Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد با مترجم و نویسنده گیلانی عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی در رشت دیدار کرد. ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیدعباس صالحی عصر امروز با حضور در منزل مترجم و نویسنده گیلانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی احمد سمیعی گیلانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارشاد در این دیدار با اشاره به موضوع منزل مرحوم فرخ در مشهد اظهار داشت: خانه تاریخی مرحوم فرخ در مشهد به خانه ادبیات تبدیل می‌شود.

صالحی با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه‌های مترجم و نویسنده گیلانی احمد سمیعی خاطرنشان کرد: این نویسنده بزرگوار به‌عنوان پدر ویراستار ایران، باعث افتخار مردم ایران است.

وزیر ارشاد در گفتگو با تسنیم:‌ به‌دنبال تقویت بُعد هنری و بین‌المللی دهه کرامت هستیماختصاص 50 درصد از بودجه نیم درصدی قرآنی به آموزش و پرورش و ارشادکنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد ــ سنندج|وزیر ارشاد: نیازمند «همبستگی ملی و تقویت تنوع فرهنگی» هستیم

وی با بیان اینکه احمد سمیعی همواره شاگردان بسیاری تربیت کرده و عمر پرثمری داشته است عنوان کرد: جایگاه ادبیات در جامعه بسیار جایگاه ویژه و مهمی است.

صالحی با اشاره به محفل ادبی و خاستگاه ادبیات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مشهد خاستگاه زبان و ادبیات فارسی است و انسان‌های بزرگی را پرورش داده است و استاد سمیعی نیز یک وجود پربرکت برای نقطه نقطه ایران است.

به گزارش تسنیم احمد سمیعی گیلانی متولد بهمن سال 1299 و مترجم و نویسنده ایرانی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

احمد سمیعی در کوچه افشارها، سنگلج تهران در خانواده‌ای گیلانی به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در رشت گذراند سپس وارد دانشگاه تهران شد؛ وی در اواخر دهه 1340 به‌عنوان ویراستار در انتشارات فرانکلین مشغول خدمت شد.

احمد سمیعی در کنار حرفه ویراستاری، چند کتاب در زمینه آیین نگارش و ویرایش تألیف ‌کرد و مقاله‌های ارزشمندی را در مجلات متعددی نظیر پیک جوانان، کتاب امروز و رودکی به چاپ رساند.

وزیر ارشاد در پایان این دیدار مجموعه‌ای چاپی از آثار استاد محمود فرشچیان را به استاد احمد سمیعی گیلانی اهدا کرد.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه «شیر و شکر» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی