Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@09:50:23 GMT

معترضان پرچم آمریکا را مقابل کاخ سفید آتش زدند +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۵۰۹۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش فارس، عده‌ای از معترضان بامداد جمعه (به وقت تهران) قبل از سخنرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت سالروز استقلال آمریکا در بیرون کاخ سفید پرچم کشورشان را  آتش زدند. 

رسانه‌های آمریکایی، از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین بامداد جمعه گزارش داده‌اند قبل از سخنرانی دونالد ترامپ درگیری‌هایی میان مخالفان او و طرفدارانش صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این اعتراضات که در مقاطعی به زد و خوردهای خشن تبدیل شد تنها چند بلوک با تجمع مردمی که برای تماشای جشن روز استقلال آمریکا و سخنرانی ترامپ تجمع کرده بودند فاصله داشت. 

 طبق این گزارش، معترضان هنگام سوختن پرچم آمریکا شعار می‌دادند: «آمریکا هیچ وقت بزرگ نبوده است.» این شعار، احتمالاً برای مخالفت با شعار «بیایید آمریکا را دوباره باعظمت کنیم» سر داده شده که ترامپ همواره آن را مطرح می‌کند. سرویس مخفی آمریکا برای خاموش کردن آتش مداخله کرده است. 

«جوئی جانسون»، یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراضات قبل از آغاز تظاهرات‌ها گفت: «می‌خواهم با مردم دنیا صحبت کنم تا بدانند که در داخل مرزهای این کشور هم کسانی هستند که در کنار مردم دنیا ایستاده‌اند.»

بعد از خاموش شدن آتش، معترضان با گروهی از طرفداران ترامپ که شعارشان «ترامپ ۲۰۲۰» بود درگیر شدند. دو گروه شعارهایی مقابل هم سر دادند که گاهاً به زد و خوردهایی منجر می‌شد.

سرویس مخفی آمریکا چندین نفر از معترضان، از جمله «جوئی جانسون» را دستگیر کرد و به آنها دستبند زد. 

مراسمی که ترامپ برای گرامی‌داشت جشن روز استقلال آمریکا دستور داده بود از قبل با انتقادات گسترده‌ای در آمریکا رو به رو شده بود. روز پنجشنبه گزارش شد رسانه‌های «ان‌بی‌سی‌نیوز»، «ای‌بی‌سی‌نیوز»، «سی‌بی‌اس» و «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» سخنرانی ترامپ در مراسم روز استقلال را پخش نخواهند کرد.

ترامپ دستور رژه تانک‌ها و پرواز هواپیماها به مناسبت این جشن را داده است. یک نماینده کنگره آمریکا این دستور ترامپ را به «آتش‌بازی برای خودستایی» تعبیر کرده و به شدت از آن انتقاد کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • معترضان اسرائیلی مقابل خانه نتانیاهو آتش به پا کردند + فیلم