Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@23:17:40 GMT

مردم آمریکا از صحبت‌های ترامپ «خجالت‌زده» هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۹۵۴۹

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج نظرسنجی جدید موسسه «پیو» درباره واکنش مردم به نظرات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد: ۷۵ درصد مردم می‌گویند از نظرات ترامپ «نگران» هستند، ۷۰ درصد مردم می‌گویند نظرات ترامپ آن‌ها را «گیج» کرده است.

۶۹ درصد مردم آمریکا از صحبت‌های ترامپ «خجالت زده» هستند، ۶۷ درصد مردم از اظهارات او «خسته» شده‌اند، ۶۵ درصد مردم نیز می‌گویند از نظرات ترامپ «عصبانی» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۲ درصد مردم در این نظرسنجی احساس می‌کنند اظهارات ترامپ به منزله «توهین» به آنهاست و ۵۶ درصد مردم نیز از شنیدن نظرات او «وحشت زده» می‌شوند.

نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نیز حاکی از آن است که در آستانه چهارم جولای، سالگرد استقلال آمریکا، میزان افتخار و غرور آمریکایی‌ها نسبت به کشورشان به پایین‌ترین حد طی ۱۸ سال گذشته رسیده است.

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد تنها ۴۵ درصد از مردم آمریکا اعلام کردند «به شدت» به کشورشان افتخار می‌کنند. این نظرسنجی دومین نظرسنجی سالانه گالوپ است که در آن تعداد آمریکایی‌هایی که به شدت به کشورشان افتخار می‌کنند به کمتر از پنجاه درصد رسیده است. این پایین‌ترین میزان افتخار آمریکایی‌ها به کشورشان از سال ۲۰۰۱، آغاز نظرسنجی‌های موسسه گالوپ است.

موسسه گالوپ میزان پایین افتخار به آمریکایی بودن در میان مردم این کشور را از جدیدترین پیامد‌های فضای سیاسی به شدت قطبی شده در آمریکای امروز دانست. این میزان افت غرور آمریکایی به کشورشان در میان دموکرات‌ها به آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ برمی‌گردد. این در حالی است که نظرسنجی سال گذشته نشان داد ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند که به شدت به کشور خود افتخار می‌کنند که در مقایسه با رقم ۵۱ درصدی سال ۲۰۱۷ کاهش نشان داد.

بالاترین میزان افتخار آمریکایی‌ها به کشور خود مربوط به سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ به ترتیب با رقم ۶۹ و ۷۰ درصد بود که پس از حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های تجاری در نیویورک صورت گرفت. همچنین انتخاب گزینه «افتخار شدید به آمریکایی بودن خود» در میان دموکرات‌ها به نیمی از میزان ثبت شده پیش از آغاز ریاست جمهوری ترامپ رسیده است. تنها ۲۲ درصد از حامیان حزب دموکرات اعلام کردند به شدت به آمریکایی بودنشان افتخار می‌کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد میزان افتخار شدید جمهوری خواهان در هیچ دوره‌ای حتی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به کمتر از ۶۸ درصد نرسیده است. موسسه گالوپ یادآور شد که میزان افتخار شدید آمریکایی‌ها به کشورشان طی سال‌های گذشته روند نزولی داشته است.

نظرسنجی جدید گالوپ از سوم تا ۱۳ ماه ژوئن در میان هزار و ۱۵ آمریکایی از تمامی ۵۰ ایالت این کشور انجام شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا از سوی یک قاضی فدرال به پرداخت ۹هزار دلار به خاطر توهین به دادگاه جریمه شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قاضی ناظر بر محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را به دلیل اهانت به دادگاه به پرداخت ۹هزار دلار جریمه کرد و گفت در صورت ادامه این رفتار ممکن است حکم زندان برای ترامپ صادر شود.

قاضی ژان مرچان در یک دستور نوشتاری تصریح کرد: این جریمه ممکن است برای بازدارندگی ترامپ کافی نباشد ولی او صلاحیت اعمال مجازات بالاتر را ندارد.

مرچان نوشت: بدینوسیله به متهم اخطار می‌شود که دادگاه، تخلفات عمدی از دستورات اعلام شده را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم مجازات حبس را در نظر خواهد گرفت.

این قاضی فدرال برای جلوگیری از انتقاد ترامپ از شاهدان و سایر افراد دخیل در این پرونده، این حکم را اعلام کرد.

از سوی دیگر قاضی ناظر بر محاکمه ترامپ، وی را برای هر یک ۹ بیانیه‌ برخطش علیه قوانین دادگاه هزار دلار جریمه کرد.

قاضی همچنین به ترامپ دستور داد تا این بیانیه‌ها را در اولین فرصت از حساب شبکه‌های مجازی خود حذف کند.

هنگامی که خبرنگاران از ترامپ خواستند در مورد جریمه اظهارنظر کند، ترامپ پاسخی نداد.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد+ فیلم
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند