Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بسته خبری امروز دهه کرامت اخباری از جمله اجرای طرح ملی «سلام بر امام» در دهه کرامت در مساجد کشور، گلباران حرم مطهر در شب میلاد حضرت رضا(ع) و شب شعر «ملکوت هشتم» در زیارتگاه آیت‌الله شهید مدرس(ره) برگزار می‌شود، منتشر شده است.به گزارش بلاغ،در بسته خبری امروز دهه کرامت اخباری از جمله اجرای طرح ملی «سلام بر امام» در دهه کرامت در مساجد کشور، گلباران حرم مطهر در شب میلاد حضرت رضا(ع) و شب شعر «ملکوت هشتم» در زیارتگاه آیت‌الله شهید مدرس(ره) برگزار می‌شود، منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سلام بر امام» در مساجد کشور

مسؤول روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت، در مورد طرح ملی «سلام بر امام»، گفت: ما ایرانی‌ها مفتخریم مضجع نورانی و مبارک علی بن موسی‌الرضا (ع) در مشهد و وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قم را در کنار خود داریم.

مهدی رجب‌پور به نقش بی‌بدیل مساجد، ائمه جماعات، متولیان و بازوهای فرهنگی مساجد در پاسداشت مراسم و برنامه‌های مذهبی و ملی اشاره کرد و ادامه داد: امسال نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان همچون سال‌های گذشته، برنامه‌های ویژه‌ای را در دهه کرامت پیش‌بینی کرده که با محوریت مساجد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساجد مشهد، خودجوش، مردمی و محوری هستند، خاطرنشان کرد: این مساجد برای انجام فعالیت نیاز به ابلاغیه و دستورالعمل ندارند، جشن‌هایشان را برگزار کرده و جلساتشان را پیش می‌برند.

مسؤول روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان به برگزاری جشن‌های ویژه ‌ایام دهه کرامت در مساجد استان اشاره کرد و گفت: در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، مساجدی که به نام ایشان وعلی بن موسی‌الرضا (ع) هستند، مراسم جشن ویژه‌ای در شب و روزهای این دهه برگزار می‌کنند از جمله این برنامه‌ها، برگزاری «جشن دختران» است که مساجد با توجه به ظرفیت‌های مردمی، خیرین و بانیانی که دارند این جشن‌ها را برگزار می‌کنند.

رجب‌پور به‌ویژه‌برنامه مرکز رسیدگی به امور مساجد در ایام دهه کرامت اشاره و بیان کرد: طرح ملی «سلام بر امام» ویژه‌برنامه روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد با همکاری معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی است که همچون سال گذشته اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح برگرفته از قرائت زیارت امین‌الله در روزهای چهارشنبه در تمامی مساجد، بقاع متبرکه و مراکز فرهنگی است، به همت اهل‌بیتی عزیزان نمازگزار، مسجدی و امام جماعت در مساجد مشهد، در بیشتر مساجد این طرح اجرا می‌شود.

مسؤول روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با تأکید بر اینکه اگر این همت، تلاش و پیگیری عزیزان مسجدی نبود، این طرح با این قوت، شکل نمی‌گرفت، گفت: بعد از اینکه طرح در استان عملیاتی شد و موفق بود، در سطح مساجد کشور نیز برگزار می‌شود.

رجب‌پوراضافه کرد: بنا داریم در روز چهارشنبه 19 تیر 98 که در دهه کرامت قرار دارد، همه مساجد، مراکز فرهنگی و بقاع متبرکه در کشور به‌طور همزمان این طرح را اجرا کنند و بعد از اینکه تمام مساجد کشور به این طرح پیوستند، برنامه‌ای برای زندان‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز فرهنگی و اجتماعی طراحی‌شده است.

وی ادامه داد: بنا داریم قرائت زیارت امین‌الله توسط 10 مداح مطرح کشوری انجام شود که در طول دهه کرامت، این قرائت صرفاً برای طرح سلام بر امام است که از رسانه ملی و در فضای مجازی نیز منتشر می‌شود.

مسؤول روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان از مشارکت 90 درصدی مساجد مشهد در این طرح خبر داد و گفت: از حدود یک هزار و 200 مسجد موجود در مشهد، بیش از 1000 مسجد به این طرح پیوسته و آن را اجرا می‌کنند که این آمار حدود 90 درصدی، از لطف و عنایت امام رضا (ع) بوده است.

رجب‌پور با بیان اینکه این طرح برگرفته از معارف و مفاهیم اهل‌بیت (ع) است، افزود: مجموعه آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگی آستان قدس و دفاتر این آستان در اجرای طرح همراهی کردند و سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز طرح را به تمام استان‌هایش ابلاغ کرده، همچنین، مقرر شد تا سازمان تبلیغات نیز در مراکز و مجموعه‌های فرهنگی خود، طرح سلام بر امام را اجرایی و عملیاتی کنند.

وی از همه جوانان و نوجوانان دعوت کرد تا در جشن‌هایی ویژه دهه کرامت که در مساجد برگزار می‌شود شرکت کنند و حضور گرم خانواده‌ها در کنار نمازگزاران، ائمه جماعات و هیأت امنا را عامل رونق بخشی به برنامه‌های اهل‌بیت(ع) و مساجد دانست و ضمن دعوت مساجد سراسر کشور برای پیوستن به این طرح، اظهار کرد: دبیرخانه این طرح در کانون فرهنگی و هیأت جوادالائمه در میدان شهدا، خیابان امام خمینی 5 مستقر بوده و همین‌طور روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز آماده پاسخگویی به علاقه‌مندان است.

مسؤول روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان این‌که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت 3raj.ir، ثبت‌نام خود را انجام دهند، اضافه کرد: سامانه پیامکی 10001776 بعلاوه سامانه پیامکی مرکز رسیدگی به امور مساجد با شماره 30008412، آماده ثبت‌نام مساجد است که مساجد می‌توانند با ارسال کلمه «امین‌الله»، به این طرح بپیوندند.

گلباران حرم مطهر در شب میلاد حضرت رضا(ع)

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، تعویض پوش ضریح و پرچم گنبد بارگاه رضوی را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص عنوان کرد و گفت: طبق سنوات گذشته در سالروز میلاد امام رضا(ع) طی مراسمی که در صحن آزادی برگزار می‌شود، پرچم و پوشش مضجع شریف حضرت ثامن الحجج(ع) با حضور خادمان بارگاه منور رضوی و جمع زیادی از زائران و مجاوران تعویض و در صبح میلاد نیز مراسم نقاره‌زنی در صحن انقلاب انجام می‌شود.

سیدخلیل منبتی بیان کرد: در شب میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج(ع) نیز مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور مردم ولایی مشهد و با همراهی خدام آستان قدس رضوی روز یک‌شنبه 23 تیر ماه از ساعت 17 ازعرصه میدان شهدا آغاز و تا حرم مطهر رضوی ادامه دارد.

وی با اشاره به طرح «یا ضامن آهو» نیز ادامه داد: در این طرح که با پیگیری خادمان بارگاه ملکوتی حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) و مسئولان قضایی استان انجام می‌شود، 88 زندانی جرائم غیرعمد خراسان رضوی مشمول لطف امام رئوف(ع) واقع شده و طعم شیرین آزادی را می‌چشند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بیان کرد: همچنین حفاظ حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت رضا(ع) در زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور یافته و ضمن اهدای بسته‌های متبرک و نشان حضرت رضا(ع) به نوزادان متولد آن روز، اذان و اقامه در گوش این نوزادان می‌خوانند.

منبتی اعلام کرد: در دهه کرامت سال جاری همچنین به طور ویژه بسته‌های متبرک شامل نمک و نبات به همراه گل فوق ضریح به مراکز فرهنگی، ادارات، ارگان‌ها و تشکل‌های دولتی و غیردولتی سراسر کشور از طریق پست ارسال می‌شود.

شب شعر «ملکوت هشتم» در زیارتگاه آیت‌الله شهید مدرس(ره) برگزار می‌شود

شب شعر «ملکوت هشتم» با هدف ارائه آخرین اشعار و سرودهای آیینی و رضوی با موضوع ولادت حضرت معصومه(س)، دهه کرامت رضوی، سیره و الگوی رفتاری، فضائل و ارزش‌های انسانی امام رضا(ع) 16 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور اساتید و شعرای ولایی و آئینی برجسته کشور، خراسان رضوی و کاشمر در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله مدرس(ره) برگزار می‌شود.

در این محفل ادبی شعرای برجسته کشوری، خراسان رضوی و کاشمر از جمله عید تاج محمدی، هادی محمدعلیپور، ریحانه کاردانی و معصومه اسکندری و مدیحهسرایی کربلایی حسین نخعی حضور دارند و اشعار و سروده‌های خود را در موضوع مقام و منزلت حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی قرائت می‌کنند.

اجرای مدیحه‌سرایی، مولودی‌خوانی حسین نخعی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این شب شعر است.

ارائه نان رایگان در 144 نانوایی در سطح شهر/ مشهدی‌ها با تخفیف ویژه شیرینی بخرند

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه دهه کرامت از چهارشنبه 12 تیرماه آغاز می‌شود، گفت: نخستین برنامه با محوریت اطلاع‌رسانی و استفاده از طراحی‎های گرافیکی، پوستر، تبلیغات تلویزیون‌های شهری و بیلبوردها است که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

امین بهنام افزود: طی جلسات مشترکی که تاکنون با نهادهای دولتی و غیردولتی برگزار شده، سعی کرده‌ایم تا بار برنامه‌ها از روی دوش یک سازمان خارج شود و در شرایط کنونی می‌توان اذعان کود که تمام بدنه اجرایی استان کم و بیش در برنامه‌های دهه کرامت سهیم و مشغول شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین ویژه برنامه دهه کرامت، مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در ساعت 7:30 صبح روز پنجشنبه 13 تیرماه است که از عرصه میدان شهدا آغاز می‌شود، با مساعدت شهرداری مشهد، دلدادگان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با 100 دستگاه اتوبوس به حرم مطهر انتقال می‌یابند و مراسم باشکوه گلباران آغاز می‌شود.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی ادامه داد: این مراسم اختصاصاً برای بانوان در نظر گرفته شده است اما حضور آقایان در ویژه برنامه شب ولادت امام رضا(ع) که در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود، بلامانع است.

بهنام با اشاره به برپایی 40 ایستگاه صلواتی در مشهد بیان کرد: از ساعت 17 الی 23 هر روز، ایستگاه‌های صلواتی فعال می‌شوند و خادمیاران آستان قدس رضوی تنها ارائه دهندگان خدمت در این ایستگاه‌ها هستند. 

وی گفت: از این تعداد، 8 ایستگاه در مرکز شهر و 8 ایستگاه نیز در حاشیه شهر تعبیه شده که هرکدام مشتمل بر 8 غرفه ارائه‌دهنده خدمات است، این غرفه‌ها عبارتند از ارائه مشاوره حقوقی، تشریح آداب زیارت، پرده‌خوانی، ارائه کتاب، خدمات رایگان تلفن همراه، توزیع غذا و نوشیدنی، ارائه خدمات فرهنگی کودکان و پاسخگویی به شبهات و طبق هماهنگی‌ها، هیچ لوگویی در طراحی‌ها درج نخواهد شد و تنها خادمان مردم در کانون‌های خادمیاری رضوی عهده‌دار این برنامه فرهنگی هستند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی اظهار کرد: به موازات ویژه برنامه‌های دهه کرامت، هماهنگی‌های لازم برای استقرار دائم خادمیاران رضوی در ترمینال‌های مسافربری و خوشامدگویی به میهمانان، ارائه خدمات ویلچری و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی صورت گرفته و امیدواریم که برای تحقق این مهم توفیق داشته باشیم.

بهنام ادامه داد: طبق تخمین‌های ما، بالغ بر 780 خادمیار از سنین و مختلف در اجرای طرح‌های دهه کرامت به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان منتظر شنیدن اخبار شیرینی باشند، طی هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه شیرینی فروشان، قرار شده تا در ایام بابرکت دهه کرامت کلیه قنادی‌های سطح شهر، محصولات خود را با تخفیف ویژه و قابل توجهی عرضه کنند که البته درصد نهایی تخفیف ها همچنان درحال رایزنی است و انشالله بتوانیم کام شیعیان علی بن موسی الرضا(ع) را در این ایام نورانی شیرین کنیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی با اشاره به یکی‌دیگر از طرح‌های ویژه آستان قدس رضوی تصریح کرد: در کنار طرح تخفیفی شیرینی‌فروشان، با اتحادیه نانوایان نیز هماهنگی صورت گرفته و 144 کانون خادمیاری محلی در مشهد، هر کدام 1 نانوایی را از نواحی مختلف مشهد به نمایندگی معرفی کرده‌اند که با منابع مالی موجود، هزینه پخت و توزیع رایگان 144 هزار قرض نان (هر نانوایی 1000 قرص نان) تأمین و به نانوایان پرداخت شود بنابراین جمعاً در حدود 6 و نیم میلیارد تومان بودجه برای آوردن نان‌های متبرک به کرامت رضوی در سفره عاشقان اهل بیت(ع) تخصیص داده شد.

بهنام در پاسخ به سوالی در خصوص شیوه تأمین منابع مالی این طرح ها گفت: در اکثر مواردی که عرض شد و برنامه‌هایی که تبیین می‌شود، آستان قدس رضوی درصد بسیار اندکی مشارکت مالی دارد و عمده این طرح‌ها به‌صورت مردمی و با همکاری بانیان خیر قابلیت اجرایی شدن پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: یکی‌دیگر از برنامه‌های آستان که در رسته فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌گیرد، راه‌اندازی کاروان شادی در قالب 2 تیم برای 10 شب دهه کرامت است که از شب جمعه این کاروان فعالیت خود را شروع می‌کند، در این کاروان، یک کامیون که در آن دکور نصب شده است، در سطح شهر حرکت می‌کند و از ساعت 18 الی 22 و هر شب در یک محله به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، نورافشانی و سرودخوانی می‌پردازد، این کامیون با  20 موتور دونفره اسکورت می‌شود.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین بیش از 10 هزار بسته ارزاق شامل 5 کیلو برنج ایرانی، 1.5 کیلو گوشت، 3 لیتر روغن و 1 بسته عدس در اختیار محرومین شناسایی شده در نقاط حاشیه‌ای شهر مشهد قرار می‌گیرد که امیدواریم با این برنامه‌ها، دهه کرامت را امام رضایی برگزار کنیم و مشهد بیش از پیش رنگ و بوی فرهنگ و معرفت رضوی بگیرد.

اعطای 1.5 میلیارد تومان وام کرامت رضوی برای خرید جهیزیه/ خراسانی‌ها بر سر سفره‎های اطعام کرامت رضوی می‌نشینند

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهرستان‌های استان در زمره جوامع هدف اصلی آستان قدس قرار دارند، گفت: نخستین ویژه برنامه ما در شهرستان‌ها در قالب 2 ایستگاه صلواتی در هر شهرستان عملیاتی خواهد شد و ارائه برنامه‌های مشاوره‌ای، مشاوره‌ای و تبلیغی در هر روز توسط خادمیاران بومی هر شهرستان اجرایی می‌شود و در شب ولادت امام رضا(ع) نیز سفره‎های اطعام در مساجد اصلی 8 شهرستان بزرگ استان بجز مشهد (سبزوار، کاشمر، قوچان، درگز، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد و تایباد) پهن می‌شود که در هر سفره، حداقل 1000 پرس غذای گرم توزیع می‌شود.

امین بهنام افزود: این تعداد مبنای حداقلی ماست و چنانچه استقبال مردم بیشتر باشد، ما آمادگی اطعام 2 برابر این تعداد و حتی بیشتر را هم داریم.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی مجموعه به نشر، ایستگاه‌های صلواتی در این 8 شهرستان، غرفه‌های ارائه کتاب و محصولات فرهنگی را هم به خدمات قابل ارائه خود می‌افزایند که در آن‌ها، محتوای فرهنگی با محوریت امام رضا(ع) و با 20 درصد تخفیف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی ادامه داد: برنامه‌های آستان قدس در مشهد منحصر در فعالیت‌های فرهنگی نیست و خادمیاران رضوی 5 تن آرد، 50 تن شکر و 500 کیلو روغن را در شهرستان‌ها توزیع می‌کنند تا خادمیاران هر شهر، شیرینی محلی پخت کنند و در مبادی ورودی این 8 شهرستان توزیع شود. طبق برنامه ریزی ها، روزانه 10 هزار شیرینی در ورودی شهرها توزیع خواهد شد.

بهنام در تشریح ویژه برنامه اعطای وام قرض‌الحسنه خرید جهیزیه گفت: در 27 شهرستان، طرح اعطای 8 وام قرض‌الحسنه خرید جهیزیه، هر کدام به ارزش 50 میلیون ریال به همت آستان قدس رضوی تدوین شده و در مشهد هم 88 وام به زوج‌های جوان نیازمند تخصیص داده خواهد شد، این وام‌ها نرخ سود 2 درصد و بازپرداخت بلندمدت دارند.

وی تأکید کرد: زوج‌های جوانی که پدر خود را از دست داده باشند و یا والدین از کار افتاده داشته باشند، طبق اعلام کانون‌های خادمیاری محلی در لیست قرار گرفته و این وام‌ها در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه به مناسبت 14 تیر و سالروز شهرداری‌ها، اهالی حاشیه شهر رایگان به حرم اعزام می‌شوند، تصریح کرد: آقای کلایی همکاری خوبی با ما داشتند و طبق هماهنگی‌ها، در روز جمعه 20 اتوبوس از 7 صبح تا 7 شب و به‌صورت رایگان، سالخوردگان، توان‌یابان و کودکان مستمند را از حاشیه شهر به حرم مطهر رضوی انتقال می‌دهند و تخمین‌زده می‌شود که در این روز، بالغ بر 4000 نفر با این سرویس‌دهی رایگان جابجا شوند. 

بهنام در پاسخ به سوالی درباره برنامه زیارت اولی‌ها گفت: البته مثل سال‌های گذشته دیگر زائر اولی به آن معنا وجود ندارد و بنابراین ما برای کسانی که در 2 سال گذشته توفیق زیارت نداشته، برنامه‌ریزی کردیم که طبق این طرح، روزانه 225 نفر از شهرستان‌ها به مشهد اعزام می‌شوند و به‌همت آستان قدس، یک شب اسکان برای هر زائر نیز در نظر گرفته شده است.

وی از راه‌اندازی کاروان‌های شادی و ارائه برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه کرامت در شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: کاروان‌های شادی در قالب 2 تیم در 8 شهرستان فعال می‌شوند و چون جامعه هدف ما در شهرستان‌ها کودکان هستند، مجریان کودک در این کاروان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند، همچنین حق اکران انیمیشن «در مسیر باران» توسط آستان قدس خریداری شده و بنا داریم تا هر شب در یک مسجد در هر شهرستان، این انیمیشن اکران شود.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس در استان قم عنوان کرد: 5 دستگاه اتوبوس توسط عزیزان ما در دفتر نمایندگی قم تخصیص داده شده تا به هزینه آستان قدس، متقاضیان در هر استان به شهر مقدس قم و زیارت مسجد جمکران اعزام شوند و ما از این تعداد، 3 دستگاه اتوبوس را به شهرهای سیل‌زده بردسکن و کلات اختصاص دادیم و 2 دستگاه باقیمانده هم خانواده‌های شهدای مدافع حرم را به قم و جمکران می‌رسانند.

بهنام ابراز امیدواری کرد: طی طرح جامع «در پرتوی خورشید» مردم شهرستان‌های استان میزبان پرچم گنبد منور رضوی خواهند بود و از آن تبرک می جویند، امیدواریم با این برنامه‌ها، دهه کرامت را امام رضایی برگزار کنیم و استان خراسان رضوی بیش از پیش رنگ و بوی فرهنگ و معرفت رضوی بگیرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۷۰ هزار زائر و مجاور در فروردین امسال از موزه‌ های حرم مطهر رضوی دیدن کردند.   عبدالحسین ملک‌ جعفریان امروز در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: تعداد افرادی که در این مدت از موزه های حرم رضوی بازدید کردند، ۱۱ هزار نفر بیشتر از فروردین پارسال بوده است.   وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه مرکزی حرم مطهر رضوی و به تعداد ۶۳ هزار و ۶۵ نفر است.   رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۷۹۱ نفر نیز از موزه قرآن کریم و ۸۶۴ نفر از موزه مردم شناسی دیدن کرده‌ اند.   ملک جعفریان اظهار کرد: یک هزار بازدید کننده خارجی نیز از ملیت‌ های مختلف، آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز از این مجموعه بازدید به عمل آورده‌ اند.   موزه‌ های آستان قدس با ۱۷ گنجینه متنوع در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار ساختمان مستقر هستند. اشیای به نمایش درآمده شامل حدود ۹ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری دربردارنده آثار تاریخی حرم مطهر و میراث آستان قدس رضوی، اشیای وقفی و اهدا شده و نیز اشیای خریداری شده برای تکمیل مجموعه‌ ها است.   ساختمان موزه مرکزی در صحن کوثر حرم مطهر، دارای حدود هفت هزار و ۸۷۵ متر مربع فضای نمایشی در چهار طبقه است که طبقه زیرین، طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم، شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه ‎های سکه، تمبر، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، مدال، سلاح و ظروف است.

دیگر خبرها

  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی