Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:38:21 GMT

ارسال ۱۶۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر مرصاد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۰۲۰۹

ارسال ۱۶۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر مرصاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ۱۶۲ اثر از ۲۶ استان کشور به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر مرصاد ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رحیم جعفری در گفتگو با  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  از ارسال ۱۶۲ اثر از ۲۶ استان کشور به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر مرصاد خبر داد و اظهار داشت: آثار مذکور برای بازبینی به داوران مربوطه ارسال شده و داوران بازبین این آثار را در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی بررسی می‌کنند و نتیجه را اعلام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حماسه مرصاد، دفاع مقدس، مدافعین حرم و آسیب‌های اجتماعی به ترتیب اولویت موضوعات جشنواره را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در نظر داریم که در هر یک از بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی ۱۰ تا ۱۲ گروه در بخش نهایی جشنواره حضور پیدا کند.

وی از تلاش برای معرفی آثار برتر به جشنواره‌های معتبر در کشور خبر داد و گفت: آثار و گروه‌های برتر جشنواره برای حضور در سایر جشنواره‌های مرتبط و موضوعی پیشنهاد خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: سال گذشته با وجود اینکه بخش آزاد نیز در جشنواره وجود داشت ۱۱۲ اثر جشنواره مرصاد ارسال شد و امسال علیرغم اینکه بسیار روی اورجینال بودن آثار تاکید شد و همچنین بخش آزاد نیز حذف شد ۱۶۲ اثر از ۲۶ استان کشور به این جشنواره ارسال شد و تنها ۵ استان کشور آثار ارسالی به جشنواره امسال نداشتند و ما حتی از شهری چون زابل از سیستان و بلوچستان اثر ارسالی داشتیم که یک استقبال بی نظیر است.

وی عنوان کرد: جشنواره تئاتر مرصاد در حال فراگیر شدن بوده و این فراگیری خودش را در ارسال آثار امسال نشان داده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه