Web Analytics Made Easy - Statcounter

آندره آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال علاقه‌مند است یک مهاجم ایتالیایی را در ترکیب تیمش داشته باشد. در همین راستا، به بررسی چند مهاجم ایتالیایی در دسترس استقلال می‌پردازیم.

طرفداری- آندره آ استراماچونی، سرمربی 43 ساله ایتالیایی ماه گذشته هدایت استقلال تهران را برعهده گرفت و خیال هواداران این تیم از بابت سرمربی جدید تیمشان راحت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استراماچونی چند روز پس از انتصاب به عنوان سرمربی استقلال، در گفتگو با کالچومرکاتو گفت که به دنبال آوردن بازیکنانی از سری آ به ایران است تا تیمش را تقویت کند.

در جریان کنفرانس معارفه استراماچونی، خبرنگاران در خصوص این موضوع از وی سوال پرسیدند که این سرمربی ایتالیایی گفت باشگاه در حد توان برای برآورده کردن خواسته‌هایش در تلاش است و البته که بازیکنان ایتالیایی گران هستند. پس از پایان مراسم معارفه، خبرنگار طرفداری از امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال در خصوص وضعیت نقل و انتقالات استقلال و امکان آوردن مهاجمی از ایتالیا سوال کرد که فتحی در پاسخ گفت بازیکنان ایتالیایی بسیار گران هستند و دستمزد آن‌ها به اندازه بودجه باشگاه است.

خبرنگار طرفداری در ادامه، مسئله پیوستن مامه تیام به استقلال در دو سال پیش که سابقه حضور در امپولی را در کارنامه داشت را مطرح کرد که فتحی به این پرسش پاسخ مبهمی داد و گفت استقلال با نظر سرمربی و در حد توان باشگاه در نقل و انتقالات فعالیت خواهد کرد. حالا پس از گذشت حدود دو هفته و آغاز تمرینات استقلال، آندره آ استراماچونی درخواست خرید مهاجم را داده زیرا استقلال تنها روح الله باقری و مرتضی تبریزی را به عنوان مهاجم نوک در ترکیب تیم خود می‌بیند. باقری در بسیاری از مسابقات فصل گذشته غایب بود و تبریزی نیز نتوانست به طور کامل انتظارات هواداران را برآورده کند. بنابراین با جدایی احتمالی آیاندا پاتوسی از استقلال، یکی از برنامه‌های آبی پوشان برآورده کردن خواسته استراماچونی و جذب یک مهاجم ایتالیایی خواهد بود.

طبق گفته فتحی و محدود بودن بودجه باشگاه استقلال در نقل و انتقالات و همچنین وضعیت ارزی نامساعد، قاعدتا تیم آبی پوش پایخت توان پرداخت مبلغ رضایت نامه برای یک مهاجم ایتالیایی را نخواهد داشت و بنابراین گزینه‌ها به بازیکنان آزاد محدود می‌شوند. در همین راستا، نگاهی داریم به مهاجمان ایتالیایی که با تیمی قرارداد ندارند و می‌توانند برای استقلال یک گزینه باشند. مطرح‌ترین مهاجم ایتالیایی که با تیمی قرارداد ندارد و می‌تواند به صورت آزاد به تیمی ملحق شود، ماریو بالوتلی است که البته مطرح کردن احتمال آمدن او به ایران، موضوعی کاملا خنده دار است چون بالوتلی دستمزد بسیار بالایی دریافت می‌کند و از تیم‌های سری آ چون پارما و برشا پیشنهاد دارد. بنابراین به بررسی گزینه‌های عقلانی و شدنی‌تر می‌پردازیم.

جوزپه روسی

دیگر مهاجم ایتالیایی موجود در بازار، جوزپه روسی 32 ساله است. جوزپه روسی که سابقه حضور در منچستریونایتد، ویارئال و فیورنتینا را در کارنامه دارد، در 29 بازی برای تیم ملی ایتالیا نیز توانسته 7 گل به ثمر برساند. مصدومیت‌های شدید و متعدد رباط صلیبی مانع آن شد تا جوزپه روسی بتواند بهترین پتانسیل خود را به نمایش بگذارد و همین مسئله در سال‌های گذشته باعث محو شدن نام او از سطح اول دنیای فوتبال شده است. جوزپه روسی آخرین بار در سال 2018 و با پیراهن جنوا در میادین فوتبال حضور داشت و پس از آن دیگر برای تیمی به میدان نرفته است. در همان سال 2018 و در دوران حضور در جنوا، به دلیل مصرف داروهای درمانی روسی به دوپینگ متهم شد که البته دادگاه او را مقصر تشخیص نداد. در ژانویه، جوزپه روسی برای آماده نگه داشتن خود با منچستریونایتد تمرین کرد اما اوله گونار سولسشر، سرمربی شیاطین سرخ گفت قراردادی با مهاجم ایتالیایی بسته نمی‌شود.

اما چرا جوزپه روسی برای استقلال گزینه‌ای قابل دسترس به نظر می‌رسد؟ ایجنت او، فدریکو پاستورلو، ایجنت استراماچونی است. پاستورلو همان کسی است که برای آوردن این سرمربی ایتالیایی تلاش زیادی انجام دا و از این رو پاستورلو ممکن است برای آوردن روسی به استقلال، کار سختی نداشته باشد اما مانع اصلی، دستمزد بازیکن است. روسی در سال 2013 در فیورنتینا 2 میلیون یورو دستمزد می‌گرفت و بالطبع دستمزد او با افزایش سن و دوری از فوتبال، باید کاهش پیدا کند اما شاید او حاضر نشود که در لیگ ایران به فوتبالش ادامه دهد. با وجود کیفیت روسی، موضوع مصدومیت او نیز مطرح است و به همین علت در یک سال اخیر تیمی حاضر به جذب او نشده است. شاید به این خاطر، بتوان شانسی اندک را برای استقلال جهت جذب این مهاجم مطرح ایتالیایی قائل شد. ارزش روسی در وب سایت ترنسفر مارکت، 1 میلیون یورو است. 338 بازی و 128 گل، آمار جوزپه روسی است.

وینچنتزو رنلا

به غیر از روسی، گزینه‌های دیگری نیز مطرح هستند. وینچنتزو رنلا یک مهاجم 30 ساله ایتالیایی است که سابقه حضور در سری آ و لالیگا را دارد. جنوا، چزنا، رئال بتیس و وایادولید از جمله تیم‌های سابق او بوده اند. رنلا با وجود ایتالیایی بودن، بیشتر دوران فوتبال خود را در اسپانیا سپری کرده و برای مدتی نیز در آمریکا توپ زده است. او پس از ترک تیم دسته دومی کادیز اسپانیا در ماه فوریه، دیگر در میادین حاضر نبوده است. رنلا در مجموع 303 بازی دوران حرفه‌ای خود، 90 گل به ثمر رسانده است و ارزش او در ترنسفرمارکت، 500 هزار یورو است.

جانلوکا سانسونه

جانلوکا سانسونه، مهاجم 32 ساله ایتالیایی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های تورینو، بولونیا و سمپدوریا در سری آ را دارد، به تازگی بدون تیم شده است و آخرین تیم او، نفتچی باکو جمهوری آذربایجان بوده است که با پایان قراردادش، دو روز پیش از این تیم جدا شد. دستمزد سانسونه نسبت به روسی پایین‌تر است و سابقه حضور در کشور همسایه ایران، باعث می‌شود تا امکان انتقال او به استقلال وجود داشته باشد. ارزش او در وب سایت ترنسفر مارکت، 350 هزار یورو است و در 309 بازی دوران حرفه‌ای خود 65 گل زده است.

فدریکو پوواکاری

فدریکو پوواکاری، مهاجم 34 ساله ایتالیایی که دو ماه بعد 35 ساله می‌شود، سابقه بین المللی خوبی را در کارنامه دارد. پوواکاری که محصول آکادمی اینتر است، سابقه حضور در سمپدوریا و برشا را در سری آ در کارنامه دارد و در لالیگا نیز برای تیم‌های ایبار و کوردوبا به میدان رفته است. این مهاجم باتجربه، با فوتبال آسیا نیز آشنا است در تیم‌های وسترن سیدنی استرالیا و ژی چانگ یتنگ چین به میدان رفته است. بنابراین او احتمالا با بازی دوباره در فوتبال آسیا مشکل نخواهد داشت و همچنین به نظر نمی‌رسد که دستمزد او خیلی بالا باشد اما مسئله نه چندان خوشایند برای هواداران استقلال، سن بالای او است. قرارداد پوواکاری دو روز پیش با تیم دسته دومی کوردوبای اسپانیا به پایان رسید و ارزش او در ترنسفرمارکت، 200 هزار یورو است. پوواکاری در 470 بازی دوران حرفه‌ای، 137 گل به ثمر رسانده است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال / واکنش پلیس به اظهارات امین منوچهری

آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای گذشته امین منوچهری بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران در گفت و گویی اعلام کرده بود که در ترافیک اتوبان چمران مورد حمله سارقان قرار گرفته که در این کش و قوس گردنبند طلای او به سرقت رفته است.

او گفته بود: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودروی من خورد و پس از آن شروع به فریاد زدن کرد و با دست به شیشه خودرو می‌کوبید؛ زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزیی ببیند.

منوچهری در ادامه گفته بود از این صحنه شوکه شده و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم؛ این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند.

او یادآور شد: پیگیری نکردم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد؛ بارها این اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد.

در این رابطه سردار علی ولی‌پور گودرزی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا در واکنش به این موضوع گفت: این شهروند همانند دیگر شهروندان باید به پلیس اعتماد کند و موضوع را به ما اطلاع دهد تا ماموران متوجه وقوع جرم شوند و آن را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: حتما هر شهروندی اتفاقی برایش رخ می‌دهد باید به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع رسانی کند؛ ابتدا مامور در محل حاضر و اظهارات ثبت می‌شود و پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، کار به صورت تخصصی پیگیری می‌شود.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، اگر موضوعی برای شهروندی پیش آمده باید به پلیس اطلاع رسانی کند و مطمئن باشد که پلیس پیگیری می‌کند؛ ما سعی بر کسب رضایت مردم داریم و موضوعات آنها را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران با تاکید بر اینکه اعتماد شهروندان به پلیس مهم است، گفت: در عین حال همه مردم برای ما عزیز و شریف هستند و فرقی بین آنها نمی‌گذاریم، پلیس پشتیبان هر کسی است که تعرض یا ظلمی به وی شده و با خاطی برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: ما کار همه مردم را انجام می‌دهیم و برای پلیس فرقی ندارد فردی که به او ظلم شده، چه شغل و سمتی دارد چرا که رضایتمندی آحاد مردم برای ما مهم است.

سردار ولی‌پور گودرزی این را هم گفت که پس از این اتفاق ابلاغ کرد که با این شهروند تماس گرفته و او را به پلیس دعوت کنند تا کار وی پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال
  • شماره هفت استقلال در آزادی، بال و پر می‌گیرد
  • واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • اینتر علاقه‌مند به جذب ژرژ ایلنیکنا، ملقب به ویکتور اوسیمن جدید
  • حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال / واکنش پلیس به اظهارات امین منوچهری
  • بازگشت مهاجم استقلال به تمرینات بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت
  • بازگشت آرش برهانی به باشگاه استقلال؟
  • واکنش پلیس به صحبت‌های مهاجم سابق استقلال تهران
  • چرا مهاجم آرژانتینی استقلال تا آخرین لحظه بازی کرد؟
  • کیران مک کنا، گزینه جانشینی دزربی در صورت جدایی این مربی ایتالیایی از برایتون