Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید خوجانی اظهار کرد: بیش از ۴۳ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که حدود ۳۸ هزار نفر از این افراد را زنان سرپرست خانوار و دختران تشکیل داده‌اند.

خوجانی در ادامه با اعلام اینکه از ۲۳ هزار خانوار با سرپرست زن، ۲۶۰ خانوار آن توسط دختران سرپرستی می‌شوند، تصریح کرد: این ۲۶۰ دختر به دلیل فوت والدین، بیماری والدین و یا زندانی بودن پدر خانواده، مسئولیت‌های معیشتی و اجتماعی ۵۲۰ نفر را بر دوش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۲۶۰ خانوار با سرپرستی دختران، نیمی از این خانواده‌ها ساکن در شهرها و نیمی دیگر از آنان ساکن در روستاهای استان هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی به ارائه خدمات کمیته امداد به این دختران اشاره کرد و گفت: کمیته امداد این استان در جهت توانمندسازی این افراد با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تلاش است تا زمینه اشتغال پایدار این افراد را فراهم کند به‌طوری‌که هم‌اکنون ۶۰ نوع مهارت شغلی در قالب دوره‌های آموزشی ازجمله قالی‌بافی، گلیم‌بافی، تابلو فرش‌بافی و خیاطی را هرساله به زنان و دختران سرپرست خانواده‌های تحت حمایت خود ارائه می‌دهد.

خوجانی ادامه داد: همچنین هرساله برای این زنان و دختران سرپرست خانوار خدماتی ازجمله برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، اعطای تسهیلات اشتغال‌زا، کمک‌هزینه تحصیل فرزندان در این خانواده‌ها، کمک‌هزینه درمان و اعطای مستمری را ارائه می‌دهد.

وی ارائه خدمات مشاوره‌ای، خدمات فرهنگی، ارائه جهیزیه، ارائه کمک‌معیشت مرحله دوم از محل یارانه‌ها را از سایر خدمات به این جامعه هدف دانست.

کد خبر 4657911 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد خراسان شمالی مددجویان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: پیرو ورود سامانه بارشی جدید به خراسان شمالی، هشدار زرد هواشناسی برای روز سه‌شنبه صادر می‌شود.

وی وزش باد لحظه‌ای شدید را از مخاطرات این سامانه دانست و افزود: این پدیده در بیشتر نقاط استان به همراه بارش باران و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از احتمال وقوع تگرگ در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از ذهن نیست.

هاشمی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه موج جدید بارشی به استان وارد می‌شود و تا پنج‌شنبه شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 751069

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است