Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع ضمن اشاره به عزم مسئولان برای برطرف کردن مشکلات و موانع تولید و تلاش‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد، تاکید کرد: از مسئولان بابت این اقدامات تشکر می‌کنیم اما باید اذعان کرد که واردات و قاچاق کالا دو مانع بر سر راه تولید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قاچاق مانع مهم رونق تولید است، افزود: باید در برابر قاچاق ایستاد چرا که آثار زیان باری بر اقتصاد کشور دارد که از جمله آنها می‌توان تضعیف اقلام داخلی اشاره کرد.

واردات مطلقاً ضرر است

امام جمعه رویان ضمن بیان اینکه واردات کالا در صورتی که مشابه داخلی آن وجود داشته باشد، مطلقاً ضرر است، گفت: نظارت دستگاه‌های متولی امر اقتصاد بر مقوله واردات باید جدی باشد.

معصومی با بیان اینکه تضعیف کالای داخلی و وابستگی به بیگانگان دو خسران واردات کالا به کشور است، ابراز داشت: نفوذ بیگانگان، اعمال نفوذ بر مصارف مردم مسلمان، وابستگی اقتصادی و … همگی از آثار واردات بی رویه است.

وی در دومین بخش از سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران حج اشاره کرد و بیان داشت: حج یک فریضه سیاسی عبادی محسوب می‌شود اما نماز جمعه یک فریضه عبادی سیاسی لذا دارای اهمیت فراوانی است که بخش اعظم آن در برائت از مشرکان به مثابهع نص صریح قرآن ذکر می‌شود.

برائت از مشرکان نص قرآن کریم

امام جمعه رویان با بیان اینکه برخی معتقد هستند که برائت از مشرکان باید حذف شود و اینان از گمراهان هستند، تاکید کرد: برخی ادعا دارند برائت از مشرکان نباشد این به آن معنی است که نباید به ساحت اسرائیل و آمریکا اهانت کرد! و ما باید در برابر استکبار تسلیم باشیم و این خود کاری سیاسی است که از سوی این گمراهان بیان می‌شود در حالی که اینگونه نیست و حج آئینه همبستگی مسلمانان بر علیه دشمنان و کفار قلمداد می‌شود.

معصومی به تشییع پیکر ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده در کشور نیز اشاره کرد و ضمن گرامی داشت یاد و خاطر این شهدا، گفت: بهترین راه قدردانی از شهدا تداوم راهی است که آنان در این راه گام نهادند و لذا باید این امر به نسل جوان جامعه بیان شود.

کد خبر 4658368

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه مسجد جامع شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، با اشاره به شعار محوری سال ۱۴۰۳ گفت: سینما در سال گذشته موفق شد با عبور از چالش‌ها و حواشی گوناگون، بار دیگر جایگاه خود را ارتقا دهد و در حوزه‌های مختلفی چون توسعه زیرساخت، رونق اقتصادی، اعتمادسازی عمومی، برگزاری رویدادهای سینمایی، جریان کشف استعدادهای انسانی و رشد سرمایه اجتماعی، موفقیت‌های قابل اعتنایی به دست آورد.

وی افزود: در کنار این توفیقات و دستاوردهایی که در حوزه‌های مختلف سینما شکل گرفته است در سال جاری با عنایت به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، ضروری است با اهتمام ویژه‌تری با مشارکت خانواده سینما به سوی تحقق این مساله مهم گام برداریم.

رییس سازمان سینمایی عنوان کرد: علاوه بر ظرفیت‌ها و منابع موجود در سازمان سینمایی، خوشبختانه امسال با مساعدت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار ویژه‌ای به منظور تقویت تولید آثار با اولویت های موضوعی مشخص در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده جایگاه و قابلیت‌های خاص سینمای ایران در طرح مضامین گوناگون و تبیین گفتمانی در عرصه فرهنگ عمومی است.

خزاعی با توجه به نهایی شدن سیاستگذاری اولویت های تولیدی در شورای عالی تولید، عنوان کرد: علاوه بر موضوعات اجتماعی، دینی، خانوادگی و اخلاقی، تقویت بنیاد خانواده، توجه به موضوع جمعیت، حل مسایل اجتماعی، خدمات و پیشرفت‌های نظام و کشور، توجه به مفاخر ملی و عناصر هویتی، عزت ملی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج امید، موضوع ایثار، شهادت، تبیین نقش جبهه مقاومت و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب از جمله اولویت‌های ابلاغی تولیدات امسال است.

محور رونق سینما، مخاطب است

خزاعی با تاکید بر شاخص‌های موثر در رونق سالن‌های سینما بیان کرد: محور رونق سینما مخاطب است؛ از نظر سازمان سینمایی تنوعی که روی پرده سینماها از لحاظ گونه‌های مختلف سینمایی وجود دارد، قابل اعتنا است. این تنوع هم در تولیدات بنیاد فارابی در ویترین فجر چهل و دوم و هم در برخی موسسات تولیدی دیده می‌شود و یکی از سیاست‌های سازمان سینمایی در سال جدید حفظ تنوع ژانرهای فیلم های روی پرده اکران خواهد بود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که سال گذشته شاهد رکوردهای تاریخی فیلم‌های کمدی و کودک و نوجوان در حوزه اقتصاد سینما بوده‌ایم، افزود: با سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه تولید و اکران فیلم‌ها، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این رونق و اقبال عمومی را به آثار اجتماعی، دفاع مقدس و سایر ژانرهای سینمایی شاهد باشیم.

سینما، ویترین گفتمان جدی اندیشه‌هاست

رییس سازمان سینمایی با اشاره به آثار گفتمانی تولیدات سینمای ایران در جامعه، گفت: بسیاری از مسایل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زبان هنر بیان کرد و سینما می‌تواند بستر و ویترین گفتمان جدی اندیشه‌ها و مفاهیم گوناگون جامعه باشد. همچنین سینما می‌تواند بسیار بیش از این‌ها به طرح دغدغه‌ها و مسایل مهم جامعه بپردازد.

در این نشست، معاونان، مدیران و روسای موسسات سینمایی نقطه نظرات خود را درباره مسایل جاری مدیریت سینما مطرح کردند.

جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد که در آن اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، مجید زین العابدین، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، لادن طاهری، سیدصادق موسوی، غلامرضا نجاتی و رمضانعلی حیدری خلیلی حضور داشتند.

کد خبر 6093423 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان