Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن اعتبار امسال پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل را ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ با توجه به قانون ماده ۵۶ و فاینانس داخلی این پروژه، ۲۵۰ میلیارد تومان از محل سایر منابع نیز به این پروژه تخصیص می‌یابد. ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش‌ خبرگزاری تسنیم از اردبیل،  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ‌عباس خطیبی  درباره راه‌آهن میانه-اردبیل اظهار داشت: این مسیر ریلی 175 کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی آن در بخش زیرسازی به 80 درصد رسیده و برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال 98 و یا اوایل سال 99 کل عملیات زیرسازی این مسیر تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد 12 درصدی عملیات زیرسازی در کمتر از 10 ماه گذشته خبر داد و افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر از نظر میزان و نوع ابنیه فنی یکی از خطوط ریلی منحصر به فرد در کشور است و به همین دلیل این میزان پیشرفت در پروژه طی این مدت زمان کم نظیر محسوب می‌شود.

سارقان قطعات ریل راه‌آهن در چه شرایطی محکوم به اعدام می‌شوند؟اداره کل راه‌آهن استان کرمانشاه تابستان امسال مستقر می‌شودافزایش 88 درصدی صادرات بین‌المللی از راه‌آهن منطقه شمال‌شرق 2

خطیبی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 750 دستگاه ماشین‌آلات و بیش از 1700 نفر نیروی کار در این پروژه فعال هستند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اظهار داشت: در این مسیر ریلی قریب به 28 میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری، 7.7 میلیون متر مکعب خاکریزی و 950 هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت می‌گیرد.

خطیبی افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل دارای 64 دستگاه تونل و گالری به طول 27 کیلومتر و 33 دهانه پل به طول بیش از 5.5کیلومتر است که بزرگترین تونل مسیر به طول 1200 متر و بزرگترین پل به طول 600 متر بخشی از ابنیه فنی این محور است.

وی پل «آرپاچای» در راه‌آهن میانه- اردبیل را مرتفع‌ترین پل ریلی کشور دانست و گفت: این پل یکی از منحصر به فرد‌ترین پل‌های ریلی کشور است که پنج دهانه دارد و ارتفاع دهانه میانی آن 63 متر و ارتفاع پایه آن 85 متر است ، پل مذکور 240 متر طول دارد و با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در حال اجرا است.

خطیبی اعتبار سال جاری پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل را 130 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:‌ این اعتبار از محل بودجه عمومی تامین خواهد شد و با توجه به قانون ماده 56 و فاینانس داخلی این پروژه، مقرر است 250 میلیارد تومان از محل سایر منابع نیز به این پروژه تخصیص یابد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن درباره ایستگاه راه‌آهن اردبیل هم گفت: مساحت کل ایستگاه اردبیل 24 هزار و 200 متر مربع و ساختمان مسافری آن 5 هزار و 700 متر مربع است که با پیشرفت فیزیکی 77 درصدی در این بخش در حال اجرا است.‌

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷

تین نیوز

دولت ازبکستان از تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان از تکمیل پروژه کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آریانا افغانستان، «جسوربِک چورییف» در جریان برگزاری سومین مجمع سرمایه گذاری بین المللی تاشکند گفت: این پروژه به اتصال ریلی سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک شایانی خواهد کرد. حمل و نقل ریلی نقش بسیار مهمی در ساخت کریدور حمل و نقل اوراسیا ایفا می کند. در نتیجه، کشورهای آسیای مرکزی از این طریق به بنادر حاشیه اقیانوس هند دسترسی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت که در صورت تکمیل این پروژه ریلی، زمان حمل بار میان ازبکستان و اقیانوس هند از ۳۵ روز به ۵ روز کاهش یافته و بیش از ۴۰ درصد در هزینه های حمل بار بین دو نقطه یاد شده صرفه جویی خواهد شد.

طرح کریدور ترانس افغان نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۸ از سوی دولت ازبکستان مطرح شد. این کریدور از منطقه مرزی ترمز در جنوب ازبکستان آغاز شده و با عبور از شهرهای مزارشریف و کابل راهی پاکستان خواهد شد. تاکنون، کشورهای قزاقستان و روسیه نیز از موافقت خود برای پیوستن به این کریدور ریلی خبر داده اند. بخشی از هزینه های سنگین ساخت این کریدور ریلی نیز از طریق سرمایه گذاری یه کشور عربستان سعودی، قطر و امارات تامین خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد