضرت زهرا برگزار می‌شود.

مقومی گفت: بخش تفسیر و حدیث دارالقرآن الکریم با بهره‌مندی از اساتید برجسته، برنامه‌های متنوعی از جمله برنامه‌ریزی و اجرای بیان معارف اذان‌گاهی، برگزاری نشست‌های تفسیری و کلاس‌های تفسیر، محفل انس با نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه را در دستور کار دارد.

هنرهای قرآنی

وی افزود: علاوه بر آموزش و تلاوت، دارالقرآن الکریم در زمینه هنرهای قرآنی نیز فعال است. در این بخش، شاهد خلق آثار هنری فاخر توسط هنرجویان و اساتید در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، تذهیب و سایر رشته‌های هنری هستیم.

ارتقای مبلغین قرآنی

مقومی خاطرنشان کرد: دارالقرآن الکریم با برگزاری جلسات ارتقای مبلغین قرآنی با حضور استاد قرائتی در ماه مبارک رمضان و تداوم این جلسات به صورت هفتگی پس از ماه رمضان، گامی مهم در جهت ارتقای سطح دانش و مهارت مبلغان قرآنی برداشته است.

سرپرست اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در پایان، ضمن دعوت از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای شرکت در برنامه‌های متنوع این مجموعه، ابراز امیدواری کرد که دارالقرآن الکریم در مسیر ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) و ارتقای سطح دانش و معرفت زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی، بیش از پیش موفق باشد.

کد خبر 6095686 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی
  • آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان