Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اخطاریه به استناد به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تاکید شده است که از صبح شنبه هفته آینده با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نستبا شدید، دریای خزر مواج خواهد شد.

در این گزارش اعلام شده است که بیشنیه سرعت باد در این مدت در نزدیک سواحل استان به ۱۲ متر بر ثانیه یا ۴۵ کیلومتر در ساعت و دور از ساحل هم ۱۵ متر بر ثانیه یا ۵۴ کیلومتر بر ساعت می رسد که نتیجه آن شکل گیری امواج با بیشنیه ۲ متر در آب های ساحلی و ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متر در مناطق دورتر از ساحل خواهد بود.

بر اساس استاندارد تعریف شده، دریای خزر زمانی برای شنا مناسب است که ارتفاع امواج دریا در آب های ساحلی کمتر از یک متر باشد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که در این مدت هرگونه فعالیت دریایی اعم از ماهیگیری و شنا در سواحل مازندرانی خزر نامناسب و خطرناک است.

کاهش نسبی دما از یکشنبه

هواشناسی مازندران در گزارش پیش بینی هفتگی خود هم اعلام کرد که دمای هوای استان طی ۴۸ ساعت آینده به صورت تدریجی افزایش می یابد ولی از صبح یکشنبه دوباره روند کاهشی به خود می گیرد به گونه ای که بیشنبه دمای هوا در بیشتر مناطق استان تا چهارشنبه زیر ۳۰ درجه سانتی گراد خواهد بود.

وضعیت جوی هم امروز تا شنبه صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده ولی از روز یکشنبه به طور کامل نیمه ابری خواهد بود و در برخی ساعات بر میزان ابر افزوده می شود. بعضی مناطق استان هم در این مدت شاهد رعد و برق، وزش باد و رگبار پراکنده خواهند بود.

هوای مازندران از اواخر روز یکشنبه هفته جاری دستکم به مدت ۴۸ ساعت ابری و بارانی بود و بر اساس گزارش هواشناسی در برخی مناطق مانند رامسر میزان بارندگی ثبت شده به بیشتر از ۱۱۰ میلی متر رسید. کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در این مدت نیز گرمای دو هفته ای آخرین روزهای خرداد و اوایل تیر ماه را به خنکی بهاری پیوند زد به گونه ای که طی چهار روز گذشته تقریباً در هیچیک از مناطق استان از وسایل سرمایشی استفاده نشده است.

این در حالی بود که گرمای ناگهانی نیمه دوم خرداد ماه و پیش بینی تداوم آن در فصل تابستان سبب شده بود تا استانداری مازندران با هدف صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق مشترکان خانگی، از ۲۵ خرداد طرح ساعت کار تابستانی را به اجرا بگذارد، طرحی که بر اساس آن فعالیت دستگاههای اجرایی، بانک ها، دانشگاهها و دیگر سازمان ها و ارگان ها از ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می شود و ۱۳ و ۳۰ دقیقه پایان می یابد.

دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته هم در بیشتر مناطق مازندران زیر ۳۰ درجه بود و تنها در امیرآباد در شرق استان دما در گرم ترین زمان به ۳۲ درجه رسید، در حالی که در همین مدت خنک ترین نقطه استان آلاشت در منطقه مرکزی بود که ساکنانش دمای ۱۳ درجه را تجربه کردند.

۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی دریای خزر شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه تا اواسط این هفته بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، گفت: تا روز سه شنبه این هفته دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش و از روز چهارشنبه تا آخر هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کاهش می‌یابد و هوا خنک خواهد شد.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۲۵ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • کاهش دمای هوا در استان