Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعات جدید نشان می‌دهد که مکمل‌های غذایی حاوی باکتری‌های مفید و پاستوریزه می‌توانند تا حدود زیادی با عوامل خطرسازی سلامتی انسان‌ها مقابله کنند. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان امروزه یافته‌های حاصل از آزمایش بر روی موش‌ها درباره مزیت باکتری برای سلامت قلب را تایید کرده اند. در یک مطالعه جدید، مکمل‌های غذایی حاوی «آکرمانسیا موسینیفبلا» (Akkermansia muciniphila) علائم متابولیکی افراد دیابتی و افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی عروقی هستند را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلمه «سندروم متابولیک» گروهی از عوامل خطرساز سلامتی از جمله چربی اطراف کمر، مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و اختلالات چربی که به کلسترول بالا یا سطح بالای کلسترول بد گویند را توصیف می‌کند. درکنار هم، این عوامل خطرساز ممکن است سلامت قلبی افراد را تهدید کند و آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ قرار بدهد.
درواقع، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که داشتن سندروم متابولیک خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۵ برابر و خطر بیماری قلب و عروقی را ۳ برابر افزایش می دهد. علاوه بر این، مطالعات بین سندروم متابولیک و انواع مختلف سرطان مانند سینه، لوزالمعده، روده بزرگ، و سرطان کبد ارتباط‌هایی یافته اند.
سندروم متابولیک و باکتری روده
مطالعات اخیر نشان داده اند که ترکیبات باکتری روده ما نقش مهمی در شرایط مرتبط با چاقی، از جمله سندروم متابولیک دارد و تنظیم تعادل باکتری در روده ما به وسیله روش‌های خاص می تواند راهی ارزشمند برای درمان باشد. برای مثال، گزارش‌ها حاکی از آن است که موسینیفیلا (باکتری که در لایه‌های مخاطی روده زندگی می کند) می تواند از چاقی و دیابت نوع دو مرتبط با چاقی موش‌ها جلوگیری کند.
پروفسور کانی و همکارانش (کسی که از سال ۲۰۰۷ تا به امروز نقش آکرمانیسا بر سلامت قلب را مطالعه می‌کند) نشان دادند که استفاده از موسینیفیلای زنده یا پاستوریزه‌ رشد یافته در محیط کشت مصنوعی برای انسان‌ها ایمن است. با این حال، در آن زمان، محققان قادر نبودند تا مزیت باکتری بر انسان را همانند موش ثابت کنند، اما امروزه، در مطالعات جدید روی انسان ها تایید کردند که استفاده از موسینیفیلا به عنوان مکمل غذایی برای افرادی با سندروم متابولیک، سلامت قلبی آن‌ها را همانند موش‌ها بهبود می‌بخشد.
A.muciniphila (نام نوعی باکتری) سلامت متابولیک را بهبود می‌بخشد
در مطالعات جاری، یک تیم تحقیقاتی، آکرمانیسا را به شرکت کنندگانی که دارای اضافه وزن و چاقی دادند. از ۴۰ نفر شرکت کننده، ۳۲ نفر آن‌ها فاز بالینی را تکمیل کردند. شرکت کنندگان (کسانی که دیابت و سندروم متابولیک داشتند) به سه گروه تقسیم شدند: گروه اول پلاسیبو (دارونما) دریافت کردند، گروه دوم آکرمانیسا دریافت کردند و گروه سوم باکتری پاستوریزه به عنوان مکمل غذایی دریافت کردند.
محققان برای دستیابی به ایمنی و تحمل پذیری مکمل ها، به خوبی تاثیر آن بر پارامتر‌های متابولیک، از جمله مقاومت به انسولین، به گردش در آوردن لیپید و چربی اطراف کمر تلاش کرده اند.
از مطالعات چنین برآمد که A.muciniphila، چه زنده چه پاستوریزه شده برای ۳ ماه، ایمن و تحمل پذیر بود. درحقیقت کسانی که باکتری دریافت کرده بودند نشانه‌هایی از کاهش التهاب کبد، کاهش وزن، سطح کلسترول پایین‌تر را داشتند. در مقابل، علائم سلامت متابولیکی برای افرادی که پلاسیبو را مصرف کرده اند در حال کاهش است. بنابراین پروفسور کانی و گروهش به این نتیجه رسیدند که مکمل‌هایی با A.muciniphila چندین پارامتر متابولیک را بهبود بخشیده است.
همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از آکرمانسیا پاستوریزه برای انسان به عنوان مکمل، عوامل خطرناک متابولیک قلبی را کاهش می دهد، علاوه بر این، محققان عقیده دارند اگر یافته‌ها در مقیاس بزرگتر مطالعه شوند، باکتری‌ها می‌توانند بطور تجاری بعنوان مکمل‌های رژیمی تا سال ۲۰۲۱ فروخته شوند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جلوگیری از بیماری قلبی جلوگیری از دیابت نوع2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟

شاید شنیده باشید که در میان مردم این باور وجود دارد که جوشاندن آب و مصرف آن برای سلامتی مفید است ولی دانشمندان کاملاً با این عقیده مخالف هستند.

به گزارش مشرق، فرآیند جوشاندن آب باعث حذف مواد جامد و از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا می‌شود و در نتیجه آب به قدری تمیز می‌شود که اغلب در اتاق‌های عمل استفاده می‌شود. با این حال، تقطیر فقط مواد بد آب را از بین نمی‌برد، بلکه همه چیزهای خوب را نیز از بین می برد.

آب مملو از مواد معدنی طبیعی است - کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فلوراید و آهن - که بدن ما برای عملکرد سالم به آنها وابسته است. با این حال، هنگامی که آب جوشانده می شود، به طور کامل از چیزی به جز اکسیژن و هیدروژن خالی می شود. به این ترتیب، نوشیدن بیش از حد آن می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود.

هنگامی که عرق می‌کنید مقدار قابل توجهی از املاح و مواد معدنی از بدن شما خارج می‌شود و اگر فقط آب مقطر مصرف کنید، قادر نخواهد بود مواد ضروری بدن را بازگرداند که می‌تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت شود که می تواند باعث کم آبی بدن، خستگی، سردرد و گرفتگی عضلات شود.

نوشیدن آب بدون کلسیم و منیزیم می تواند به ویژه برای نوزادان، کودکان و افراد باردار مضر باشد، زیرا در این موارد برای سلامت استخوان ها بیشتر مورد نیاز است.

البته این بدان معنا نیست که نمی توانید آب مقطر بنوشید. برای اینکه آب مقطر را بدون مشکل در رژیم غذایی خود بگنجانید، ضروری است که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا مطمئن شوید که مواد معدنی ضروری خود را از جای دیگری دریافت می کنید.

منبع:سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی