Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد:امروز با عنایت به دستور مقام قضایی لواسان و با حضور نیروی انتظامی نسبت به پلمب ساخت و ساز‌های جدید در این منطقه اقدام گردید. تاریخ انتشار: 16:18 - 13 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۰۵۹۲

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان،ایلکا رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات،با اشاره به دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات مبنی بر اینکه تمامی ساختمان‌هایی که بدون نصب تابلوی شناسنامه ساختمان در اراضی کشاورزی و در حریم و بستر رودخانه‌ها بصورت غیر مجاز در حال احداث هستند، با نصب بنر پلمب شوند، گفت: در طی امروز با عنایت به دستور مقام قضایی لواسان و با حضور نیروی انتظامی نسبت به پلمب ساخت و ساز‌های جدید در این منطقه اقدام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس از تاریخ نصب بنر ادامه ساخت و ساز به منزله فک پلمب محسوب و مرتکبین به اتهام فک پلمب تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

ایلکا با اشاره به اجرای احکام رفع تصرفات ادامه داد: در سه ماهه اول سالجاری، با کسب دستورات لازم از رئیس حوزه قضایی لواسانات و رودبار قصران، پیگیری همه جانبه قضایی و باهمکاری نیروی انتظامی و کلانتری لواسان، فشم و لتیان، طبق تبصره ٢ ماده ١٠ قانون حفظ کاربری اراضی، حکم قضایی در رابطه با بالغ بر ۷۴ مورد تغییر کاربری‌های غیر مجاز در دو بخش لواسانات و رودبار قصران اجرا گردید و ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شمیرانات آزاد سازی شد.

رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته بالغ بر ۵۷۲ مورد حکم قطعی و دستورات تبصره دو ماده ده در سطح شهرستان شمیرانات با همکاری روسای حوزه قضایی بخش لواسان و رودبار قصران اجرا گردید و مساحت ۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی اعاده شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لواسانات پلمپ مقام قضایی ساخت و ساز غیر مجاز نصب بنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم