Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید حسین دهدشتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستانهای شرقی استان کرمان افزود: این استان در حوزه ارتباطات با توجه به وسعت گستردگی و تعداد روستاهای زیاد در چندسال گذشته از عقب ماندگی ها و نقاط ضعف زیادی رنج برده که رسیدگی به این امور در اولویت کار وزارت خانه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه استان کرمان ۵۶۰۰ روستا از خدمات الکترونیک یا اینترنت استفاده می کنند و ۷۷۹ روستا دارای ارتباط شدند که باید تا پایان سال به ۳G و ۴G تبدیل شوند گفت: در حوزه نرماشیر این استان با ۸۴۴ روستای و ۴۱۷ روستای دارای سکنه بدلیل محدودیت های اعتباری در برخی جاها با نقصان روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دهدشتی در استان کرمان هنوز با میانگین کشوری در حوزه ارتباطات فاصله داریم چرا که حدود ۱۱ هزار روستا در کرمان وجود دارد که بیش از ۸هزار روستای آن دارای سکنه اند و آنچه برای وزارتخانه تکلیف شده روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته پوشش دهی ۹۰ درصد روستاها بوده است که البته کیفیت مطلوب را ندارد و باید در جهت بهبود کیفیت این پوشش دهی تلاش بیشتری صورت گیرد.

دهدشتی اظهارداشت: طی دو سال اخیر حدود ۶۰ میلیاردتومان در جهت توسعه زیرساختهای منطقه شرق استان تخصیص یافته است و مبلغ ۶۰ میلیارد تومان دیگر هم با همکاری بخش خصوصی در دستور کار است که تا پایان سال روستاهایی با جمعیت بیشتر و یا مناطق گردشگری در اولویت قرار دارند.

۱۰۰ درصد شهرهای استان کرمان تحت پوشش شبکه نسل چهارم قرار گرفته اند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در این نشست گفت: طی سه سال اخیر طول شبکه نوری در دولت تدبیر و امید با ۱.۴۸ صدم برابر ۱.۵ درصد رشد داشته و ظرفیت انتقال استان ۲۰ برابر رشد داشته است.

مسعود الهامی افزود: میزان پهنای باند ورودی و بهره برداری شده را از ۱۴ گیگ به ۵۰۲ گیگ و جاده های تحت پوشش همراه اول ۱۵.۳۶ درصد رشد داشته اند همچنین ۱۰۰ درصد شهرهای ما تحت پوشش شبکه نسل چهارم قرار گرفته اند که این امر در ابتدای دولت تدبیر و امید صفر بوده است.

وی عنوان کرد: استان کرمان پهناورترین استان کشور است که می توان از جمله اقدامات و عملکرد در حوزه زیرساخت های ارتباطی به واگذاری ۳۰۰ پورت ftth به مشترکین خانگی و تجاری مخابرات و برقراری رومینگ بین اپراتورهای ارتباطی و اتصال حدود ۴ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد

بیش از ۳۰ درصد اعتبارات وزارتخانه به استان کرمان اختصاص یافته است

در ادامه نماینده مردم شهرستان های (بم، نرماشیر، فهرج و ریگان) در مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام سطوح کارگزاران دولت تدبیر و امید با وجود نبود اعتبار کارهای ارزشمندی در شرق استان انجام داده اند و به مناطق محروم رسیدگی کرده اند.

حبیب اله نیکزادی پناه افزود: بیش از ۳۰ درصد اعتبارات وزارتخانه به استان کرمان اختصاص یافته است و شهرستان بم با سه اثر ثبت جهانی از جمله ارگ قدیم و منظر فرهنگی آن، دو قنات اکبرآباد و قاسم آباد همچنین کویر ایران که زیباترین نقاط آن مختص شرق استان است و محلی برای دسترسی گردشگران است که می تواند منبع درامدی برای شرق استان باشد.

وی عنوان کرد: منطقه شرق استان کرمان با داشتن سه قطب کشاورزی، صنعت و گردشگری و مهمتر از آن در جهت امنیت بیشتر با توجه به اینکه اولین خاکریز بعد از سیستان و بلوچستان است درجهت ارتباط آسان تر با دنیا قطعاً نیازمند پهنه وسیع مخابراتی است.

براساس این گزارش ایستگاه های تلفن همراه روستاهای گزدونک و آبادچهل تن از توابع شهرستان بم با حضور معاون وزارت ارتباطات افتتاح مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق استان کرمان واقع شده است.

۹۹۱۲/‌۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بم کرمان ایرنا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمی‌کند.

براساس گزارش تسنیم، بر این اساس نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی ۷۵ درصد و در کمیته امداد ۸۶ درصد کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی ۴۷ درصد و در کمیته امداد ۵۴ درصد کفایت می‌کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899815

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود