Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره دسترسی غیرمجاز به اطلاعات رمزدارِ رایانه‌ای دیگران این است:
سلام، شخصی با هویت نا مشخص اقدام به ورود به سامانه ثنای بنده نموده و چگونه مرحله کد ملی و رمز اولیه را طی کرده مشخص نیست و برای بنده در فاصله سه دقیقه دو پیام رمز ورود موقت آمده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا این کار جرم میباشد؟چگونه باید پیگیری کنم؟

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
فارغ از اظهارنظر در خصوص اینکه آیا عمل ارتکابی جرم است یا خیر باید بیان داشت مطابق ماده 729 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی سرفصل جرایم رایانه ای، هرکس به طور غیرمجاز به داده‎ها یا سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است، دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون(۵.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

منبع:میزان
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب «تتلو» در زندان خبرساز شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد غمخوار، خبرنگار جام جم در توئیتی در شبکه ایکس با انتشار فیلم مصاحبه با الهام رحیمی‌فر، وکیل تتلو نوشت:

بیشتر بخوانید: تتلو در عید فطر آزاد می‌شود؟

امروز با وکیل تتلو حرف زدم. از روند رسیدگی به پرونده راضی بود و می‌گفت : تتلو در زندان شعدی در مدح حضرت علی (ع) سروده و امیدوار است آهنگش را بسازد. به گفته خانم رحیمی فر، تتلو برای دیدار خانواده‌اش با منعی رو به رو نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229599 برچسب‌ها قوه قضاییه

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • اقدام عجیب «تتلو» در زندان خبرساز شد
  • ببینید | گفت و گوی اختصاصی با وکیل تتلو
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی