Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@22:48:36 GMT

کشف باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی در ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۸۹۰۱

کشف باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی در ایران

یک باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی در سطح کشور با تلاش حراست دانشگاه آزاد و مراجع امنیتی و قضایی کشف و متلاشی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حراست دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری سازمان اطلاعات سپاه و ناجا و قوه قضاییه یک باند جعل مدارک دانشگاهی و پایه در سطح کشور را کشف و خنثی کرد.

این فعالیت در پی رویکرد جدید دانشگاه در دوره جدید در پی تاکید رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه برای صیانت از حیثیت دانشگاه و اعتبار مدارک دانشگاهی است، که حراست دانشگاه موظف به رسیدگی و شناسایی باندهای جعل مدارک دانشگاهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی اقدامات پیگیر حراست یک باند بزرگ جعل شناسایی و با همکاری مراجع نامبرده خصوصاً دستگاه قضایی کل شبکه عاملین و مرتبطین شناسایی و تعدادی از متهمین به همراه کلیه ادوات مجرمانه دستگیر و دفاتر متخلف پلمپ شد.

جاعلین از سال ۱۳۸۵ به صورت حرفه ای و شبکه ای در سطح کشور فعالیت داشته و با راه اندازی دفاتر متعدد در استان های مختلف و راه اندازی سایت‌های جعلی استعلام مدارک دانشگاهی نسبت به صدور مدارک جعلی مهم و بسیار زیاد در مقاطع تحصیلی مختلف در قبال دریافت هزینه تا ۱۰۰ میلیون تومان (برای هر مدرک) اعم از مدارک تحصیلی جعلی و دیگر مدارک مختلف و متعدد جعلی مربوط به ادارات و مراکز و بانک ها و سازمان ها برای استفاده در داخل و خارج کشور اقدام نموده اند و از این طریق نسبت به تحصیل اموال نامشروع بسیار هنگفت اقدام و با اموال بادآورده در کشورهای خارجی سرمایه گذاری داشته اند.

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کنونی و همزمان با برگزاری آزمون سراسری به داوطلبان و خانواده‌ها توصیه می‌کند تا با حفظ هوشیاری در دام سودجویان نیفتاده و فریب تبلیغات دروغین و وعده‌های پوشالی موسسات و سایت های جعلی و افراد متخلف را نخورده و در صورت مشاهده موارد مشکوک برای بررسی و پیگیری با فوریت به مراجع ذیصلاح اعلام شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باند جعل و کلاهبرداری دانشگاه آزاد اسلامی دستگیری مدرک دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین‌زهرا با حضور بیش از ۵۰ کارخانه، شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به‌کار کرد.

این نمایشگاه توسط عباسپور نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، فرماندار بویین‌زهرا، معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، مدیرکل سازمان صمت، مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان قزوین و شهرستان بویین‌زهرا و مدیران شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی آراسنج، اشتهارد، دانسفهان، نظرآباد، حکیمیه و چرمسازی، مورد بازدید قرار گرفت.

این رویداد با استقبال بسیار خوب دانشجویان و مردم شهرستان بویین‌زهرا در این واحد دانشگاهی در حال برگزاری است. از اهداف این رویداد می‌توان به کاریابی دانشجویان و اجرای طرح پویش، ارتباط موثر بین صنعتگران و دانشگاه و حضور موثری شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی در دانشگاه اشاره نمود. این نمایشگاه تا روز ۱۳ اردیبهشت در سالن شهدای گمنام دانشگاه آزاد بویین‌زهرا برقرار بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی