Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: تاکنون مجوز تاسیس ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری از سوی وزارت کشور صادر شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که امروز ۱۴ تیرماه همزمان با روز شهرداری و دهیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخن می گفت، اظهار کرد: مردم پیروزی انقلاب را بعد از ۲۵۰۰ سال در حالی رقم زدند که قبلا هرگز چنین تجربه‌ای نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمی که بعدها مدیریت جنگ تحمیلی را بر عهده گرفتند و نه جنگ دیده بودند و نه سلاح داشتند و جوانانی که سطح راهبردی عملیاتی و تاکتیکی کشور را در دفاع مقدس هدایت می‌کردند تا به آن زمان، هیچ رزمی را مدیریت نکرده بودند.

وی ادامه داد: از همین سلاح های ساده و نبود امکانات، شهیدانی چون باکری، باقری، خرازی و همت و جهان آرا و دیگر فرماندهان موفق به آزادی خرمشهر شدند و همینطور پل ۱۳ کیلومتری خیبر را در جزیره مجنون در وسط آب و در هنگام جنگ ساختند؛ این اقدام در کل جنگ‌ها بی‌سابقه بوده است.

وی در ادامه گفت: همین مردم تحول فناوری موشکی، صنعتی شدن غنی شدن اورانیوم را رقم زدند و همین مردم پس از آن موفق به صنعتی کردن اورانیوم شدند و در عرصه لیزر صنعتی و پزشکی به خودکفایی صنعتی رسیدیم. هم اکنون به ۱۹۰ بیمارستان کشور خدمات رادیو دارو ارائه و سالانه بیش از یک میلیون نفر از داروهای تولیدی این بخش برای درمان استفاده می‌کنند. ‌

جمالی نژاد افزود: امروز هم که میدان جنگ عوض شده و دامنه آن به حوزه های دیگر کشیده شده، همین تفکر و نگاه ارزشی در دستگاه های اداری و اجرایی حاکم است و شهرداری ها و دهیاری ها هم به عنوان نهادهای شکل گرفته از بطن مردم و تجلی اراده امور مردم از این قاعده مستثنی نیستند و مصداق بارز جنگ اراده ها را در انجام پروژه های عمرانی کشور می بینیم که خوشبختانه هر روز شاهد اجرا و بهره برداری دهها پروژه هستیم.

وی ادامه داد: اخیرا هم ۴۰ هزار پروژه زودبازده کم هزینه با یاری بسیج سازندگی به این پروژه ها اضافه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مصادیق جنگ اراده ها را در سیل اخیر کشور دیدیم که با توجه به اینکه ۲۵ استان کشور همزمان درگیر بحران سیل شدند، همه دستگاه ها، اعم از شهرداری ها، دهیاری ها، دولت، دستگاه های نظامی و انتظامی در کنار مردم به یاری آسیب دیدگان شتافتند.

جمالی نژاد تصریح کرد: امروز مصداق بارز جنگ اراده ها را در ارایه خدمات شبانه روزی شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه های حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت مردم، بهبود سیما و منظر شهری، مدیریت پسماند، مدیریت ایمنی و آتش نشانی، سازماندهی بافت فرسوده، برنامه های فرهنگی، اجتماعی و اجرای بیش از ۳۰۰ ماموریت مختلف در شهرداری ها و دهیاری ها می بینیم که برای ارایه خدمات بدون منت به مردم شبانه روزی تلاش می کنند.

افزایش سهم دهیاری‌ها از اعتبارات متمرکز عوارض از ۲۰ درصد به ۳۵ درصد

وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداریها و دهیاریها تلاش می کنند سطح خدمات عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و نشاط و شادابی را به دل شهرها و روستاها بکشانند و همه اینها مرهون زحمات این عزیزان و وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور است تا زمینه را برای ارایه خدمات شهرداری ها و دهیاری فراهم نمایند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ استقرار نهاد دهیاری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری در کشور را اقدامی بزرگ دولت برای توسعه مناطق روستایی و بها دادن به این مناطق برشمرد و گفت: تلاش برای تقویت جایگاه دهیاری ها و مطرح نمودن این نکته که توسعه کشور از روستاها می گذرد از اولویت های وزارت کشور است.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته سهم دهیاری‌ها از اعتبارات متمرکز عوارض از ۲۰ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است

وی در ادامه تدوین لایحه اصلاح و الحاق موادی به قانون تاسیس دهیاریها، اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها را دیگر اقدامات عرصه مدیریت روستایی برشمرد وگفت: از سال ۱۳۸۲ که دهیاری ها راه اندازی شد تا پایان سال ۹۷ حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان بین دهیاری‌ها توزیع شد که بیش از ۸۱ درصد اعتبارات دهیاری‌ها در دولت های یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.

جمالی نژاد همچنین از افزایش سرانه روستاییان از حدود ۷۴ هزار تومان در سال ۹۲ به بیش از ۲۴۰ هزار تومان در سال ۹۷ و افزایش سرانه شهری از ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۲ به یک میلیون و ۵۷ هزار تومان در سال ۹۶ خبر داد.

وی، توجه به ترویج کارآفرینی و فن آفرینی در روستاها را دیگر محور کاری وزارت کشور ذکر نمود و از شناسایی بیش از ۳۰۰۰ طرح کارآفرینانه و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آنها خبر داد.

وی افزئد: از ابتدای راه‌اندازی دهیاری‌ها تاکنون بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی متناسب با وظایف دهیاری‌ها و ویژگی‌های مناطق روستایی به دهیاری‌های کشور واگذار شده است که از این تعداد، ۴۱۶۳ دستگاه مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: در حال حاضر با بهره‌گیری از ظرفیت دهیاری‌های کشور، جمع‌آوری زباله در بیش از ۲۹ هزار روستای کشور انجام می‌شود. بنابراین حدود ۸۰درصد روستاهای دارای دهیاری، تحت پوشش سیستم مدیریت پسماند قرار دارند.

وی در زمینه تجهیز دهیاری‌ها به پایگاه‌های آتش‌نشانی گفت: در مجموع تاکنون ۸۹۳ پایگاه آتش‌نشانی براساس شاخص‌های مرکزیت و پوشش حداکثری در مناطق روستایی کشور ایجاد شده است.

جمالی نژاد همچنین به گسترش حضور زنان در عرصه های مدیریت شهری و روستایی اشاره نمود و گفت: ۲۵۷۶ نفر از بانوان به عنوان دهیار مشغول فعالیت هستند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور،، وی تصریح کرد: توسعه مدیریت شهری و روستایی و گسترش خدمات این حوزه به مردم نیازمند همت بالای دست اندرکاران آن، رفاقت، صمیمیت، هم افزایی و همدلی همه دستگاهها با شهرداری ها و دهیاری هاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز شهرداری ها و دهیاری ها سازمان شهرداريها وزارت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»

رادیو صبا با برنامه‌ای جدید تحت عنوان «دخل و خرج» با موضوع مدیریت مالی بهتر مخاطبانش را همراه می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دخل و خرج» عنوان یکی از برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی است که در فضایی متفاوت مخاطبان را دعوت به مدیریت مالی می‌کند.

امیر اکبری، تهیه‌کننده و مجری این برنامه در توضیح «دخل و خرج» خاطرنشان کرد: امروزه با افزایش تورم و تغییر شرایط اقتصادی به خصوص افزایش هزینه‌های اقتصادی نمی‌توانیم براساس آنچه خواسته‌ ما هست و مد نظر داریم، خرج کنیم به همین دلیل ممکن است با مسائل مالی مواجه شویم که برای برطرف کردنشان نیاز داریم روش‌های مدیریت هزینه زندگی را بشناسیم.

وی ادامه داد: پول، عامل مهمی است که می‌تواند در خوشبخت بودن یا نبودن انسان‌ها موثر باشد و همه افراد به دنبال افزایش پول خود هستند تا بتوانند کارهایی را که دلشان می‌خواهد، انجام بدهند تا در نهایت احساس رضایت و خوشبختی کنند. ما در این برنامه به دنبال این نیستیم که به مردم بگوییم خرج نکنید و پس‌انداز کنید، این برنامه راهکارهای ساده‌ای برای ترک عادت‌های بد اقتصادی ارائه می‌کند تا با درآمدی که داریم زندگی خوبی داشته باشیم.

این برنامه‌ساز یادآور شد: در این برنامه مردم را به مشارکت‌های اقتصادی دعوت می‌کنیم و به آنها راهکارهایی پیشنهاد می‌کنیم تا با سرمایه‌های اندکی که دارند کسب و کار راه بیندازند و به دنبال کسب درآمد باشند.

به گزارش ایسنا، «دخل و خرج» در هر قسمت یک موضوع اقتصادی را بیان می‌کند و از نگاه‌های متفاوت به نقد و بررسی آن می‌پردازد و در پایان نظر کارشناسان اقتصادی و روانشناسی را پخش می‌کند.

«دخل و خرج» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تهیه‌کنندگی و اجرای امیر اکبری از رادیوصبا پخش می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود