Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:54:54 GMT

فرانسه با مصر و هند مانور نظامی برگزار کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۶۸۵۷

فرانسه با مصر و هند مانور نظامی برگزار کرد

به گزارش روز جمعه خبرگزاری «شین هوا»، نیروهای هوایی و دریایی فرانسه و مصر، مانور نظامی مشترک خود را با عنوان «رامسس ۲۰۱۹» در آب‌های سرزمینی مصر در دریای مدیترانه به پایان رساندند.

«تامر الرفائی» (Tamer al-Refai) سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد: در این رزمایش علاوه بر واحدهای دریایی مصر، تعداد زیادی از جنگنده های "رافائل" و "اف ۱۶" و نیز ناو هواپیمابر "شارل دو گل" فرانسه شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رزمایش به عنوان بخشی از همکاری‌های نظامی میان قاهره و پاریس از روز سه شنبه ۱۱ تیر ماه آغاز شده بود.

حفاظت از کشتی های باری بزرگ، تبادل بالگرد توسط واحدهای دریایی، نبرد میان تشکیلات دریایی و تجسس و بازرسی کشتی‌های جاسوسی از جمله برنامه‌های این مانور مشترک بود.

به گفته سخنگوی ارتش مصر، این رزمایش به عنوان بخشی از همکاری‌های نظامی میان نیروهای مسلح فرانسه و مصر به منظور گسترش آموزش‌های متقابل و تبادل دانش و تخصص در زمینه‌های نظامی و امنیتی انجام شده است.

شین هوا نوشت: در ماه‌های ژوئن و سپتامبر ۲۰۱۶، مصر بر اساس یک قرارداد امضا شده در اکتبر سال ۲۰۱۵ میان قاهر و پاریس دو فروند کشتی از نوع "میسترال" را دریافت کرد.

همچنین مصر تا کنون ۱۱ فروند جنگنده فرانسوی "رافائل" را از مجموع ۲۴ فروند هواپیمای تحت قرارداد سال ۲۰۱۵ به ارزش ۶ میلیارد دلار از پاریس دریافت کرده است.

** مانور مشترک هوایی فرانسه و هند

روزنامه انگلیسی زبان "بیزینس استاندارد" نیز از برگزاری مانور هوایی مشترک فرانسه و هند در چارچوب تقویت همکاری های نظامی - دفاعی دوجانبه خبر داد.

نیروی هوایی هند روز جمعه هدف از عملیات مشترک هند و فرانسه را ارتقاء قابلیت همکاری های نیروهای هوایی دو کشور و به اشتراک گذاشتن روش های خوب عنوان کرد و در توئیتی نوشت: در چارچوب تبادل پروازی، "سورابه آمبور"( Sourabh Ambure) رهبر اسکادران نیروی هوایی هند با جنگنده های "رافائل" پرواز کرد.

این رزمایش مشترک به هند فرصتی عالی برای تعامل، تبادل دیدگاه ها، تجربیات و دانش پروازی می دهد.

هند و فرانسه به عنوان شرکای استراتژیک، در سال های گذشته همکاری های خود را افزایش داده اند.

هند در سال ۲۰۱۶، قراردادی را برای خرید ۳۶ جنگنده "رافائل" با فرانسه امضا کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی،مهرداد بذرپاش که به منظور شرکت در نشست این کمیسیون عازم ابوظبی شده است، افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری‌های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه پرواز‌ها میان دو کشور، گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری‌ها و فعالیت‌های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی